Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Μαΐ 2010

ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΣΤΙΣ ΖΩΝΕΣ



Αερόσακοι στις ζώνες!

Οι ζώνες ασφαλείας πρωτοεμφανίστηκαν πριν από κάποια χρόνια στα αυτοκίνητά μας και, δίχως αμφιβολία, στα πρώτα τους βήματα θεωρούνταν και ήταν ένα ακριβό –έξτρα- αξεσουάρ…
Αρχικά, οι κατασκευαστές τους τοποθετούσαν στο τιμόνι, με την πάροδο του χρόνου προστάτευαν και το συνοδηγό, ενώ, όσο περνούσε ο καιρός, τους συναντάμε στη οροφή, στα πλευρά του αυτοκινήτου, ακόμα και στα γόνατα των επιβατών. Που αλλού θα μπορούσαν να τοποθετηθούν, προκειμένου να προστατεύσουν κι άλλο το πλήρωμα του αυτοκινήτου; Η ford έχει την απάντηση…. Στις ζώνες ασφαλείας.

Στην παραγωγή του 2010
Μη νομίζετε ότι μιλάμε για τεχνολογία του μέλλοντος. Η ford είναι έτοιμη από τις αρχές μάλιστα του 2010, να ρίξει στην αγορά την εν λόγω καινοτόμα τεχνολογία. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα εφοδιαστεί με αυτήν θα είναι το νέο explorer, ενώ σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, σε ορίζοντα διετίας θα περάσει σε όλα τα μοντέλα παραγωγής της. Οι αερόσακοι στις ζώνες θα προστατεύουν τους πίσω επιβάτες ( οι μπροστινοί άλλωστε έχουν πληθώρα αερόσακων ) και, σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης, θα απελευθερώνονται σε χρόνο 40 millisecond, προστατεύοντας ολόκληρη την περιοχή του θώρακα των επιβατών. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ζώνη με τον ενσωματωμένο αερόσακο καλύπτει πέντε φορές μεγαλύτερη επιφάνεια σώματος από μια κανονική ζωή ασφαλείας, ενώ, συν τοις άλλοις, βοηθά στην καλύτερη κατανομή των δυνάμεων της σύγκρουσης.
Η ford χρησιμοποιεί συμπιεσμένο φυσικό αέριο για τη « διόγκωση » των αερόσακων, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως οι αερόσακοι αυτοί «φουσκώνουν » πιο αργά και με χαμηλότερη πίεση από τους υπολοίπους, επειδή δεν έχουν να καλύψουν τόσο μεγάλη απόσταση μεταξύ του επιβάτη και του αντικειμένου
Εκτός όμως από την ford, υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ασχοληθεί «ζεστά » με το συγκεκριμένο θέμα. Όπως και να έχει, όποιος τελικά και αν είναι ο πρώτος που θα ρίξει στην αγορά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ένα είναι σίγουρο: η ασφάλεια των επιβατών αυξάνεται και ο κίνδυνος θανατηφόρου τροχαίου μειώνεται σημαντικά.
Οι αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας, βάσει ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί, θα σώσουν περισσότερες από 500 ζωές .

Ενεργά προσκέφαλα
Προσκέφαλα που είναι τοποθετημένα στα εμπρός καθίσματα και που, σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης, έχουν τη δυνατότητα να κινούνται προς τα εμπρός, μειώνοντας, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατόν, την πιθανότητα αυχενικού τραυματισμού των επιβατών.

ΚΑΘΙΣΜΑ BUCKET
Πρόκειται για ειδικούς τύπους καθισμάτων που προσφέρουν κατά κύριο λόγο βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Οπτικά ξεχωρίζουν λόγω των υπερυψωμένων πλευρών τους. Χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, αν και τελευταία ολοένα και περισσότερες εταιρείες « περνούν » παραγωγής τους και στα μοντέλα παραγωγής τους καθίσματα bucket

Δεν υπάρχουν σχόλια: