Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















25 Ιουν 2010

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: ΜΑΘΕΤΕ ΠΩΣ ΦΟΡΤΩΝΕΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΑΣ



Φορτώστε...

Μάθετε τι προβλέπει ο νόμος για τη μεταφορά και τη φόρτωση αντικειμένων με το αυτοκίνητο

Φόρτωση, μια καθημερινή συνήθεια που γίνεται ασυναίσθητα ή μια πονεμένη ιστορία, όταν αναφερόμαστε σε ανθρώπους που έχουν μείνει πεισματικά στο παρελθόν. « Βάλε όσα χωράνε και, αν δεν φθάνει το εσωτερικό, θα τα βολέψω πάνω από το αυτοκίνητο». Εκφράσεις που ακούγονται, ευτυχώς, με μικρότερη συχνότητα, αλλά δυστυχώς υπάρχουν ακόμη, και μάλιστα γίνονται πράξη. Πόσες φορές, ειδικά σε μεγάλες εξόδους, αργιών και διακοπών, δεν έχετε δει αυτοκίνητα φορτωμένα μέχρι τον ουρανό; Άπειρα αντικείμενα δεμένα με απλό σχοινάκι, συμβατικό ή ελαστικό, το κοινώς επονομαζόμενο « χταπόδι», το οποίο πασχίζει να συγκρατήσει πολύ μεγαλύτερο βάρος από το προβλεπόμενο. Εικόνες από τον Τρίτο κόσμο, που δυστυχώς αντικρίζουμε δίπλα μας, στους δρόμους. Φυσικά, ο καθένας έχει δικαίωμα να αδιαφορεί για την ασφάλειά του και να διαχειρίζεται όπως εκείνος θέλει τη ζωή του, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αγνοεί τα δικαιώματα μας και να μας< θέτει σε κίνδυνο. Δείτε λοιπόν τι προβλέπει ο νόμος για τη φόρτωση αντικειμένων στο αυτοκίνητο, τη μεταφορά ανθρώπων αλλά και τις ποινές που επιβάλλονται, σε περίπτωση παράβασης του νόμου.

Φόρτωση επιβατών
Τα παιδιά στις πίσω θέσεις πρέπει να κάθονται απαραιτήτως σε παιδικό κάθισμα, το οποίο να πληροί τις προδιαγραφές του σωματικού βάρους, ύψους και της ηλικίας τους.
Οι επιβάτες που μεταφέρει ένα αυτοκίνητο δεν πρέπει να υπερβαίνουν σε αριθμό αυτόν που αναγράφει η άδεια του αυτοκινήτου ως νόμιμο. Έτσι, μπορεί η μεταφορά πέντε ατόμων, αντί τεσσάρων, να είναι στα όρια του επιτρεπτού εφόσον φυσικά υπάρχει και Πέμπτη ζώνη ασφαλείας, αλλά είναι ανεπίτρεπτο να στοιβάζονται έξι και επτά άτομα σε ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Επίσης δεν επιτρέπεται να κάθονται στη θέση του συνοδηγού παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών. Το ίδιο, φυσικά, ισχύει για τις πίσω θέσεις, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες, οι οποίο σε άλλη περίπτωση, χωρίς ζώνη δηλαδή, θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο το εαυτόν τους αλλά και τους άλλους, τον εμπρός από αυτούς επιβάτη. Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός είναι εκείνος που θα πρέπει να μεριμνά για την ασφάλεια των επιβατών και να ελέγχει αν αυτοί κάθονται σωστά και αν φορούν τη ζώνη ασφαλείας. Αλλιώς, του επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 80E .
Τα παιδιά στις πίσω θέσεις πρέπει να κάθονται απαραιτήτως σε παιδικό κάθισμα, το οποίο να πληροί τις προδιαγραφές του σωματικού βάρους και του ύψους.
Η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική και για τους πίσω επιβάτες, για την δική του ασφάλεια κατά κύριο λόγο, ενώ το πρόστιμο βαρύνει τον οδηγό.

Φόρτωση αντικειμένων
· Ο βασικός κανόνας για τη φόρτωση αντικειμένων επιβάλλει το μικτό βάρος του οχήματος να μην υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να τακτοποιούνται ή, ακόμα καλύτερα, να δένονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παρεμποδίζουν τον οδηγό. Τα πράγματα στο χώρο αποσκευών πρέπει να είναι τακτοποιημένα και, φυσικά, να υπάρχει προστατευτικό που να περιορίζει μακριά από την καμπίνα των επιβατών. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να μειώνεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου.
Αν το φορτίο έχει μεγαλύτερο μήκος από το αυτοκίνητο, αυτό δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 30% του συνόλου, ενώ απαραίτητη είναι και η σήμανση στα προεξέχοντα μέρη με πινακίδα διαστάσεων τουλάχιστον 0,5x0,5 μ λευκού χρώματος με κόκκινες διαγώνιες λωρίδες, ενώ για μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων χρειάζεται ειδική άδεια από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία. Στην περίπτωση που η μεταφορά κατά την διάρκεια της νύχτας, τα προεξέχοντα σημεία να επισημαίνονται με λευκό φως εμπρός και κόκκινο πίσω. Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο 80 ευρώ, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ακινητοποίησης του οχήματος από τα αρμόδια όργανα.
· Χρήσιμο είναι αρκετές φορές το δέσιμο των αντικειμένων να γίνεται με ειδικούς ιμάντες, προκείμενου να μη μειώνονται κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Πηγή: Auto Bild

Δεν υπάρχουν σχόλια: