Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2010

ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ




ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΙΤΣΙΝΗ email:ppitsinis@dolnet.gr

Η στήλη συμπληρώνει σε λίγες ημέρες τρία χρόνια... γκρίνιας.
Αρχικός στόχος ήταν να επισημαίνονται και να αναλύονται οι απίθανες καταστάσεις που συναντούμε σε καθημερινή βάση στους ελληνικούς δρόμους. Ταυτόχρονα όμως θέλαμε να προβάλλουμε και όλες τις θετικές εξελίξεις, κυρίως σε θέματα οδικής ασφάλειας και οικολογικής αυτοκίνησης. Δυστυχώς - όπως γράφω και στην αρχή- εξελιχθήκαμε σε γκρινιάρηδες περιωπής, αφού οι συνθήκες κυκλοφορίας χειροτερεύουν συνεχώς αντί να βελτιώνονται και τροφοδοτούν τη στήλη με ανεξάντλητο υλικό. Κάτι τέτοιο συνέβη πριν από λίγες ημέρες, όταν σταμάτησα ένα ταξί για να με μεταφέρει από το γραφείο στο σπίτι. Το αυτοκίνητο σούπερ, καθαρό, περιποιημένο, καινούργιο μοντέλο μιας εταιρείας γοήτρου με υψηλά στάνταρ άνεσης και ασφάλειας. Η ζώνη ασφαλείας του συνοδηγού λειτουργούσε κανονικά, ο οδηγός ήταν ευγενέστατος και το γενικότερο σκηνικό θα προσφερόταν για χαλάρωση, αν δεν έβλεπα ξαφνικά μπροστά μου μία οθόνη υγρών κρυστάλλων που αναμετάδιδε το δελτίο ειδήσεων ενός τηλεοπτικού καναλιού! Από εκείνο το σημείο και μετά άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια και παρακολουθούσα με την άκρη του ματιού μου όλες τις κινήσεις του οδηγού. Οφείλω να ομολογήσω ότι φαινόταν συγκεντρωμένος στον δρόμο, μέχρι τη στιγμή που ένας συνάδελφός του έκοψε ταχύτητα και σταμάτησε απότομα δεξιά χωρίς να βγάλει φλας και ίσα που προλάβαμε να μην πέσουμε πάνω του. Δεν γνωρίζω αν είχε αφαιρεθεί ο οδηγός του ταξί βλέποντας τις ειδήσεις. Αλλωστε δεν έχει και σημασία, καθώς θα μπορούσε να του συμβεί κάτι τέτοιο παρακολουθώντας για παράδειγμα έναν συναρπαστικό αγώνα ποδοσφαίρου. Αυτή η μικρή ιστορία νομίζω ότι εκφράζει την επιπολαιότητα πολλών επαγγελματιών οδηγών. Το θέαμα σχολικών λεωφορείων που κινούνται πολύ γρηγορότερα από το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας, αστικών λεωφορείων που παραβιάζουν τους κόκκινους σηματοδότες, φορτηγών που χρησιμοποιούν τον όγκο τους για να ανοίξουν δρόμο, μόνον ασυνήθιστο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί στη χώρα μας. Αρκετοί επαγγελματίες οδηγοί δεν διστάζουν επίσης να χρησιμοποιήσουν το κινητό τηλέφωνο, να κρατούν με το ένα χέρι το τιμόνι και με το άλλο τον φραπέ ή την τυρόπιτα και άλλοι, που κάθονται στο βολάν αστικών και τουριστικών λεωφορείων, καπνίζουν αρειμανίως, πιστεύοντας ίσως ότι η συγκεκριμένη απαγόρευση αφορά μόνον τους επιβάτες τους και όχι και τους ίδιους. Τις προάλλες είδα να ρυμουλκεί ένας ειδικός γερανός ένα λεωφορείο που προφανώς είχε βλάβη και ακουμπούσε μόνον με τους πίσω τροχούς στον δρόμο. Η ρυμούλκηση γινόταν με τόσο μεγάλη ταχύτητα ώστε σε ένα σημείο του δρόμου με σαμαράκια το όχημα του ΟΑΣΑ άρχισε να κάνει... σούζες! Ολα αυτά θα μπορούσαν να διορθωθούν μόνον με τη σωστή εκπαίδευση- και επανεκπαίδευση- των επαγγελματιών οδηγών, τον συστηματικότερο έλεγχο των παραβατών, αλλά- κυρίως- με διάθεση αυτοκάθαρσης από την πλευρά των ενώσεών τους. Η συντεχνιακή αντιμετώπιση συνιστά στη συγκεκριμένη περίπτωση εγκληματική συμπεριφορά, καθώς εκατομμύρια επιβάτες μετακινούνται κάθε χρόνο με μαζικά μέσα μεταφοράς και ταξί. Τα μαύρα πρόβατα τα γνωρίζει καλύτερα απ΄ όλους ο ίδιος ο βοσκός και αυτός οφείλει να τα απομακρύνει από το κοπάδι!
Αuto NEA 18-08-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: