Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Ιουλ 2010

ANΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΜHΝΟΥΔΗΣ

Ο κ. Γιάννης Μηνούδης γεννήθηκε το 1939 στα Τρίκαλα Ημαθίας. Το Δεκέμβριο του 1967 μετανάστευσε στη Σουηδία.
Σπούδασε τη Σουηδική γλώσσα στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης και το 1971 άρχισε να σπουδάζει στο Ινστιτούτο Κυκλοφοριακής Αγωγής. Το 1973, με το τέλος των σπουδών του, εξάσκησε το επάγγελμα του Δασκάλου/ Εκπαιδευτή σε Σχολή Οδηγών στη Στοκχόλμη.
Το 1975 φοιτά στο Τμήμα Τεχνολογίας Μεταφορών (Kommunikation-steknologi) του Πολυτεχνείου της Στοκχόλμης και το 1978 ιδρύει στη Στοκχόλμη τη Σχολή Οδηγών JARLA TRAFIKSKOLA, στην οποία σήμερα απασχολούνται περίπου 25 άτομα, οι 20 εκ των οποίων είναι εκπαιδευτές.
Παρακολούθησε μαθήματα αντίληψης, συμπεριφοράς και μάθησης στα ειδικά τμήματα του Πανεπιστημίου της πόλης FALOUN και απέκτησε τον τίτλο του Προϊστάμενου Εκπαίδευσης. Συνεργάζεται με τη Μηχανολογική Υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών της Σουηδίας για θέματα βελτίωσης των εκπαιδευτικών μεθόδων των σχολών οδηγών. Κάνει διαρκώς έντονη την παρουσία του με ανακοινώσεις σε σεμινάρια, ημερίδες, φόρουμ και άλλες εκδηλώσεις του Υπουργείου Συγκοινωνιών της Σουηδίας και άλλων φορέων. Επιβλέπων δάσκαλος στο Τμήμα Επαγγελματικής Κατάρτισης της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Στοκχόλμης, όπου φοιτούν οι υποψήφιοι δάσκαλοι / εκπαιδευτές οδηγών.
Το συγγραφικό του έργο είναι πλούσιο. Το βιβλίο του με τίτλο "Κανόνες κυκλοφορίας" (σουηδικός τίτλος "Trafikregelesystem"), μεταφράστηκε στην ελληνική, σερβοκροάτικη και τουρκική γλώσσα. Η ερευνητική του εργασία με θέμα "Μέθοδος ανίχνευσης του οπτικού πεδίου" αποτελεί εγχειρίδιο σπουδών στις σχολές εκπαιδευτών της Σουηδίας. Πολλά εγχειρίδια και άλλου είδους εκπαιδευτικό υλικό που συνέγραψε, αξιοποιούνται σήμερα από χιλιάδες μαθητές οδήγησης στη Σουηδία.
Το βιβλίο "Το Επόμενο Μάθημα Β", είναι ένα απαραίτητο βοήθημα για τους μαθητευόμενους οδηγούς αυτοκινήτων, γράφτηκε για να καλύψει την ανάγκη που έχει ο υποψήφιος οδηγός να διακρίνει τα σημεία που θεωρούνται απαραίτητα και σπουδαία στην πρακτική του εξάσκηση και να το καθοδηγήσει, με επαναλήψεις, ώστε να επιτύχει σωστούς και επιδέξιους χειρισμούς.
Δίνει μια πλατιά και συγχρόνως λεπτομερή περιγραφή του προβλήματος της οδικής ασφάλειας που συνδέεται με το χειρισμό του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα εκθέτει με περιγραφική διδασκαλία τον τρόπο που η θεωρία εφαρμόζεται στην πράξη.
Το περιεχόμενο του είναι ένας χρήσιμος οδηγός και για τον εκπαιδευτή που, χρησιμοποιώντας το, του παρέχει τη δυνατότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας με το μαθητή, στις ιδιαίτερης φύσης δυσκολίες.
"Το Επόμενο Μάθημα Β" δεν είναι μόνο ένας "τυφλοσούρτης" που συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση της ανάγκης πολλής πρακτικής εκπαίδευσης στην οδήγηση, αισιοδοξεί επίσης να αποκαλύψει την ανάγκη και τη σπουδαιότητα που έχει η συνεχής βελτίωση τρόπων διδασκαλίας και πρακτικής εφαρμογής, ώστε ο συντονισμός των ενεργειών του οδηγού να του επιτρέπει να προβλέπει και να αποφεύγει κινήσεις όταν αυτές λαμβάνονται σαν επικίνδυνες.
"Προσωπικά, εμπνέομαι να συνεχίσω να συμβάλλω σε αυτή την κατεύθυνση."


Άνθρωπος και οδήγηση
//Η ικανότητα του ανθρώπου

Ο άνθρωπος ως βιολογικός οργανισμός ανήκει στην κατηγορία των θηλαστικών ζώων ,ενώ διαφέρει από αυτά εξαιτίας , κυρίως , της υψηλής νοημοσύνης που διαθέτει .
Αυτή του η φυσική υπεροχή σε συνδυασμό και με τα αισθητήρια όργανα με τα οποία είναι εξοπλισμένος , του προσδίδει τη δυνατότητα να συλλέγει , να επιλέγει και να επεξεργάζεται πληροφορίες που είναι πολύτιμες για την επιβίωση και την προσαρμογή του στις εκάστοτε συνθήκες που ισχύουν στο άμεσο φυσικό και οικολογικό περιβάλλον .
Όμως , τα φυσικά αυτά όργανα (αισθήσεις και εγκέφαλος ), λειτουργούν κάτω από ορισμένους περιορισμούς , που είναι αδύνατο για τον άνθρωπο να τους υπερβεί. Έτσι, η όραση του π.χ. είναι αδύνατο να λειτουργήσει ικανοποιητικά τη νύχτα ή ο Εγκέφαλος του να καταγράψει σωστά και με ακρίβεια εντυπώσεις που εναλλάσσονται σχεδόν με κινηματογραφική ταχύτητα .
Οι δύο αυτοί περιορισμοί , που συνδέονται άμεσα με την οδήγηση αυτοκινήτου στη Σύγχρονη εποχή μας , δεν αποτελούσαν σοβαρά προβλήματα της καθημερινής του ζωής μέχρι πριν από 100-120 χρόνια .Αν σκεφτούμε ότι η μεταφορά του με άλογο , κάρο , τραίνο , πλοίο ή άλλο μέσο δεν ξεπερνούσε την ταχύτητα των 10-40χλμ./ώρα ή ότι πολύ σπάνια ήταν αναγκασμένος να μετακινηθεί τη νύχτα , τότε καταλαβαίνουμε εύκολα την έλλειψη προβληματισμού της εποχής εκείνης σχετικά με θέματα λ.χ. ασφαλούς κυκλοφορίας , κατασκευής ειδικών δρόμων, μείωσης τροχαίων ατυχημάτων κ.α.
Η μεγάλη πρόκληση για τον άνθρωπο ήρθε με την ανάπτυξη και την εξέλιξη της τεχνολογίας , που άλλαξε ριζικά τους μέχρι τότε ισχύοντες κοινωνικούς και οικονομικούς όρους και συνθήκες , ενώ παράλληλα επηρέασε οριστικά και τη σχέση του με το φυσικό και οικολογικό περιβάλλον.
//Η εξέλιξη της τεχνολογίας
Η ανάπτυξη και η εξέλιξη της τεχνολογίας αποτέλεσε για τον άνθρωπο το καινούριο εργαλείο με το οποίο κατάφερε να επεκτείνει και να πολλαπλασιάσει σε μεγάλο βαθμό τη μυϊκή και διανοητική του δύναμη.
Έτσι για παράδειγμα , στον τομέα των μεταφορών , έχει εφεύρει καινούριους τρόπους να μετακινείται ο ίδιος και να μεταφέρει τεράστια φορτία με μεγάλες ταχύτητες ,πράγμα αδύνατο μόλις πριν από 80-100 χρόνια .
Δυστυχώς όμως στο σύντομο αυτό διάστημα που ανέπτυξε την καινούρια τεχνολογία , δεν κατόρθωσε να αποκτήσει ή να αναπτύξει αντίστοιχες φυσικές ικανότητες που θα του επέτρεπαν να χρησιμοποιήσει σωστά και με πλήρη ασφάλεια τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα .
Το ερώτημα λοιπόν είναι πώς θα μπορέσει να λύσει το μεγάλο αυτό πρόβλημα προσαρμογής του στις απαιτήσεις της νέας εποχής .
Γεγονός όμως είναι ότι σε όλη του την ιστορική διαδρομή , ο άνθρωπος έχει κατορθώσει να αναπληρώσει τις βιολογικές ελλείψεις και τα φυσιολογικά του μειονεκτήματα με την εκμάθηση . Επομένως και στο συγκεκριμένο τομέα της οδικής κυκλοφορίας η προσαρμογή τους στις νέες απαιτήσεις περνά, σίγουρα , μέσα από τη σωστή εκμάθηση οδήγησης και συμπεριφοράς. Συνεχίζεται…..στο επόμενο τεύχος.
*Πηγή Πληροφοριών: Γιάννης Μηνούδης - Απο το βιβλίο ΟΔΗΓΗΣΗ ...Οι "κανόνες" του παιχνιδιού!

Δεν υπάρχουν σχόλια: