Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Δεκ 2010

ΕΚΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΟΛΛΑ ΦΑΝΑΡΙΑ ΛΟΓΩ.. SIEMENS





Κομφούζιο με τα χαλασμένα φανάρια Ο διαγωνισμός για τη συντήρηση και τοποθέτηση νέων έχει «κολλήσει» στην υπόθεση Siemens
Του Γιωργου Λιαλιου

Αν τις τελευταίες ημέρες βρεθήκατε εποχούμενοι σε ένα απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο εξαιτίας ενός χαλασμένου σηματοδότη, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι για όλα... φταίει η Siemens. Για την ακρίβεια, οι διαδοχικές αναβολές που δίνονται από τους υπουργούς -στη συγκεκριμένη περίπτωση, του υπουργού Υποδομών- στη λήψη οποιασδήποτε απόφασης σχετίζεται με τη συγκεκριμένη εταιρεία. Περισσότερα από 25 κεντρικά φανάρια στην πρωτεύουσα δεν λειτουργούσαν χθες, ενώ το υπουργείο εκτιμά ότι σε ένα δεκαήμερο η κατάσταση θα επιδεινωθεί, εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και συνεργείων. Το πρόβλημα έχει ανακύψει ουσιαστικά από τις αρχές του καλοκαιριού, καθώς ο διαγωνισμός για τη συντήρηση των σηματοδοτών και την τοποθέτηση νέων δεν μπορούσε να προχωρήσει. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, αιτία είναι ότι το 70 - 80% των φαναριών στην Αθήνα έχει τοποθετηθεί από την εταιρεία Siemens, τα ηλεκτρονικά συστήματα της οποίας δεν είναι συμβατά με εκείνα άλλων εταιρειών. Και με δεδομένο το σκάνδαλο που έχει αποκαλυφθεί (σχετικά με τη σχέση της εταιρείας με Ελληνες πολιτικούς), οι πολιτικοί προϊστάμενοι των υπουργείων διστάζουν να συνάψουν νέες συμβάσεις με την εταιρεία, φοβούμενοι τη στοχοποίησή τους.
Πριν από ένα μήνα (βλ. «Κ» 1.10.10) το υπουργείο Υποδομών, βλέποντας το αδιέξοδο στο οποίο με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται, αποφάσισε να χωρίσει... στα έξι τον διαγωνισμό συντήρησης των φαναριών.
Οι πρώτοι τρεις διαγωνισμοί, με μικρότερο οικονομικό αντικείμενο (ώστε να προχωρήσουν ταχύτερα), προκηρύχθηκαν στις αρχές Οκτωβρίου και αφορούσαν την παροχή ηλεκτρονικών ρυθμιστών για τα φανάρια, την πραγματοποίηση τεχνικών εργασιών (επισκευή στύλων, πεζοδρομίων γύρω από το φανάρι κ. λπ.) και την τοποθέτηση νέων σηματοδοτών.
Ομως και αυτοί οι διαγωνισμοί «κόλλησαν». Ενώ στον δεύτερο τεχνικό διαγωνισμό υπάρχει ανάδοχος (εταιρεία Αλκτήρ), στον πρώτο (που αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα των φαναριών) υπήρξαν μόνο δύο υποψήφιοι: η Siemens και η Signalbau Huber (η οποία έχει τοποθετήσει το υπόλοιπο 20 - 30% των αθηναϊκών φαναριών). Λόγω όμως ενός τυπικού κωλύματος, η δεύτερη εταιρεία αποκλείστηκε και έτσι το υπουργείο Υποδομών έμεινε και πάλι με τη Siemens!
«Επιτακτική η λύση»
Εν τω μεταξύ, το πρόβλημα οξύνεται. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, χθες το μεσημέρι στα τρία κέντρα ελέγχου των σηματοδοτών της Αττικής καταγράφονταν 20 - 25 χαλασμένα φανάρια σε κεντρικούς άξονες (για παράδειγμα στις λεωφόρους Κηφισίας, Θηβών και Αθηνών), ενώ η Τροχαία «ανέβαζε» χθες τον αριθμό των χαλασμένων σηματοδοτών στους 50. «Είμαστε σε συντονισμό με την Τροχαία και ειδοποιούμε όπου υπάρχει πρόβλημα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί», αναφέρει στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου που προτιμά να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Υπάρχει σύμβαση με εργολάβο που χρησιμοποιεί τα ανταλλακτικά που έχουν απομείνει όπου προλαβαίνει. Σε δέκα ημέρες όμως θα έχει λήξει η εργολαβία και δεν θα υπάρχουν άλλα ανταλλακτικά. Επομένως η λύση του ζητήματος είναι επιτακτική».

Δεν γίνεται να μην προσέξατε το κυκλοφοριακό χάος που παρατηρήθηκε το προηγούμενο μήνα σε πολλά σημεία της Αθήνας όπου τα φανάρια δεν λειτουργούσαν και έτσι ο ένας μετά τον άλλο φωτεινό σηματοδότη έβγαιναν εκτός λειτουργίας ελλείψει ανταλλακτικών, αφού εκκρεμεί η υπογραφή σύμβασης με την εταιρεία SIEMENS που έχει αναλάβει τη συντήρησή τους, έληξε η προηγούμενη σύμβαση το καλοκαίρι.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Μαγκριώτης δήλωσε ότι, ο νέος διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί μέσα στο μήνα που διανύουμε και συμπλήρωσε. Δεν μπορούμε να κάνουμε αναθέσεις. Έχουμε προχωρήσει σε διαγωνισμό, προσπαθώντας να υιοθετήσουμε κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, σημειώνοντας ότι στο εξής θα διαχωρίζονται οι διαγωνισμοί για συντήρηση και την επέκταση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών.
Θα σημειώσουμε εμείς ότι στη Ευρώπη, όπου υπάρχει δυνατότητα καταργούνται οι φωτεινοί σηματοδότες με τους κυκλικούς κόμβους , σχετικά στο παρελθόν το είχαμε αναρτήσει, στην Ελλάδα παραμένουμε πιστοί στην τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: