Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Απρ 2011

H ΣΩΣΤΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ


Μειώνονται οι κίνδυνοι Τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε κατά τη ρύθμιση του καθίσματός μας είναι αρκετά αλλά όταν γίνουν μια φορά με σωστό τρόπο μετά αποτελούν απαραίτητες κινήσεις ρουτίνας.

Πλάτη καθίσματος Αρκετοί οδηγοί επιλέγουν να ξαπλώνουν την πλάτη του καθίσματος προσπαθώντας να βρουν πιο άνετη στάση. Όμως οδήγηση και ύπνος δεν μπορούν να συνυπάρξουν για το λόγο αυτό πρέπει να αποφεύγεται το ξάπλωμα.

Κάτω μέρος καθίσματος Οι ρυθμίσεις ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πολλές. Μπορεί να υπάρχει ρύθμιση της γωνίας του ύψους, ενώ σχεδόν πάντα προσφέρεται η ρύθμιση κατά μήκος. Σε κάθε περίπτωση τα ποδιά πρέπει εκμεταλλεύονται όλη τη διαδρομή των πεντάλ.

Ιδανικές γωνίες άκρων Αν η γωνία των χεριών πάνω στο τιμόνι είναι περίπου 100 μοίρες, οι χειρισμοί διευκολύνονται σημαντικά και επιτρέπουν στον οδηγό αντιδράσεις άμεσες και ακριβείς. Όσον αφορά τα πόδια, γωνίες μεταξύ 100 και 120 μοιρών κρίνονται ιδανικές και ξεκούραστες, εξασφαλίζοντας ιδανική πρόσβαση στα πεντάλ. Οι μικρές γωνίες των ποδιών, δηλαδή γόνατα κοντά στο κάτω μέρος του ταμπλό, ευνοούν τραυματισμούς σε περιπτώσεις ατυχήματος.

Ρύθμιση τιμονιού Στα περισσότερα αυτοκίνητα το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος, ενώ σε αρκετά υπάρχει και τηλεσκοπική (ως προς το βάθος) ρύθμιση. Κατά τη ρύθμιση καθύψος η στεφάνη να μην κρύβει τα όργανα ενώ δεν πρέπει να βρίσκει και στα πόδια, διότι μειώνει την άνετη κίνηση τόσο άνω όσο και των κάτω άκρων.

Ζώνη ασφαλείας Στην περίπτωση που η ζώνη δεν ρυθμιστεί σωστά μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Η ζώνη δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με το λαιμό, ενώ δεν πρέπει και να βρίσκεται στα όρια του ώμου.

Ορατότητα Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος παρέχει ιδανική ορατότητα από τους καθρέφτες. Τόσο οι εξωτερικοί καθρέφτες όσο και ο εσωτερικός πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να δίνουν το μεγαλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο. Ο πίσω μεσαίος επιβάτης καλό είναι να μην μειώνει το οπτικό πεδίο του εσωτερικού καθρέφτη.

Πηγή; autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: