Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Δεκ 2010

ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΔΙΚΗΣΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 1η Δεκεμβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, τοποθετήθηκε χθες το βράδυ (30/11/10) στην Ολομέλεια της Βουλής, αφού άκουσε τους όλους τους εγγεγραμμένους βουλευτές – ομιλητές, κατά τη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου: «Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την προστασία του Περιβάλλοντος, Κύρωση Σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. και άλλες διατάξεις».
Λίγο νωρίτερα παρενέβη, απαντώντας στον Πρόεδρο του ΛΑΟΣ Γιώργο Καρατζαφέρη:


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΕΠΠΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΛΑΟΣ

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όπως έκανα και κατά τη συζήτηση των δύο προηγούμενων νομοσχεδίων που απασχόλησαν την ελληνική Βουλή, έτσι και στο παρόν νομοσχέδιο θα λάβω το λόγο αφού ακούσω όλους τους συναδέλφους, οι οποίοι έχουν εγγραφεί στο σχετικό κατάλογο.
Θεωρώ, όμως, αναγκαίο να τιμήσω την παρουσία και την παρέμβαση του Προέδρου του ΛΑΟΣ του κ. Καρατζαφέρη, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως είναι αυτό της οδικής ασφάλειας, να παρέμβει στη συζήτησή μας.
Πράγματι, μπορούμε να μιλάμε ή πρέπει να μιλάμε όχι για τροχαία ατυχήματα, αλλά για τροχαία εγκλήματα. Υιοθετώ τη δική σας έκφραση κ. Δρίτσα. Η Ελλάδα έχει την τέταρτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι κάτι που όχι μόνο δεν μας τιμά, αλλά πιστεύω ότι μας καθιστά και αρνητικό πρότυπο.
Βεβαίως, θα έχω τη δυνατότητα να πω το ιστορικό της πολιτικής για την οδική ασφάλεια πώς εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Το 2000 είχαμε 2.100 νεκρούς το χρόνο. Με την εφαρμογή ενός προγράμματος με την κωδική ονομασία «Καθ’ οδόν» φτάσαμε το 2004 να έχουμε 1.500 νεκρούς. Πολλούς! Το 2009, είχαμε 1.450-1470 νεκρούς. Φαίνεται ότι καθώς κλείνει το 2010 έχουμε πετύχει να έχουμε για την ώρα -και δεν είναι προς χαρά, γιατί οι νεκροί είναι νεκροί και είναι πολλοί- περίπου 200 λιγότερους νεκρούς, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Αυτό το οποίο αξίζει να σημειώσω είναι ότι η πολιτική για την οδική ασφάλεια, ασφαλώς δεν είναι μία πολιτική η οποία μπορεί να αποτυπωθεί σε όλες τις πτυχές και τις δράσεις που πρέπει να αναπτυχθούν σε ένα νομοσχέδιο. Είναι θέμα συνεχών πρωτοβουλιών. Και με αυτή την έννοια, είναι μεγάλη προτεραιότητα για εμάς η πολιτική για την οδική ασφάλεια, γι’ αυτό ακριβώς έχουμε αναλάβει σειρά δράσεων, στις οποίες θα αναφερθώ όταν πάρω το λόγο αργότερα.
Είναι στις προθέσεις μας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μετά από αξιολόγηση όλων των δεδομένων, να εξετάσουμε τη δυνατότητα παράτασης του χρόνου παραχώρησης, με αντιστάθμισμα την εκτέλεση συγκεκριμένων αναπτυξιακών έργων. Η πρόταση αυτή έχει ακουστεί και είναι μία πρόταση η οποία μας απασχολεί και σύντομα θα πάρουμε τις αποφάσεις και θα προβούμε σε ανακοινώσεις.
Όσον αφορά στο θέμα των διοδίων, η εφαρμογή των διοδίων που ισχύουν σήμερα είναι συνέπεια των συμβάσεων που ψηφίστηκαν την περίοδο 2007. Τα διόδια είναι πυκνά, είναι υψηλά, αλλά βεβαίως είναι διόδια τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να πει κανείς, ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές χρήσης ενός αυτοκινητοδρόμου. Αυτό μπορεί να πει κανείς ότι είναι λογικό να πληρώνεται από το χρήστη.
Το πρόβλημα, κύριε Πρόεδρε -ιδίως σε εσάς μιλώ, γιατί αναφερθήκατε ανοικτά στο θέμα αυτό- προκύπτει όταν οι πολίτες μετακινούμενοι καλούνται να καταβάλουν υψηλά διόδια, για δρόμους οι οποίοι είναι υπό κατασκευή. Κι αυτό είναι κάτι που δεν συνηθίζεται. Αλλά πρέπει να σας πω -επειδή μιλήσατε για το φόρο διοξειδίου του άνθρακος, που αφορά βεβαίως αρμοδιότητα άλλου Υπουργείου, του Υπουργείου Περιβάλλοντος- ότι είμαστε μία χώρα που μεταξύ των άλλων αντιφάσεων, τη χαρακτηρίζει και αυτή η αντίφαση. Έχουμε συχνά, πυκνά, υψηλά διόδια σε δρόμους υπό κατασκευή και έχουμε ένα ευρωπαϊκών προδιαγραφών μεγάλο αυτοκινητόδρομο, όπως η Εγνατία Οδός, που εδώ και αρκετά χρόνια λειτουργεί χωρίς να έχουν εγκατασταθεί διόδια. Και τη χρησιμοποιούν και την καταπονούν μεγάλα φορτηγά, τα οποία έχουν την αφετηρία τους σε ξένες γειτονικές χώρες. Και όταν προσπαθούμε να αποκαταστήσουμε μία ορθή λειτουργία με την εγκατάσταση διοδίων και σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο κι εκεί συναντούμε αντιδράσεις.
Πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο, μία ευθύνη. Πρέπει να σας πω ότι η ευθύνη αυτή πρέπει να αποδεικνύεται –επειδή αναφερθήκατε στις διαδηλώσεις στο κέντρο- με κάθε τρόπο και από όλους, προς όλες τις κατευθύνσεις. Ξέρετε, ότι πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες χρησιμοποιούν Τούρκους μεταφορείς, επειδή τους στοιχίζουν φθηνότερα για τη μεταφορά προϊόντων, που ήδη παραγγέλνουν και παράγονται στην Τουρκία για να διοχετευθούν στην ελληνική αγορά;
Σε μία περίοδο κρίσης, λοιπόν, πιστεύω ότι πρέπει να αναλαμβάνουμε τις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Πέραν αυτού, όμως, η καθημερινότητα πρέπει να αποτελεί για κάθε πολίτη, σε μία τέτοια κρίσιμη στιγμή για τη χώρα μας, και μία άσκηση ευθύνης.
Η Κυβέρνηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ΠΑΣΟΚ, που αυτό επέλεξε ο ελληνικός λαός να κυβερνά τον τόπο, έχει αίσθηση αυτής της ευθύνης. Γι’ αυτό είναι ξένη προς εμάς η έννοια του πολιτικού κόστους. Παίρνουμε τολμηρές, ριζοσπαστικές πρωτοβουλίες, προχωρούμε σε δημιουργικές ρήξεις και ανατροπές, επιζητούμε τη συνεννόηση και τη συναίνεση, που βεβαίως δεν σημαίνουν κατάλυση των όποιων ιδεολογικών και πολιτικών διαφορών, ούτε κατάλυση της αυτοτέλειας των κομμάτων που συγκροτούν την ελληνική Βουλή. Σημαίνουν συνεννόηση και η συναίνεση είναι απόδειξη αυτής της ευθύνης όλων μας στην πράξη, στην καθημερινότητα.
Είμαστε, κύριε Πρόεδρε -και σας διαβεβαιώ- όχι ακούραστοι, αλλά περισσότερο από ποτέ διατεθειμένοι να αναλώσουμε όλες τις δυνάμεις που έχουμε -και έχουμε- αστείρευτες δυνάμεις, γιατί οι δυνάμεις αυτές είναι δυνάμεις στην κοινωνία, στη ρίζα της Κυβέρνησής μας και του Κινήματος που την στηρίζει, προκειμένου επιτέλους να αλλάξει προς το καλύτερο αυτός ο τόπος. Και η αλλαγή δεν συντελείται μόνο μέσω της αλλαγής της Κυβέρνησης, αυτό μπορεί να είναι το πρώτο και σημαντικό βήμα, ή μόνο μέσω της ψήφισης κάποιων νομοσχεδίων. Συντελείται και προωθείται, όταν κάνουμε πράξη αυτά τα οποία εδώ με ένα λόγο δημόσιο, χρήσιμο, κοινωφελή επαγγελλόμαστε όλοι. Αυτό πρέπει να κάνουμε, το λόγο μας πράξη. Η Κυβέρνηση αυτό επιδιώκει, αυτό προσπαθεί.
ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΜΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: