Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Αυγ 2011

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ













Σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος
Ψηλά τα χέρια!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
Μία από τις πιο εφιαλτικές στιγμές για πολλούς οδηγούς είναι όταν δυσκολεύονται να παρκάρουν σε έναν κενό χώρο και προκαλούν ένα κακόηχο κοντσέρτο από τις κόρνες των άλλων αυτοκινήτων. Ο συνδυασμός μεγάλου αυτοκινήτου και μικρού χώρου στάθμευσης έχει οδηγήσει πολλούς συμπολίτες μας σε κατάρρευση νεύρων, άρχισε όμως να φαίνεται φως στην άκρη του τούνελ χάρη στα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος.
Το πρώτο βήμα έγινε με τους αισθητήρες παρκαρίσματος, που καθοδηγούν οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για τις αποστάσεις από τα άλλα οχήματα. Κοστίζουν ακόμη και λιγότερο από 100 ευρώ μαζί με την τοποθέτηση και ενσωματώνονται στους προφυλακτήρες. Ακολούθησαν οι κάμερες ελέγχου του πίσω χώρου, ο οποίος προβάλλεται σε μία οθόνη στο ταμπλό, ενώ συχνά συνδυάζονται και με κλασικούς αισθητήρες παρκαρίσματος. Εδώ αρχίζει και ανεβαίνει το κόστος και μπορεί να φτάσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ.
Με τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος πραγματοποιήθηκε όμως ένα σημαντικό άλμα, καθώς ο οδηγός μετέχει ελάχιστα πλέον στη διαδικασία των ελιγμών και το τιμόνι μοιάζει να καθοδηγείται από ένα αόρατο χέρι. Πολλοί αυτοκινητοκατασκευαστές προσφέρουν τέτοια βοηθητικά συστήματα (π.χ. Mercedes, Toyota, BMW, VW, Audi, Skoda κ.λπ.), καθένα από τα οποία έχει τις ιδιαιτερότητές του, όλα όμως βασίζονται σε μία κοινή λογική. Ειδικοί αισθητήρες μετρούν το μήκος του κενού χώρου στάθμευσης και δίνουν στον οδηγό το πράσινο φως για την έναρξη της αυτόματης διαδικασίας, εφόσον κρίνουν ότι επαρκούν τα ελεύθερα μέτρα. Κάθε μάρκα έχεις τις δικές της προδιαγραφές, για παράδειγμα ο κενός χώρος για τα μοντέλα της VW και της Skoda θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 80 εκατοστά μακρύτερος από το μήκος του οχήματος, στις BMW το μίνιμουμ είναι 1,2 μ. και στις Mercedes 1,3 μ. Με βάση τις συνθήκες στριμώγματος στις ελληνικές πόλεις, πρόκειται για υπερβολικά περιθώρια. Σε ένα πρόσφατο τεστ του γερμανικού περιοδικού «Auto Motor und Sport» τα συστήματα «ξεγελάστηκαν» από τους δοκιμαστές και τελικά πέτυχαν το παρκάρισμα των αυτοκινήτων σε μικρότερους χώρους.
Μόλις επιβεβαιώσει ο οδηγός την έναρξη της διαδικασίας, τότε βάζει όπισθεν και παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, που περιστρέφεται μόνο του βάζοντας το αυτοκίνητο στο ελεύθερο πάρκινγκ. Ο οδηγός απλώς ρεγουλάρει με το πόδι του το φρένο και - σε ορισμένα μοντέλα - καλείται να πατάει ελαφρά γκάζι. Το κόστος αρχίζει από περίπου 600 ευρώ στα μοντέλα της VW για να ξεπεράσει τις 2.000 στο υβριδικό Toyota Prius, όπου όμως πάει πακέτο με το σύστημα πλοήγησης.

ΠΗΓΗ: AUTO NEA/17-08-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: