Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Αυγ 2010

ΡΟΔΟΣ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Ρότερνταμ – Ρόδος με ποδήλατο…
February 22, 2010

«Οδηγώντας ποδήλατο, πέρα από το γεγονός ότι αποκτάς ένα υγιές σώμα και ένα ελεύθερο πνεύμα, έχεις παράλληλα και τη δυνατότητα να δεις τη φύση με μια διαφορετική ματιά», λέει η Ολλανδέζα Πέτρα βαν ντερ Εντ, η οποία ξεκίνησε από το Ρότερνταμ με ποδήλατο και διανύοντας μια απόσταση 5.000 χιλιομέτρων έφτασε στη Ρόδο!

Το ταξίδι, που άρχισε στις 12 Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκε στις 14 Φεβρουαρίου, ήταν παράλληλα μια προσπάθεια της 40χρονης Ολλανδέζας «να προωθήσει το ποδήλατο στο πλαίσιο της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και της ανακούφισης της σύγχρονης πληγής που ακούει στο όνομα κυκλοφοριακή συμφόρηση», όπως υπογραμμίζει η ίδια.
«Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισα λόγω των καιρικών συνθηκών, αφού αναγκαζόμουν κατά τη διαδρομή να διασχίζω πολλές χιονισμένες περιοχές, ήταν μια πραγματική απόλαυση», τονίζει η κ. Πέτρα βαν ντερ Εντ, η οποία, έχοντας μόνο τα απαραίτητα εφόδια πάνω στο ποδήλατο κι ένα λάπτοπ, ξεκίνησε από το Ρότερνταμ, διήνυσε τη Νότια Ολλανδία, πέρασε στη Γερμανία και έφτασε στο Ντύσελντορφ και στη συνέχεια κατευθύνθηκε στο Μόναχο. «Χρειάστηκε στην Αυστρία να κάνω μερικές αποστάσεις με το τρένο γιατί υπήρχε χιονοθύελλα και δεν μπορούσα να κινηθώ με το ποδήλατο», λέει η Ολλανδέζα ποδηλάτισσα, η οποία ακολουθώντας το δρομολόγιό της έφτασε στη Βερόνα και ακολούθως στη Βενετία και την Τεργέστη. «Είχα σκοπό να πάρω το πλοίο από την Τεργέστη για την Ελλάδα, αλλά διαπίστωσα ότι από εκεί δεν υπήρχε δρομολόγιο και έτσι αναγκάστηκα να επιστρέψω στη Βενετία διανύοντας μια απόσταση 200 χιλιομέτρων με το ποδήλατο για να πάρω το πλοίο και να φτάσω στην Πάτρα», λέει η κ. Πέτρα βαν ντερ Εντ.
Από την Πάτρα, πάντα με το ποδήλατό της, πήρε τον δρόμο για την Αθήνα, αλλά περνώντας από το Ξυλόκαστρο κάποιος της είπε ότι στη Ρόδο είναι διαδεδομένο το ποδήλατο και έτσι πήρε το πλοίο από τον Πειραιά και έφτασε εκεί. Την ημέρα που κατέβηκε από το πλοίο και διάλεξε τον Δήμο Αρχαγγέλου για να ξεκουραστεί, το κοντέρ του ποδηλάτου έγραφε 5.000 χιλιόμετρα!
«Έκανα περίπου 200 χιλιόμετρα την ημέρα και πολλές φορές ταξίδευα και νύχτα. Στον δρόμο όμως δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερα προβλήματα, εκτός από τα φορτηγά αυτοκίνητα στην Ιταλία και στον δρόμο από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα», λέει η ποδηλάτισσα που ασχολείται επαγγελματικά με την παροχή συμβουλών σε διάφορες επιχειρήσεις, προκειμένου το ποδήλατο να γίνει ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Παράλληλα, πηγαίνει σε σχολεία και μιλάει στα παιδιά σχετικά με την «αναγκαιότητα του ποδηλάτου ως εναλλακτικού τρόπου διακίνησης».
Και μαραθωνοδρόμος
«Στην Ολλανδία διαθέτω και αυτοκίνητο, αλλά όλες μου τις μετακινήσεις κάτω από 50 χιλιόμετρα τις κάνω πάντα με το ποδήλατο», υπογραμμίζει η κ. Πέτρα βαν ντερ Εντ, η οποία άρχισε την ενασχόλησή της με το ποδήλατο πριν από πέντε χρόνια, αλλά την αθλητική της δραστηριότητα ως μαραθωνοδρόμος πριν από δέκα χρόνια. Εκτός από το ταξίδι αυτό των 5.000 χιλιομέτρων, η κ. Πέτρα βαν ντερ Εντ έχει κάνει πολλές φορές τον γύρο της Ολλανδίας και του Βελγίου με το ποδήλατό της.
«Είναι θέμα ποδηλατικής παιδείας»
ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ θα μπορούσε να καταφέρει ένα παρόμοιο αθλητικό επίτευγμα, υπό την προϋπόθεση της σχετικής ποδηλατικής εμπειρίας της και της προηγούμενης καλής προπόνησής της, λέει στα «ΝΕΑ» ο επίκουρος καθηγητής Εργοφυσιολογίας και Διατροφής Αθλητών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Σταύρος Κάβουρας. «Για την ώρα, ωστόσο, η ελληνική γυναικεία ποδηλασία είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Ακόμα και οι καλές Ελληνίδες αθλήτριες, με τα πανελλήνια ρεκόρ πίστας, βγαίνουν συνήθως τελευταίες στις διεθνείς διοργανώσεις. Είναι ίσως θέμα νοοτροπίας, ότι στην Ελλάδα δεν είμαστε τόσο της δουλειάς…», επισημαίνει.
Αντιθέτως, η… ολλανδική επίδοση είναι καθαρά θέμα εξάσκησης, υποστηρίζει. «Προφανώς και η αθλήτρια αυτή είχε το αθλητικό background για να αντεπεξέλθει- στην Ολλανδία, άλλωστε, το ποδήλατο το μαθαίνουν από πολύ μικρή ηλικία. Μπορεί σε εμάς αυτά τα χιλιόμετρα να φαίνονται υπερβολικά, ωστόσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου το ποδήλατο είναι διαδεδομένο στις μετακινήσεις και στον ποδηλατοτουρισμό, ακόμα και για μια γυναίκα δεν συνιστούν έκπληξη. Σωματικά, σ΄ αυτού του είδους την ποδηλασία, της αντοχής, κοπέλες που έχουν τη δυνατότητα για τόσο μεγάλες αποστάσεις είναι συνήθως πολύ αδύνατες: για ύψος 1,65 μ.,
θα είναι γύρω στα 50 κιλά το πολύ. Αντίστοιχα για 1,70 μ., θα έχουν βάρος 55 κιλών, για 1,75 μ., 60 κιλά κ.λπ.».
(“ΤΑ ΝΕΑ”)

Δεν υπάρχουν σχόλια: