Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Οκτ 2011

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Δέκα δεδομένα για την παγκόσμια οδική ασφάλεια.




Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Δέκα δεδομένα για την παγκόσμια οδική ασφάλεια.
W.H.O.
Περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους του κόσμου ενώ 20 έως 50 εκατομμύρια τραυματίζονται. Οι τροχαίοι τραυματισμοί είναι η πρώτη αιτία θανάτου ανάμεσα στους νέους ηλικίας 15 με 44 ετών. Αυτό το κείμενο παρουσιάζει δεδομένα από την «Έκθεση για την παγκόσμια κατάσταση οδικής ασφάλειας». (Global status report on road safety). Αυτή είναι η πρώτη αδρή εκτίμηση της κατάστασης οδικής ασφάλειας σε 178 χώρες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι τροχαίοι τραυματισμοί παραμένουν ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας, ιδιαίτερα στις φτωχές και μεσαίου εισοδήματος χώρες, κι ότι σημαντικά μεγαλύτερη δράση είναι αναγκαία για να γίνουν οι δρόμοι του κόσμου ασφαλέστεροι. W.H.O. – Ιούνιος 2009.

1. Ένα παγκόσμιο πρόβλημα
Πάνω από 90% των θανάτων στους δρόμους συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου οικονομικού επίπεδου, οι οποίες έχουν μόνον 48% των καταγεγραμμένων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

2. Μεγάλη αναλογία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου
Πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και οι επιβάτες τους (που είναι γνωστοί όλοι μαζί ως «ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου») αποτελούν γύρω στο 46% των θανάτων από τροχαία παγκόσμια. Η αναλογία αυτή είναι μεγαλύτερη στις φτωχές από ότι στις πλούσιες χώρες.

3. Ταχύτητα
Ο έλεγχος της ταχύτητας είναι ένας σημαντικός τρόπος ελάττωσης των τροχαίων τραυματισμών, ιδιαίτερα ανάμεσα σε πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Λιγότερες από το ένα τρίτο των χωρών πήραν αναγκαία μέτρα- πχ ζώνες χαμηλής ταχύτητας –για την ελάττωση της ταχύτητας σε αστικές περιοχές.

4. Οινόπνευμα & οδήγηση
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης που μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. Ο ΠΟΥ συνιστά ως όριο συγκέντρωσης οινοπνεύματος στο αίμα τα 0.05 gram ανά decilitre (g/dl) για ενήλικες οδηγούς. Λιγότερες από τις μισές χώρες του κόσμου έχουν νομοθετήσει αυτό το όριο.

5. Χρήση κράνους
Η χρήση ενός καλής ποιότητας κράνους μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο θανάτου από μία τροχαία σύγκρουση περίπου στο 40% και τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού πάνω από 70%. Μόνον 40% των χωρών έχουν νόμους σχετικούς με το κράνος που καλύπτουν αμφότερους οδηγούς και επιβάτες και ορίζουν πρότυπα ποιότητας για τα κράνη.

6. Χρήση ζώνης
Η χρήση ζώνης καθίσματος ελαττώνει τον κίνδυνο θανάτου στους μπροστινούς επιβάτες σε ποσοστό 40- 65% και τους θανάτους των επιβατών στις πίσω θέσεις από 25-75%. Μόνον 57% των χωρών απαιτεί τη χρήση ζωνών σε αμφότερες τις μπροστινές και τις πίσω θέσεις.

7. Χρήση περιοριστικών για παιδιά
Η χρήση περιοριστικών για παιδιά (βρεφικά και παιδικά καθίσματα) μπορεί να ελαττώσει τους θανάτους παιδιών σε ποσοστό μεταξύ 54% και 80% στην περίπτωσης μιας σύγκρουσης. Λιγότερες από τις μισές χώρες έχουν νόμους που επιβάλλουν τη χρήση περιοριστικών για τα παιδιά στα αυτοκίνητα.

8. Προνοσοκομειακή φροντίδα
Έγκαιρη, καλής ποιότητας προνοσοκομειακή φροντίδα μπορεί να σώσει πολλούς ανθρώπους που τραυματίζονται σε τροχαίες συγκρούσεις. Γύρω στο 76% των χωρών έχουν συστήματα προνοσοκομειακής φροντίδας, από εκείνα με υψηλά εξειδικευμένο προσωπικό μέχρι εκείνα που στηρίζονται στους περαστικούς. Σε όλη τη γη υπάρχουν περίπου 90 διαφορετικά τηλέφωνα πρόσβασης σε προνοσοκομειακή φροντίδα τα οποία πρέπει να ενοποιηθούν σε ένα παγκόσμιο αριθμό ή λίγους περιφερειακούς.

9. Η δυνατότητα προόδου
Οι τροχαίοι τραυματισμοί μπορούν να προληφθούν. Ένας αριθμός χωρών, κυρίων πλουσίων, έκαναν σημαντική πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες στην ελάττωση των δεικτών θνησιμότητας από τροχαίες συγκρούσεις. Αλλά περισσότερα μπορούν να γίνουν για να ελαττωθούν αυτοί οι δείκτες ακόμη περισσότερο.

10. Τώρα είναι η ώρα για δράση
Οι τροχαίοι τραυματισμοί προβλέπεται ότι θα γίνουν η πέμπτη συχνότερη αιτία θανάτου το 2030, με αποτέλεσμα 2.4 εκατομμύρια θανάτους ανά έτος. Αυτή η προβλεπόμενη θέση θα είναι αποτέλεσμα μιας αύξησης των τροχαίων θανάτων και μείωσης των θανάτων από άλλες αιτίες.

Μετάφραση- Επιμέλεια: You Are What U Do – Κώστας Κουβίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια: