Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Δεκ 2010

OΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

MONIMEΣ ΣTHΛEΣ
Hμερομηνία δημοσίευσης: 20-11-10

Ολοι εναντίον όλων στους δρόμους
Tης Μαριας Κατσουνακη

Το βίντεο στην ιστοσελίδα www. podilates. gr διαρκεί ελάχιστα. Τόσο όσο για να παρουσιάσει τα στοιχεία σε μαύρο φόντο. Τόσο όσο για να σφιχτεί το στομάχι. Τόσο όσο χρειάζεται για να συμβεί το μοιραίο. «Κάθε χρόνο 1.300.000 στον κόσμο, πάνω από 2.000 στην Ελλάδα, 6 άνθρωποι κάθε μέρα χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, άδικα, βίαια, τραγικά (…)».
Αύριο το πρωί, Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, στο Σύνταγμα, θα συγκεντρωθούν όσοι συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία «Να σταματήσουμε τα τροχαία εγκλήματα». Την ίδια ώρα οι ποδηλάτες έχουν το δικό τους σημείο συνάντησης, στο Πεδίον του Αρεως για μια ποδηλατοπορεία μνήμης. Η πόλη συντονισμένη στην κυριακάτικη νωχέλεια θα προσπεράσει το γεγονός. Ούτως η άλλως, παρόμοιες πρωτοβουλίες αφορούν έναν περιορισμένο αριθμό ανθρώπων. Αν και είναι βέβαιο ότι κάθε ελληνική οικογένεια έχει να αφηγηθεί τουλάχιστον ένα περιστατικό τροχαίου που έχει βιώσει στο στενό περιβάλλον της ή στον ευρύτερο κύκλο της, συγγενικό ή φιλικό.
Τα τελευταία χρόνια η ενημέρωση έχει αυξηθεί: ειδικοί συμβουλεύουν, εκπομπές αφιερωμένες στα τροχαία, ιστοσελίδες και μπλογκ αναφέρονται στο θέμα. Ο κόσμος ευαισθητοποιείται, οι οδηγοί συμμορφώνονται (κάπως). Μόνο η κακή κατάσταση στο οδικό δίκτυο και η πλημμελής σήμανση στους δρόμους δεν αλλάζει. ΄Η αλλάζει με εξοργιστικά αργούς ρυθμούς. Στην αυριανή συνάντηση ίσως να μην μπορέσει να είναι παρών ο ποδηλάτης που βρισκόταν ξαπλωμένος σε κεντρικό δρόμο της πόλης, χθες το πρωί. Κόσμος γύρω του, η κίνηση είχε διακοπεί. Ο τραυματισμός ίσως να ήταν ελαφρύς, ίσως και όχι... Καθημερινές εικόνες σε μια πρωτεύουσα που απεμπολεί τη συνύπαρξη με κάθε τρόπο. Τα στεγανά διατρέχουν όλο σχεδόν το σώμα της οργανωμένης κοινωνίας. Δεν είναι μόνο πολιτικά, ιδεολογικά ή ταξικά, αλλά και κυκλοφοριακά. Εποχούμενοι εναντίον ποδηλατών ή μοτοσικλετιστών, μοτοσικλετιστές εναντίον ποδηλατών, ποδηλάτες απρόσεκτοι, παράτολμοι, αδιάφοροι σε κάθε κανόνα, πεζοί σαστισμένοι.
Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας εξατομικεύεται και προσαρμόζεται στην αντίληψη και την ψυχολογική διάθεση του κανενός. Ολο και πιο συχνά εμφανίζονται στους δρόμους ποδηλάτες με κινητό στο αυτί (!), μιας και η ατιμωρησία σε συνδυασμό με το υπερτροφικό εγώ (που μεταφράζεται σε «εγώ ξέρω γιατί... είμαι ο καλύτερος») δυναμιτίζουν κάθε προσπάθεια πειθαρχίας. Ο επιθετικά συγκεντρωμένος στον εαυτό του πιστεύει ότι «ελέγχει» κάθε κίνηση ώς τη στιγμή της πρόσκρουσης, του -είναι πλέον αργά- φρεναρίσματος. Το τροχαίο είναι στιγμιαίο, τρομακτικό στην πύκνωση του χρόνου και, ενίοτε, στις συνέπειές του. Σε αυτό το κλάσμα δευτερολέπτου συσσωρεύονται αντιλήψεις, συνήθειες και εκπαίδευση δεκαετιών. Το «τυχαίο» και «άλλες δυνάμεις» έχουν ελάχιστη συμμετοχή. Η θεωρία της κακιάς στιγμής είναι παρήγορη, παραμένει όμως εύκολο και καταστροφικό άλλοθι για μία πράξη ή παράλειψη που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Η κυκλοφορία στους δρόμους είναι καθρέφτης της πόλης. Ακτινογραφία των κατοίκων και της ζωής τους. Και όπως λέει ο ποιητής: «... τον ξένο και τον εχθρό τον είδαμε στον καθρέφτη».

kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: