Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Δεκ 2010

ΤΙΣ ΠΤΑΙΕΙ? ΠΤΑΙΣΜΑΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΤΡΟΧΑΙΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ

Το άρθρο 31 του νομοσχέδιου με τίτλο «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ» ψηφίστηκε τελικά με μεγάλη πλειοψηφία στις 17/12. Όπως αναφέρει η εισηγητική του έκθεση:

“Κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν «εγκληματικό άδικο» και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία και οι οποίες σήμερα είναι πλημμελήματα και επιβαρύνουν υπέρμετρα τα πινάκια των δικασίμων των Μονομελών Πλημμελειοδικείων να «υποβιβασθούν» αυτές σε πταίσματα και να δικάζονται από τα Πταισματοδικεία.”
-Μετά απ αυτό αξιόποινες πράξεις σχετιζόμενες με τον ΚΟΚ που παραμένουν στην κατηγορία πλημμελήματα: Είναι τέσσερις όλες κι όλες : Πρώτη πρώτη είναι η διάταξη που αφορά κυρίως τα μπλόκα στις εθνικές… και ακoλουθούν: η εγκατάλειψη θύματος, η παραποίηση στοιχείων οχήματος και η χρήση πλαστής άδειας οδήγησης
-Πρέπει κανείς να διαβάσει όλον τον ΚΟΚ για να βρει τις πράξεις που «υποβιβάζονται» (sic) σε πταίσματα. Eίναι αδικήματα που οφείλονται στην «Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, φαρμάκων ή τοξικών ουσιών» (Άρθρο 42 Κ.Ο.Κ.) και σε παραλείψεις στα μέτρα ασφαλείας σε «Αγώνες στις οδούς και στις πίστες» (Άρθρο 49 του ΚΟΚ).
Είναι απίστευτο την στιγμή που έχει ανοίξει διάλογος για την τροποποίηση του Κ.Ο.Κ. από το Υπουργείο Μεταφορών σαν επικεφαλής της διυπουργικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια. Υπουργείο που η ίδια η κυβέρνηση εξαίρεσε από αυτήν την επιτροπή προχωρά σε δικές του μεταρρυθμίσεις! ( Η διγλωσσία για την οδική ασφάλεια είναι αλήθεια ότι δεν έλειψε στιγμή από αυτήν την κυβέρνηση). Την στιγμή που σε μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες μειώνονται τα επιτρεπτά όρια αλκοόλ στο αίμα κατά την οδήγηση και αναπτύσσεται σοβαρός προβληματισμός για την εγκατάσταση συστημάτων ακινητοποίησης των οχημάτων από αυτόματους ανιχνευτές αλκοόλ εδώ ανακαλύψαμε ότι πρόκειται για πράξη με μικρή κοινωνική απαξία που δεν εμφανίζει εγκληματικό άδικο!
Οι υποκριτικές διαβεβαιώσεις του κου Καστανιδη περί παραμονής του ίδιου επιπέδου ποινών και άρα δεν αλλάζει τίποτα έχουν την ιδία άξια με την δήλωση του ότι σε θανατηφόρα ατυχήματα προβλέπεται η απόδοση κατηγοριών κακουργήματος. Ας μας ενημερώσει ο πολίτικος προϊστάμενος της δικαιοσύνης σε πόσα από τα δεκάδες χιλιάδες θανατηφόρα τροχαία εγκλήματα της τελευταίας δεκαετίας απεδόθησαν – και εκδικάστηκαν τελικά- κατηγορίες κακουργήματος. Είναι φυσικά μια απλή σύμπτωση ότι σχεδόν ΟΛΑ έχουν εκδικασθεί ως ατυχήματα από αμέλεια.
Πιο προκλητική όμως είναι η πρόνοια του νομοθέτη να υποβιβάσει σε πταίσμα την μη τήρηση μέτρων ασφαλείας σε αγώνες ταχύτητος. Εδώ μιλάμε καθαρά για φωτογραφική διάταξη: πόσες είναι οι εκκρεμείς υποθέσεις που δυσχεράνουν την απόδοση δικαιοσύνης; Στις 11 Απρίλη 2010 στην πίστα των Αφιδνων σκοτώθηκε ένας 8χρονος και τραυματίστηκε ο αδελφός του και ο πατέρας από την έλλειψη μέτρων σε αγώνες αυτοκινήτων. Αυτή η υπόθεση βάρυνε τα πινάκια; Τι θα επακολουθήσει σ αυτό το μπαράζ επιδείξεων “ικανοτήτων” φτιαγμένων αυτοκινήτων που πραγματοποιείται σ όλες τις πόλεις;
You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης
Σας στέλνουμε: α) το άρθρο 31 (η παράγραφος που μας ενδιαφέρει είναι η 1.)
β) την εισηγητική έκθεση
γ) τα πρακτικά της βουλής που αφορούν την ψήφιση του
Νομίζω ότι ο διάλογου Καστανιδη – Δριτσα είναι αποκαλυπτικός. Όπως επίσης η αγωνία της εισηγητικής έκθεσης αλλά και της κας Βοζεμπεργκ για το ότι κατά έτος έχουμε περίπου 60.000 μηνύσεις που αφορούν τον ΚΟΚ. Αντί να αγωνιούν για το γεγονός πως έχουμε 60.000 καταγεγραμμένες παραβάσεις (πράγμα που ουσιαστικά σημαίνει πως οι παραβάσεις που πραγματοποιούνται είναι πολλαπλάσιες μια και η τροχαία είναι αδύνατο να επιτηρεί το σύνολο των δρόμων επί 365 ημέρες Χ24 ώρες) αγωνιούν για την υπερφόρτωση των πινακίων!
Είναι ακριβώς αυτό που λέμε ότι θέλουν να κρύψουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί.

Δείτε εδώ ένα συγκλονιστικό ρεπορτάζ για το συμβάν στις Αφίδνες και πειστείτε πως πρόκειται για πράξη με μικρή κοινωνική απαξία που δεν εμφανίζει εγκληματικό άδικο!

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=123454&cid=4

Δεν υπάρχουν σχόλια: