Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Φεβ 2011

ΧΑΡΤΟΜΑΝΙ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑ


Xαρτοµάνι χωρίς ουσία
Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr

Η ΕΚΔΙΚΑΣΗ τροχαίων παραβάσεων θα µπορούσε να δώσει υλικό για ατέλειωτα ρεπορτάζ µε σπαρταριστό περιεχόµενο και πρωταγωνιστές όχι ηθοποιούς, αλλά απλούς ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Συνάδελφος, που είχε αµελήσει να ανανεώσει το ασφαλιστήριο συµβόλαιο του Ι.Χ. της, εκλήθη έπειτα από χρόνια στο δικαστήριο και αφού είχε υποστεί προηγουµένως όλες τις διοικητικές κυρώσεις (πρόστιµο, αφαίρεση διπλώµατος και πινακίδων). Φτάνοντας εκεί, της ανακοίνωσαν ότι η παράβαση είχε παραγραφεί, απλώς κανένας δεν ενηµερώνει τους παραβάτες για να γλιτώσουν την ταλαιπωρία. ΡΩΤΗΣΑ και έναν υψηλόβαθµο αξιωµατικό της Τροχαίας για τη συγκεκριµένη παράβαση και µου είπε ότι θεωρητικά προβλέπεται ακόµη και κράτηση, ποτέ όµως µέχρι σήµερα δεν είχε ακούσει να γίνεται κάτι τέτοιο. Oι παραβάτες, µου είπε, είτε αθωώνονται επιδεικνύοντας το νέο ασφαλιστήριο συµβόλαιο είτε τιµωρούνται µε αναστολή. Με άλλα λόγια, κινητοποιήθηκε (σχήµα λόγου) ένας ολόκληρος µηχανισµός από αστυνοµικούς, εισαγγελείς, δικαστές, ταχυδροµικούς κ.λπ., γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι το αποτέλεσµα θα ήταν µία τρύπα στο νερό. ∆εκάδες χιλιάδες τέτοιες υποθέσεις τροχαίων παραβάσεων φτάνουν κάθε χρόνο στο δικαστήριο µόνον για το θεαθήναι και για µία επίδειξη κρατικής πυγµής και αυστηρότητας στα χαρτιά. O συγκεκρίμενοσ στρουθοκαµηλισµός δεν έχει εµποδίσει να κυκλοφορούν ανάµεσά µας εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήµατα, αν και – θεωρητικά – κινδυνεύουν οι ιδιοκτήτες τους µε ποινές φυλάκισης. Την ίδια στιγµή, σε άλλες χώρες µε πολύ ηπιότερη νοµοθεσία έχουν εξαλείψει αυτό το φαινόµενο χάρη στη συνεργασία των ασφαλιστικών εταιρειών µε την Αστυνοµία και στη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών. Παρόµοια παραδείγµατα ισχύουν και για πολλές άλλες τροχαίες παραβάσεις, οι οποίες δεν θα έπρεπε να διώκονται αυτεπαγγέλτως, προκαλώντας χωρίς λόγο συµφόρηση στα δικαστήρια και καθυστερώντας σηµαντικότερες υποθέσεις.

ΠΗΓΗ: auto NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: