Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Σεπ 2011

H ΑΓΝΟΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ



Η άγνοια σκοτώνει!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: του Πέτρου Πιτσίνη



Τέρμα οι διακοπές για τους περισσότερους και τα κεφάλια μέσα, αφού το φετινό φθινόπωρο προβλέπεται από όλες τις απόψεις καυτό. Τα προβλήματα δεν επηρέασαν πάντως τα μπάνια του λαού και ιδίως τον Αύγουστο ερήμωσαν οι μεγάλες ελληνικές πόλεις, για να μετακινηθεί ο πληθυσμός τους στις παραλίες. Εξαίρεση δεν απετέλεσε ούτε ο υποφαινόμενος, που στέλνει το σημερινό του σχόλιο με φόντο το Ιόνιο εκμεταλλευόμενος τα «προνόμια» της σύγχρονης τεχνολογίας. Κάθε χρόνο σοκάρομαι από τα ποτάμια αλκοόλ που καταναλώνουμε ανεξέλεγκτα στην περιφέρεια και το ίδιο συνέβη και εφέτος. Τα καραφάκια με το ούζο και το τσίπουρο, οι μπίρες που υποκαθιστούν τα αναψυκτικά το καλοκαίρι, αλλά και τα σκληρότερα ποτά αργά το βράδυ ρέουν συνεχώς. Μετά κάθεσαι στο τιμόνι του Ι.Χ. σου ή στη σέλα της μοτοσικλέτας σου και οδηγείς σε δρόμους σκοτεινούς και κακοφτιαγμένους, ρισκάροντας τη δική σου ζωή, αλλά και των άλλων. Το έχω γράψει επανειλημμένα, ότι η έλλειψη συνειδητοποίησης των κινδύνων σκοτώνει, όμως μία πραγματική αλλαγή νοοτροπίας απαιτεί χρόνο, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα. Στην περιφέρεια υπάρχει και η εντοπιότητα, καθώς οι κοινωνίες είναι μικρές, όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους και δεν νομίζω ότι μπορεί να αφαιρέσει εύκολα ένας αστυνομικός το δίπλωμα οδήγησης από έναν συντοπίτη του. Η έλλειψη αστυνόμευσης βάζει όμως το δικό της κερασάκι στο έγκλημα με το αλκοόλ, που συντελείται κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα.
Σκέφτομαι λοιπόν μήπως θα έπρεπε να αποσπάται ένας αριθμός αστυνομικών της Τροχαίας τους μήνες αιχμής από τα αστικά κέντρα στα σημεία της περιφέρειας όπου καταγράφονται τα περισσότερα δυστυχήματα. Να έπαιρναν μάλιστα μαζί τους και τα σύγχρονα όργανα, που απαιτούνται για τη δουλειά τους και τα οποία ίσως να μην υπάρχουν σε κάποια τμήματα της περιφέρειας. Μία ανάλογη κινητοποίηση γίνεται κάθε Σεπτέμβριο από την Τροχαία με την έναρξη του σχολικού έτους, οπότε αδειάζουν τα γραφεία της και στέλνεται το προσωπικό μπροστά στις μεγάλες σχολικές μονάδες για έλεγχο της κυκλοφορίας.
Αντιλαμβάνομαι ότι η καλοκαιρινή μετακίνηση χρειάζεται έναν προγραμματισμό (π.χ. με τις άδειες των αστυνομικών, τα προσωρινά τους καταλύματα κ.λπ.), όλα όμως μπορούν να λυθούν με τα κατάλληλα κίνητρα. Πιστεύω ακράδαντα ότι μία πιλοτική εφαρμογή σε κάποιες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, έστω και μόνο τον Αύγουστο, θα είχε άμεσα και εξαιρετικά αποτελέσματα.

ΠΗΓΗ: AUTONEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: