Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Σεπ 2011

ΠΑΤΕΡΝΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ



Λόγια του δρόμου
Πατερναλισμός στο τιμόνι
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Του Πέτρου Πιτσίνη



Πριν από λίγα μόλις χρόνια ασχολούμασταν με τον αριθμό των ίππων που απέδιδε ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας. Σιγά σιγά θα αρχίσουμε να μετράμε τον αριθμό των συστημάτων που - υποτίθεται ότι - υποστηρίζουν τη δουλειά του οδηγού. Ετσι δονείται το τιμόνι όταν πατάμε τη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας χωρίς να βγάλουμε φλας, το κάθισμα αναλαμβάνει να κάνει μασάζ στην πλάτη μας (και όχι μόνο), ειδικά φωτάκια στους εξωτερικούς καθρέφτες σε ενημερώνουν πότε μπορείς να προσπεράσεις, τα ραντάρ απόστασης αναβοσβήνουν νευρικά αν πλησιάζουμε επικίνδυνα κοντά στα προπορευόμενα οχήματα και τα συστήματα νυχτερινής οδήγησης χαρίζουν στον οδηγό μάτια... κουκουβάγιας.
Τα χρειαζόμαστε πραγματικά όλα αυτά τα συστήματα ή μήπως πέφτουμε θύματα του μάρκετινγκ των εταιρειών και καλούμαστε να πληρώσουμε πανάκριβα περιττές τεχνολογίες; Κανένας λογικός οδηγός δεν μπορεί να διανοηθεί σήμερα ότι θα καθήσει στο τιμόνι ενός Ι.Χ. χωρίς αερόσακους, ABS και σύστημα ευστάθειας, ενώ χρήσιμα είναι τα ραντάρ απόστασης και οι αισθητήρες παρκαρίσματος. Τα υπόλοιπα συστήματα όμως ουσιαστικά ευνουχίζουν τον οδηγό και ταυτόχρονα αποτελούν μία εν δυνάμει πηγή βλάβης. Δεν τα απορρίπτω, απλώς τα προτείνω μόνο σε όσους τρέχουν τα χρήματα από τα μπατζάκια τους.
Αντίθετα, θεωρώ απαραίτητη τη συνεχή... μετεκπαίδευση των οδηγών και την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα της κυκλοφορίας, κάτι που δυσκολεύει όσο αυξάνεται η ηλικία.
Αυτό θα έπρεπε να γίνεται υποχρεωτικά σε τακτά χρονικά διαστήματα και σε συνδυασμό με ιατρικές εξετάσεις, όπως συμβαίνει και με τους πιλότους των αεροσκαφών. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η αποτελεσματικότητα των προηγμένων συστημάτων στα αυτοκίνητά μας εξαρτάται απόλυτα από την ικανότητα του οδηγού, ο οποίος αποτελεί και τον καθοριστικό παράγοντα ασφαλείας.

ΠΗΓΗ: AUTONEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: