Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Σεπ 2009

" Ελάχιστοι Δήμοι έχουν μελετήσει και εφαρμόσει σωστά την ελεγχόμενη στάθμευση"

Η Ελλάδα παρουσιάζει την πρωτοτυπία να είναι η χώρα με τους άριστους συγκοινωνιολόγους και τη χείριστη κυκλοφοριακή κατάσταση.
Παρ' όλα αυτά, όταν υπάρχουν ειδικές συνθήκες (βλέπε Ολυμπιακοί Αγώνες) χρησιμοποιεί σωστά αυτό το δυναμικό και κάνει θαύματα που αναγνωρίζονται διεθνώς.
Τα τελευταία χρόνια είχε όλες τις δυνατότητες να βελτιώσει ουσιαστικά το κυκλοφοριακό της σύστημα, μειώνοντας τα ατυχήματα σε επισημασμένες επικίνδυνες θέσεις, την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση και τις καθυστερήσεις, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής. Και αυτά με ενέργειες και έργα ελάχιστου κόστους. Αντίθετα, εφαρμόζει πρωτότυπες λανθασμένες ενέργειες (π.χ. μονά-ζυγά) που χειροτερεύουν την κατάσταση, ενώ, ευτυχώς, αποφεύγει, έπειτα όμως από πολλά χρόνια παράλογων ταλαντεύσεων, άχρηστα έργα, π.χ. υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, που θα κόστιζε όσο όλα τα παραπάνω χρήσιμα έργα.
Θα επαναλάβω δύο χιλιοειπωμένες περιπτώσεις:
**ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ. Αποτελεί την κύρια αιτία του κυκλοφοριακού προβλήματος των ελληνικών πόλεων. Εφαρμόστε σωστά την ελεγχόμενη στάθμευση στην οδό για να χρησιμοποιούνται ορθολογικά οι ανεπαρκείς θέσεις στάθμευσης. Προτεραιότητα, οι κάτοικοι και οι μικρής διάρκειας στάθμευσης επισκέπτες, και ταυτόχρονα αστυνομεύσετε συστηματικά την παράνομη στάθμευση στα κρίσιμα σημεία (σηματοδοτούμενοι κόμβοι, στάσεις λεωφορείων, στροφές κ.λπ.). Οι δημόσιες συγκοινωνίες που βελτιώνονται συνεχώς θα βοηθήσουν στην αποτελεσματική εφαρμογή των παραπάνω. Υπόδειγμα ας αποτελέσει η επιτυχημένη, παρ' όλο που στην αρχή τουλάχιστον παρουσίασε σοβαρές αδυναμίες, ελεγχόμενη στάθμευση του Δήμου της Αθήνας. Δυστυχώς, ελάχιστοι δήμοι έχουν μελετήσει και εφαρμόσει σωστά την ελεγχόμενη στάθμευση. Παράδειγμα προς αποφυγή αποτελεί η απαράδεκτη ενέργεια δήμων να επιτρέψουν, σε όλο το 24ωρο, τη δωρεάν στάθμευση των κατοίκων στις θέσεις στάθμευσης μικρής διάρκειας για επισκέπτες, αχρηστεύοντας έτσι όλο το σύστημα.
*ΟΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ. Οπου υλοποιήθηκαν όλες οι βελτιώσεις των επικίνδυνων σημείων που επισημάνθηκαν από κατάλληλες μελέτες, τα ατυχήματα μειώθηκαν μέχρι και 80%. Ας επιταχυνθεί αυτή η βελτίωση και, επιτέλους, αφαιρέστε τις διαφημιστικές πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί παράνομα σε επικίνδυνες θέσεις. Πριν από λίγες μέρες σκοτώθηκε άλλος ένας οδηγός 21 ετών, ο οποίος προσέκρουσε σε μια τέτοια πινακίδα στη λεωφόρο Κηφισίας.
Διοικήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, υπουργείων και τοπικής αυτοδιοίκησης, λάβετε επί τέλους σοβαρά υπόψη όσα σας προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι μέσω του συλλόγου τους ή μεμονωμένα (κατάλληλοι σύμβουλοί σας, μελετητές, υπάλληλοι κ.λπ.) και εφαρμόστε, άμεσα και σωστά, τουλάχιστον τα χαμηλού κόστους έργα και εκείνα που αποδίδουν οικονομικά (ελεγχόμενη στάθμευση), που σας προτείνουν επί πολλά χρόνια.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ, Συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ. Πολυτεχνείου
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 22 -09-2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: