Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Ιουν 2010

ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ



Ακριβότερα ασφάλιστρα αν δεν έχετε περάσει από ΚΤΕΟ
Ρεπορτάζ: Κώστας Ντελέζος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010 ΝΕΑ
ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) οδηγούνται άρον άρον περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια οχήματα σε όλη τη χώρα. Σε διαφορετική περίπτωση, οι ιδιοκτήτες τους δεν θα μπορούν πλέον να τα ασφαλίζουν. Την ίδια στιγμή, οι οδηγοί που είναι... επιρρεπείς σε τροχαίες παραβάσεις θα καλούνται να πληρώνουν τσουχτερά ασφάλιστρα. Συγκεκριμένα, από το 2011 οι ασφαλιστικές εταιρείες αποκτούν on line σύνδεση με το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ- πόιντ σύστεμ). Ετσι, πριν από την έκδοση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα... συμβουλεύονται το πόιντ σύστεμ προκειμένου να βλέπουν το «ποιόν» του οδηγού. Ειδικότερα, για τις επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και SΤΟΡ, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, επικίνδυνοι ελιγμοί κ.λπ.) οι οδηγοί πέραν των πόντων που θα χρεώνονται στο πόιντ σύστεμ θα καλούνται να πληρώνουν και ακριβότερα ασφάλιστρα. Το νέο νομοσχέδιο που καταρτίζεται από το υπουργείο Μεταφορών με στόχο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του καλοκαιριού θα συνδέει άμεσα το ΣΕΣΟ με το bonus malus των ασφαλιστικών εταιρειών, το οποίο καθορίζει το ύψος των ασφαλίστρων. Επίσης, στο ίδιο νομοσχέδιο θα υπάρχει ρύθμιση η οποία θα προβλέπει ότι στο εξής δεν θα επιτρέπεται η ασφάλιση των οχημάτων που ενώ θα έπρεπε να έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι συνεπείς στην υποχρέωσή τους. Συγκεκριμένα, οι ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να εκδώσουν πλέον ένα καινούργιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα ζητούν από τον ιδιοκτήτη του οχήματος το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από το ΚΤΕΟ. Αλλαγές θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και για το ύψος-διαδικασία πληρωμής του προστίμου για όσους δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Σήμερα, το πρόστιμο της Τροχαίας για ένα όχημα που δεν έχει ελεγχθεί από ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ μόλις ο ιδιοκτήτης του το πάει για έλεγχο στο ΚΤΕΟ καλείται να πληρώσει διπλάσιο παράβολο (40+40=80 ευρώ). Δεδομένου ότι καταγράφονται αρκετά περιστατικά στα οποία αντί για παράβαση ΚΤΕΟ βεβαιώνεται άλλη χαμηλότερου προστίμου, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο το ποσό της παράβασης να μειώνεται στο μισό αν πληρωθεί μέσα σε διάστημα 30 ημερών. Βασική προϋπόθεση για τη μείωση του προστίμου θα είναι στο διάστημα των 30 ημερών ο ιδιοκτήτης του οχήματος να το έχει περάσει από ΚΤΕΟ. Με το ίδιο νομοσχέδιο θα υλοποιηθεί παλαιότερη εξαγγελία του υπουργείου για υποχρεωτικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ όλων των δικύκλων άνω των 50 κυβικών. Ηδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μετατροπές στα περισσότερα δημόσια ΚΤΕΟ, ενώ οι νομαρχίες έχουν αρχίσει να παραλαμβάνουν τα απαραίτητα μηχανήματα. Βάσει του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, η Κάρτα Τεχνικού Ελέγχου Δικύκλων (ΚΤΕΔ) θα ισχύει για τέσσερα χρόνια για τα καινούργια δίκυκλα και θα ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Για τα μεταχειρισμένα θα ανανεώνεται επίσης κάθε δύο χρόνια, ενώ για τα επαγγελματικά δίκυκλα (σχολών οδήγησης, κούριερ, διανομών φαγητού) κάθε χρόνο. Αγνωστο παραμένει ακόμα το ύψος του παραβόλου, το οποίο είχε αρχικά ανακοινωθεί ότι δεν θα ξεπερνούσε τα 12-15 ευρώ.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ
Τσουχτερά ασφάλιστρα και για τους... επιρρεπείς σε παραβάσεις. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα έχουν on line σύνδεση με το πόιντ σύστεμ

Δεν υπάρχουν σχόλια: