Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Ιαν 2010

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ- ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Γιο να λύσεις ένα πρόβλημα πρέπει πρώτα να το μελετήσεις. Πρέπει να μαζέψεις στοιχεία που να το περιγράφουν και αφού τα αναλύσεις και αποκαλύψεις την αιτία του να σκεφθείς λύσεις για την αντιμετώπισή της.
Στην Ελλάδα τα στοιχεία που υπάρχουν είναι ο συνολικός αριθμός των νεκρών και τραυματιών ανά 100,000 κατοίκους, χωρίς συχνότητες, χωρίς αίτια ατυχημάτων, χωρίς σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από μία γεωγραφική κατανομή και σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιες από τις αιτίες.
Τα κυκλοφοριακά μεγέθη για να είναι χρήσιμα πρέπει να προσδιορίζονται σε σχέση με την κυκλοφορία, η οποία μετράται σε επιβάτες x.χλμ. Σε έναν δρόμο μήκους 300 χλμ που κυκλοφορούν 100.000 άτομα, η κυκλοφορία είναι 300x100.000=30.000.000 επιβατοχιλιόμετρα, ανά έτος, ή μήνα, ή ώρα, ή ότι αποφασίσεις να χρησιμοποιείς.

Είναι βλακώδες να χαρακτηρίζεις επικίνδυνη πχ την χλ.117 της Ε.Ο. Αθηνών- Λαμίας, μόνον με τον απόλυτο αριθμό ατυχημάτων, χωρίς να ξέρεις την συχνότητα (ατυχήματα η νεκροί ανά επιβατοχιλιόμετρα, ανά έτος, ή μήνα, η ώρα, ή ότι αποφασίσεις να χρησιμοποιείς).Εάν το παραπάνω σημείο έχει (υποθετικά), 300 νεκρούς με την παραπάνω (υποθετική) κυκλοφορία, τότε έχει συχνότητα 300 / 30.000.000 δηλαδή 1 x 10-5 που θεωρείται υψηλή, εάν όμως έχει 300 νεκρούς με κυκλοφορία 300.000.000 επιβατοχιλιόμετρα, τότε η συχνότητα είναι 1 x 10-6 που θεωρείται αποδεκτή.
Ιδού και ένα σύντομο απόσπασμα από μία μελέτη των Γιώργο Γιαννή Επίκουρο Καθηγητή Ε.Μ.Π., Ιωάννη Γκόλια Καθηγητή Ε.Μ.Π., Ελεονώρας Παπαδημητρίου Ερευνήτρια Ε.Μ.Π., Ιωάννα Σπυροπούλου Ερευνήτρια Ε.Μ.Π. με τίτλο «Ανάλυση επικινδυνότητας οδηγών ΙΧ και δικύκλων στην Ελλάδα» .
“…Στην Ελλάδα το δυναμικό των βάσεων δεδομένων οδικών ατυχημάτων είναι σημαντικό.
Η εξέλιξη του εθνικού συστήματος για την καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων των ατυχημάτων, επιτρέπει σήμερα την εξαγωγή χρήσιμων αποτελεσμάτων σε μικροσκοπικό ή μακροσκοπικό επίπεδο. Ωστόσο, η απουσία συστήματος καταγραφής και αποθήκευσης στοιχείων έκθεσης στον κίνδυνο σε οργανωμένες βάσεις δεδομένων περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες αξιοποίησης των στοιχείων οδικών ατυχημάτων σε αξιόπιστες και χρήσιμες αναλύσεις οδικής ασφάλειας (Yannis1).Η αξιόπιστη ανάλυση των στοιχείων των οδικών ατυχημάτων έχει να αντιμετωπίσει σήμερα στην Ελλάδα, σειρά προβλημάτων που συσχετίζονται με τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα των απαραίτητων στοιχείων, τα οποία μπορούν να συνοψιστούν σε: περιορισμένη διαθεσιμότητα, χρονική υστέρηση στη διαθεσιμότητα, ανεπαρκής βαθμός λεπτομέρειας, χαμηλή αξιοπιστία, ελλιπής καταγραφή ορισμένων μεταβλητών, ασυμβατότητα στις διάφορες κατηγοριοποιήσεις. Επισημαίνεται ότι η πολυετής μελέτη των προβλημάτων των απαραίτητων στοιχείων για την ανάλυση των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς ενισχύει τον γενικό κανόνα σύμφωνα με τον οποίο, όσο πιο χρήσιμα είναι τα απαραίτητα στοιχεία τόσο πιο δυσεύρετα είναι (Golias, Yannis [2]).

Η Ελλάδα ανήκει στις ευρωπαϊκές χώρες με τη μικρότερη οργάνωση σε επίπεδο συλλογής στοιχείων έκθεσης στον κίνδυνο. Συγκεκριμένα, ορισμένες προσπάθειες που αφορούσαν σε συστήματα καταγραφής χαρακτηριστικών κυκλοφορίας εγκαταλείφθηκαν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν καθόλου διαθέσιμα πρόσφατα και αξιόπιστα στοιχεία οχηματοχιλιομέτρων. Παράλληλα, τα διαθέσιμα στοιχεία κυκλοφορούντων οχημάτων ή/και αδειών οδήγησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά για τον υπολογισμό δεικτών επικινδυνότητας, ωστόσο δεν μπορούν να καλύψουν την ανάγκη για αναλυτικά εξατομικευμένα στοιχεία οχηματοχιλιομέτρων…
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ορισμός μίας από τις πολλές εμπλεκόμενες Δημόσιες Υπηρεσίες ως μόνης υπεύθυνης για την οδική ασφάλεια, ή/και δημιουργία μιας ανεξάρτητης αρχής για τα Οδικά ατυχήματα στο πρότυπο αρκετών άλλων χωρών.
Συλλογή και επεξεργασία όλων των στοιχείων ατυχημάτων, κυκλοφορίας κλπ, μόνον από έναν ορισμένο φορέα και εν συνεχεία τροφοδοσία των στοιχείων σε ερευνητικά προγράμματα Πανεπιστημίων κλπ. Τα αποτελέσματα των ερευνητικών προγραμμάτων θα αποτελούν πλέον ιδιοκτησία του φορέα και θα είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα για τις κρατικές προσπάθειες οδικής ασφάλειας
Ενιαίο κέντρο αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένων από τον φορέα, ανοικτό, προσβάσιμο σε κάθε πολίτη. Ακραίο παράδειγμα ανυπαρξίας στοιχείων, αυτό της Αττικής Οδού, για την οποία ακόμα και οι εφημερίδες σπάνια δημοσιεύουν στοιχεία ατυχημάτων.
Έρευνα των αιτίων των σημαντικότερων οδικών ατυχημάτων από τον φορέα και έκδοση πορίσματος διερεύνησης εντελώς ανεξάρτητα από άλλες δικαστικές έρευνες.

safeDriver

Δεν υπάρχουν σχόλια: