Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Οκτ 2009

ΤΑΞΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ για τους ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ

Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε πριν από μερικές ημέρες τους παραβάτες οδηγούς που πήγαν να παραλάβουν αμέσως τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους, πληρώνοντας τριπλάσιο πρόστιμο από εκείνο, το οποίο προβλεπόταν στη κλήση τους.
Τα αρμόδια τμήματα της Τροχαίας τους ενημέρωναν, ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν ίσχυε πλέον και ότι θα έπρεπε να περιμένουν κανονικά για να παραλάβουν τις πινακίδες του οχήματος τους, αφού πληρώσουν προηγουμένως το κανονικό πρόστιμο.
Η συγκεκριμένη απόφαση είναι απολύτως σωστή, αν και δεν ενημερώθηκαν προηγουμένως οι οδηγοί.
Μια ποινή οφείλει να σωφρονίζει τον παραβάτη και να βάλει φρένο στις .......αταξίες στο τιμόνι και όχι να καταργείται, αν είσαι διατεθειμένος - και μπορείς- να πληρώσεις κάτι παραπάνω. Δηλαδή ένας ευκατάστατος πληρώνει και δεν λογαριάζει τίποτα, ενώ σε όποιον δεν περισσεύουν τα χρήματα, θα περιμένει όλο το προβλεπόμενο διάστημα για να παραλάβει τις πινακίδες του Ι.Χ του.
Προσωπικά είμαι υπέρ της ........τοξικότητας των ποινών για τους παραβάτες οδηγούς, αρκεί να γίνεται με γνώμονα την οδική ασφάλεια. Σε αρκετές χώρες για παράδειγμα εξαρτάται το ύψος του προστίμου από το εισόδημα του παραβάτη. Υπάρχει ένα ελάχιστο πρόστιμο προς τα κάτω , όμως δεν προβλέπεται κάποιο όριο, αλλά το καθαρίζει ο δικαστής. Μιλάμε βέβαια για παραβάσεις " εγκληματικού χαρακτήρα ", όπως είναι η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και όχι για περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης ανάλογων περιπτώσεων. Εξυπακούεται, ότι μαζί με το πρόστιμο πηγαίνει πακέτο και η αφαίρεση διπλώματος, δηλαδή το πρώτο δεν αναιρεί κατά κανένα τρόπο το δεύτερο.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ιδιοκτήτη πολυεθνικής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, που οδηγούσε μεθυσμένος σε σκανδιναβική χώρα και υποχρεώθηκε να πληρώσει πρόστιμο αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ.
όταν κερδίζεις πολλά χρήματα, πρέπει να πληρώνεις και πολλά χρήματα για τροχαίες παραβάσεις, ώστε να ...........ματώνεις ( για τα δικά σου μέτρα ), αλλιώς σφυρίζεις αδιάφορα και συνεχίζεις το ίδιο βιολί.
Ανέφερα προηγουμένως, ότι δεν ενημερώθηκε η κοινή γνώμη για την αλλαγή πλεύσης του Υπουργείου στο θέμα της αφαίρεσης των πινακίδων.
Σε καμιά χώρα, όπου λειτουργεί υποτυπωδώς η κρατική μηχανή, δεν θα χρειαζόταν κάτι τέτοιο. Όταν όμως μιλάμε για την Ελλάδα, όπου έχουν ξεχαρβαλωθεί τα πάντα, τότε είναι τα πράγματα αλλιώς. Δυστυχώς οφείλουμε πλέον να προβάλλουμε τα αυτονόητα, όπως για παράδειγμα ότι από εδώ και εμπρός θα τηρείται και στην Ελλάδα ο Κ.Ο.Κ!
Αρκεί βεβαίως να τον επαναφέρουμε στη μνήμη μας με ταχύρρυθμα μαθήματα εκπαίδευσης , γιατί οι περισσότεροι είτε τον έχουμε ξεχάσει είτε τον μάθαμε ποτέ!
Να το πω διαφορετικά. Όταν γράφεις κάποιον για παράνομη στάθμευση σε ένα δρόμο, όπου πάρκαρε χωρίς συνέπειες επί χρόνια παρ΄όλες τις πινακίδες απαγόρευσης, τότε θα έχει κάθε λόγο να νιώθει αδικημένος και αγανακτισμένος Ά ν περνά κάποιο διάστημα η αστυνομία και αφήνει αντί για κλίσεις ενημερωτικά σημειώματα σχετικά με την απαγόρευση στάθμευσης σε εκείνο το σημείο και τις συνέπειες που απορρέουν από αυτήν. τότε αντιλαμβάνεται και ο πολίτης ότι ενδιαφέρεσαι για την ουσία και όχι για να γεμίζεις τα άδεια ταμεία σου.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ: auto ΝΕΑ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: