Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Φεβ 2009

ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ- ΠΑΡΟΔΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα ατυχήματα που συμβαίνουν στις παρόδιες περιοχές είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα αφού κυμαίνονται γύρω στο 40% του συνόλου των ατυχημάτων.

Τα οχήματα μερικές φορές εκτρέπονται από την οδό οπότε δημιουργούνται κίνδυνοι ανατροπής ή πρόσκρουσης σε σταθερά παρόδια αντικείμενα.

Στόχος επομένως των παρόδιων ρυθμίσεων πρέπει να είναι η ελαχιστοποίηση της πιθανότητας ανατροπής με κατάλληλες διαμορφώσεις των παρόδιων χώρων καθώς και ο περιορισμός κατά το δυνατόν των παρόδιων σταθερών αντικειμένων και η κατάλληλη χωροθετησή τους.

Αν ένα όχημα εκρταπεί από την οδό, όσο μεγαλύτερη είναι η παρόδια ελεύθερη ζώνη τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να αποφευχτεί τελικά το ατύχημα.

Όταν δεν υπάρχει καθόλου ελεύθερη ζώνη η πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος είναι περίπου 18%.

Αν το όχημα εκτραπεί από την οδό υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να συγκρουστεί με διάφορα είδη σταθερών αντικειμένων όπως στύλους πινακίδων σήμανσης, στύλους τεχνικού φωτισμού, δέντρα κλπ.

Η πρόσκρουση με τα παραπάνω αντικείμενα οδηγεί σε ατυχήματα που διαφέρουν ως προς τη σοβαρότητα ενώ η συχνότητα των προσκρούσεων με κάθε είδος αντικειμένου διαφέρει ανάλογα με το είδος της οδού.

Πέραν των ανατροπών τα μεγαλύτερα ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων προκύκτουν από συγκρούσεις με δέντρα, στύλους παροχών κοινής ωφέλειας, τοίχους αντιστήρηξης, τάφρους και οχετούς, στηρίγματα γέφυρας και στηθαία ασφαλείας.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι υπάρχουν πολυάριθμα σταθερά στοιχεία στις παρόδιες ζώνες, η σύγκρουση με τα οποία μπορεί να οδηγήσει σε θανατηφόρο ατύχημα.

Η απομάκρυνση των στοιχείων αυτών από τις ζώνες αυτές αποτελεί βασική επιδίωξη.

Όταν πάντως κάποιο από τα στοιχεία αυτά δεν μπορεί να απομακρυνθεί τότε πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά και να χωροθετείται κατάλληλα έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται κατά το δυνατόν η πιθανότητα σύγκρουσης με αυτό σε περίπτωση εκτροπής του οχήματος και σε περίπτωση σύγκρουσης να ελαχιστοποιείται η σοβαρότητα του ατυχήματος.

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Ι.Μ.Φραντεσκάκης, Καθηγητής Ε.Μ.Π

Δεν υπάρχουν σχόλια: