Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Αυγ 2009

ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Από τη θέση του οδηγού

ΑΡΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ Δημοσιογράφος Βουλευτής

Χάρη στην πρωτοβουλία του προέδρου της Βουλής κ. Δημήτρη Σιούφα (και έπειτα από σχεδόν πέντε χρόνια προσπαθειών μας), δημιουργήθηκε επιτέλους η πρώτη διακομματική επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής.
Μία επιτροπή που, (αντίθετα από τις άλλες), δεν έγινε επειδή προβλεπόταν από τον κανονισμό, αλλά επειδή αυτό επέβαλλε η λογική. Δεν είναι δυνατόν, δηλαδή, να έχουμε 6 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες και ανάπηρους κάθε ημέρα και εμείς να ασχολούμεθα με όλα τ' άλλα θέματα και να ξεχνούμε αυτό.
Βεβαίως, η αλήθεια είναι ότι, πριν από τέσσερα χρόνια, είχε γίνει άλλη μία προσπάθεια να συσταθεί αυτή η επιτροπή, αλλά αντί να ρωτήσουν τότε ποιος βουλευτής έχει όρεξη να δουλέψει για την οδική ασφάλεια, διόρισαν κάποιους από την Επιτροπή Κοινωνικών, οι οποίοι δεν εμφανίστηκαν ποτέ (είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρώτη συνεδρίαση είχαν έρθει δύο βουλευτές, στη δεύτερη ένας και στην τρίτη ήμουν μόνος μου).
Τώρα όμως η κατάσταση είναι διαφορετική.
Πρώτον, γιατί ο κ. Σιούφας αγκάλιασε και στηρίζει αυτήν την επιτροπή, επειδή όπως τόνισε «η Βουλή πρέπει να δώσει το στίγμα ενός εθνικού συναγερμού με αυτήν την επιτροπή, η οποία δεν θα είναι διακοσμητική και θα λειτουργήσει ως πρότυπο για όλες τις άλλες επιτροπές».
Δεύτερον, γιατί δεν είμαστε διορισμένοι και δεν ήρθαμε «να βγάλουμε κάποια υποχρέωση». Ηρθαμε να δουλέψουμε, να διορθώσουμε τα στραβά και να προσπαθήσουμε να σώσουμε τη ζωή έστω και ενός παιδιού.
Και τρίτον, γιατί είμαστε όλοι από την ίδια πλευρά και έχουμε τις ίδιες ευαισθησίες. Δεν υπάρχουν εδώ κομματικές αντιπαραθέσεις. Αλλωστε, όταν σκοτώνεται ένα παιδάκι, δεν έχει καμία σημασία αν ο πατέρας του ψήφισε Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ, ΛΑΟΣ ή οποιοδήποτε άλλο κόμμα.
Θα σταθούμε λοιπόν απέναντι σε όλους και θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε το σύστημα.
Αυτό φαίνεται και από τα θέματα που έχουμε προγραμματίσει να συζητήσουμε για να βρούμε λύσεις.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής:
ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ: Οπως αναφέρει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, απαγορεύονται όσες τραβούν την προσοχή μας και είναι τοποθετημένες σε επικίνδυνα σημεία. Το ίδιο αποφάνθηκε και το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο ζήτησε να απομακρυνθούν όλες. Την απομάκρυνσή τους ζήτησε (και ζητάει) απ' όλους τους δημάρχους και το Υπουργείο Εσωτερικών. Καταγγελίες κάνει και η ΔΕΗ, που λέει ότι δημιουργούν και άλλα προβλήματα, γιατί παίρνουν ρεύμα από περίπτερα, από γεννήτριες, ακόμα και από… κολόνες φωτισμού. Οι δήμαρχοι όμως αδιαφορούν. Και όσοι έχασαν τους δικούς τους εξ αιτίας τέτοιων πινακίδων, κοντεύουν να τρελαθούν!
Εμείς δεν ζητούμε να απαγορευτούν όλες οι διαφημίσεις και να κλείσουν όλες οι διαφημιστικές εταιρείες. Εμείς λέμε ότι οι δρόμοι (μέσα κι έξω από τις πόλεις) πρέπει να συγχωρούν τα λάθη των οδηγών. Οχι να έχουν εμπόδια και παγίδες που μπορεί να μας σκοτώσουν.
Για να ακουσθούν, λοιπόν, όλες οι απόψεις και να μπορέσουμε να κάνουμε τους δρόμους ασφαλέστερους, καλέσαμε στην πρώτη συνεδρίασή μας όλους όσοι εμπλέκονται στο «κύκλωμα»: Τα υπουργεία Εσωτερικών και ΠΕΧΩΔΕ, την ΚΕΔΚΕ, τις διαφημιστικές εταιρείες, την Προστασία του Καταναλωτή, αλλά και γονείς παιδιών που σκοτώθηκαν πάνω σε διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίοι έχουν στα χέρια τους πολλά και πολύ σημαντικά στοιχεία.
Μετά θα φέρουμε το θέμα στη Βουλή και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ενώ, αν χρειαστεί, θα πάρουμε και πιο δραστικά μέτρα… Με τον ίδιο τρόπο θα αντιμετωπίσουμε και πολλά άλλα προβλήματα που έχουν σχέση με την οδική ασφάλεια, όπως:
ΑΔΕΙΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Δεν μας μαθαίνουν να οδηγούμε. Μας μαθαίνουν, συχνά με δική μας απαίτηση, να… περνάμε τις «εξετάσεις». Σερνόμαστε λοιπόν μέσα στην πόλη, με 40 χλμ./ώρα και την άλλη ημέρα (μετά το λάδωμα και τη μεγάλη «επιτυχία μας»), παίρνουμε το αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα μας, πηγαίνουμε για πρώτη φορά με 200 χλμ. σε αυτοκινητόδρομους ή σε δρόμους που γλιστρούν και φυσικά… σκοτωνόμαστε.
ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Πολλοί γιατροί υπογράφουν ότι είμαστε σε θέση να οδηγήσουμε, χωρίς να μας έχουν εξετάσει ποτέ. Και πέρα από αυτό, παίρνουμε το δίπλωμα στα 18 και μετά, για 47 ολόκληρα χρόνια, μέχρι να γίνουμε 65, δεν ασχολείται κανένας μαζί μας. Δεν εξετάζουν αν έχουμε κινητικά ή ψυχολογικά προβλήματα, αν βλέπουμε καλά, αν είμαστε αλκοολικοί ή αν έχουμε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα.
Και όμως, όταν πριν από περίπου 15 χρόνια εξετάσθηκαν από το εργομετρικό κέντρο του Ολυμπιακού Σταδίου επαγγελματίες οδηγοί λεωφορείων, αποδείχθηκε ότι 1 στους 4 δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει με ασφάλεια…
Και Προεδρικό Διάταγμα του 1984 αναφέρει πως, αν γιατροί και νοσοκομεία διαπιστώσουν ότι κάποιος από εμάς (ασχέτως ηλικίας) δεν είναι σε θέση να οδηγήσει, πρέπει να ενημερώσουν αμέσως το υπουργείο Μεταφορών, για να περάσουν από ειδική επιτροπή. Στην πράξη όμως αυτό δεν έγινε ποτέ, γιατί κάποιοι είπαν ότι παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα…
Αλλα θέματα που θα μας απασχολήσουν (λόγω χώρου τα αναφέρουμε μόνον σαν τίτλους) είναι:
Δρόμοι και δυστυχήματα… Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας… Ελεγχοι Τροχαίας… Ειδικά δικαστήρια… Μαθήματα οδικής ασφάλειας… Μαθήματα πρώτων βοηθειών…Θεωρητικά μαθήματα αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας στη Β΄ Λυκείου… Πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής… Παιδιά στο αυτοκίνητο… Ζώνες ασφαλείας, κράνη και αερόσακοι… Ασφάλεια και παραβάσεις πεζών… ΚΤΕΟ… Ευθύνες συνεργείων… Εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης… Οδηγική συμπεριφορά υπουργών, βουλευτών και οδηγών «επισήμων» κ.λπ.
Παράλληλα, θα κάνουμε παρεμβάσεις, ομιλίες σε όλη την Ελλάδα, εκπομπές και σποτάκια στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο (αρχίζοντας από τον σταθμό της Βουλής), καθώς και ερωτήσεις ως άτομα, αλλά και ως επιτροπή…
Επαναλαμβάνω ότι έστω και ένα παιδάκι να σωθεί από αυτήν την προσπάθεια, θα μπορούμε όλοι να λέμε ότι κάναμε το καθήκον μας…
ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρης Σταθάκης (Ν.Δ.).ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΙ: Νίκος Σηφουνάκης (ΠΑΣΟΚ), Λιάνα Κανέλλη (ΚΚΕ).ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Γρηγόρης Ψαριανός (ΣΥΡΙΖΑ).ΜΕΛΗ: Κωνσταντίνος Κόλλιας (Ν.Δ.), Ιωάννης Κοσμίδης (Ν.Δ.), Ανδρέας Κουτσούμπας (Ν.Δ.), Κωνσταντίνος Παπασιώζος (Ν.Δ.), Φωτεινή Πιπιλή (Ν.Δ.), Νατάσα Ράγιου (Ν.Δ.), Κωνσταντίνος Τζαβάρας (Ν.Δ.), Χρυσή Αράπογλου (ΠΑΣΟΚ), Λεωνίδας Γρηγοράκος (ΠΑΣΟΚ), Τηλέμαχος Χυτήρης (ΠΑΣΟΚ) και Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης (ΛΑΟΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: