Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Σεπ 2009

MAΥΡΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ και για το ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΑ

Τα 5.000 σχολικά και οι μεταφορές μαθητών με Ι.Χ. επιβαρύνουν δραστικά το μποτιλιάρισμα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χάρης Καρανίκας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009



Προς το μεγάλο φρακάρισμα οδεύει η Αθήνα τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς οι έκτακτες κυκλοφοριακές συμφορήσεις τέτοια εποχή αυξάνονται κατά 400%-600% σε κεντρικές αρτηρίες σε σχέση με τον Αύγουστο. Πέρα από την επιστροφή των αδειούχων, η έναρξη της σχολικής χρονιάς με την επανείσοδο 5.000 σχολικών λεωφορείων στην κυκλοφορία αλλά και τις μετακινήσεις των παιδιών με Ι.Χ. προς και από το σχολείο κατά τις ώρες αιχμής επιβαρύνουν κατά πολύ την κατάσταση, επισημαίνουν οι ειδικοί. Χαρακτηριστική του κυκλοφοριακού χάους που ξεκινά αυτήν την εποχή είναι η αύξηση του αριθμού μηνυμάτων για έκτακτες κυκλοφοριακές συμφορήσεις στις ηλεκτρονικές ενημερωτικές πινακίδες των κεντρικών οδικών αρτηριών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του ΥΠΕΧΩΔΕ, τον Αύγουστο του 2008 πραγματοποιήθηκαν 6 αναγγελίες μποτιλιαρίσματος, ενώ τον Σεπτέμβριο 30.


Αντίστοιχα, τον Αύγουστο του 2007 έγιναν πάλι 6 αναγγελίες ενώ τον Σεπτέμβριο 40. «Κάθε χρόνο ο ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος αυξάνεται τουλάχιστον κατά 5%-7%, ενώ οι ταχύτητες των οχημάτων μειώνονται κατά 5%-10%», λέει ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος. «Μπορεί τα 5.000 σχολικά να επιβαρύνουν την κυκλοφορία όμως η μετακίνηση με αυτά είναι θεμιτή: φανταστείτε τι θα γινόταν στους δρόμους αν αντί για κάθε σχολικό λεωφορείο είχαμε 20-50 επιπλέον αυτοκίνητα κατά τις ώρες αιχμής.
Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου εντοπίζεται κυρίως στα Ι.Χ. που χρησιμοποιούνται για να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο ακόμα και για πολύ μικρές αποστάσεις», λέει ο κ. Παπαδάκος και επισημαίνει ότι οι αρμόδιοι φορείς ποτέ δεν έχουν πραγματοποιήσει μετρήσεις για την αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου την εβδομάδα πριν και μετά την έναρξη των σχολείων.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, επειδή το κυκλοφοριακό είναι ένα «μη γραμμικό» φαινόμενο ακόμα και σχετικά «μικρά» συμβάντα, όπως η είσοδος 5.000 οχημάτων στην αρένα του Λεκανοπεδίου όπου υπάρχουν πάνω από 2 εκατομμύρια, μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες επιπτώσεις.
Αντίθετα, για τη μείωση του χρόνου μποτιλιαρίσματος κατά 50% στις ώρες αιχμής εκτιμάται ότι μπορεί να είναι αρκετή η μείωση του αριθμού των οχημάτων έως και 10%. Στάσεις και επανεκκινήσεις «Ας μην ξεχνάμε ότι τα σχολικά λεωφορεία κινούνται στις ώρες αιχμής και στους άξονες που εμφανίζουν μεγάλη κίνηση, ενώ πραγματοποιούν πλήθος στάσεων και επανεκκινήσεων», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Στράτος Παπαδημητρίου.
Εδώ και χρόνια στο εξωτερικό πραγματοποιούνται έρευνες για την πολλαπλάσια επιβάρυνση που προκαλεί η κυκλοφορία περισσότερων οχημάτων σε οδικές αρτηρίες που βρίσκονται πολύ κοντά στον πλήρη κορεσμό: Για παράδειγμα, ο συγκοινωνιολόγος Τσαρλς Κομάνοφ υπολόγισε ότι κάθε όχημα που μπαίνει στο Μανχάταν σε εργάσιμη ημέρα προσθέτει 3,26 ώρες επιβράδυνσης στον συνολικό χρόνο μεταφοράς όλων των οχημάτων (π.χ. 4 εκατομμύρια οχήματα επί 2 ώρες συν 3,26 ώρες για κάθε έξτρα όχημα πάνω από την οριακή τιμή). Σύμφωνα με τους ειδικούς σε πολλές περιοχές ανά την Αθήνα δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα γύρω από τα σχολεία κατά την ώρα προσέλευσης λίγο πριν από το πρωινό χτύπημα του κουδουνιού αλλά και κατά την αποχώρηση.
Όπως αναφέρει ο κ. Παπαδημητρίου, στο εξωτερικό έχουν ήδη γίνει επιτυχημένες προσπάθειες για τη λύση του προβλήματος του κυκλοφοριακού γύρω από τα σχολεία, είτε ενισχύοντας τη χρήση ποδηλάτων με ασφαλείς ποδηλατόδρομους είτε με το σύστημα «ντελίβερι μαθητών» (ένας γονιός με ένα αυτοκίνητο και 4 παιδιά, εναλλάξ με τους υπόλοιπους) είτε με ρυθμίσεις στη σηματοδότηση και παραπάνω λωρίδες προς συγκεκριμένη κατεύθυνση κατά τις ώρες αιχμής. «Έχει εφαρμοστεί μέχρι και διαφορετική ώρα έναρξης σε σχολεία έτσι ώστε να μην υπάρχει συσσώρευση κατά την προσέλευση», τονίζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά.
ΟΛΟ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ
Κάθε χρόνο ο ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος αυξάνεται τουλάχιστον κατά 5%-7%, ενώ οι ταχύτητες των οχημάτων μειώνονται κατά 5-10%
Τα στενάκια δεν είναι γρηγορότερες διαδρομές «Η ΘΕΩΡΙΑ λέει πως σε γενικές γραμμές όταν διανύουμε μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιούμε κεντρικούς δρόμους. Αν πηγαίνουμε από παρακαμπτηρίους, τότε το μποτιλιάρισμα θα μεταφερθεί εκεί. Η κίνηση μεγάλου αριθμού οχημάτων μέσα από κατοικημένες περιοχές αυξάνει τις πιθανότητες ατυχημάτων με μικροτραυματισμούς κυρίως μικρών παιδιών και ηλικιωμένων που έχουν μειωμένα αντανακλαστικά», λέει ο κ. Ηλιόπουλος. Συμπληρώνει επίσης πως όσο μειώνεται η μέση ταχύτητα των οχημάτων τόσο περισσότεροι ρύποι εκπέμπονται από αυτά. «Ακόμα όμως και αν πηγαίνουμε γρηγορότερα στον παρακαμπτήριο, πρέπει να σκεφτούμε ότι εκπέμπουμε ρύπους σε περιοχές που είναι πιο πυκνοκατοικημένες από ό,τι οι μεγάλες οδικές αρτηρίες.
Το ίδιο είναι να απελευθερώνονται καυσαέρια στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, όπου οι κατοικίες αντιστοιχούν στο 10% των κτιρίων, με την πρώτη παράλληλη οδό όπου οι κατοικίες φτάνουν το 90%;», αναρωτιέται. Αν θέλουν να ξεμπλοκάρει το κέντρο οι αρμόδιοι, επισημαίνει, πρέπει να εφαρμόσουν σύστημα ελάττωσης της εισροής Ι.Χ. «Μειώνουμε στα φανάρια τον χρόνο του πράσινου σε Κηφισίας, Βουλιαγμένης, Πειραιώς και άλλες κεντρικές ακτινικές αρτηρίες που οδηγούν στο κέντρο. Έτσι, οι οδηγοί θα αποφεύγουν την πρόσβαση σε αυτό με Ι.Χ. Επιπλέον, ενισχύουμε την κίνηση στους περιφερειακούς δρόμους με περισσότερο πράσινο φως στα φανάρια και δίνουμε προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς για ταχύτερη πρόσβαση στο κέντρο. Είναι βέβαιο πως το κοινό για τη γρηγορότερη εξυπηρέτησή του θα στραφεί σε αυτά», καταλήγει ο κ. Ηλιόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: