Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Ιαν 2012

Οι πιο συχνές βλάβες και πότε παρουσιάζονται


Οι πιο συχνές βλάβες και πότε παρουσιάζονται




Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αναλυτικά αποτελέσματα της αξιολόγησης του TUV ανά κατηγορία. Κατ' αρχάς επιβεβαιώνεται το αυτονόητο, ότι δηλαδή όσο μεγαλώνει η ηλικία ενός αυτοκινήτου τόσο αυξάνεται και ο αριθμός των σημαντικών βλαβών του.
Στην κατηγορία μέχρι τρία χρόνια το 5,9% των ελεγχθέντων οχημάτων εμφανίζει σημαντικές βλάβες, στην κατηγορία από τέσσερα έως πέντε έτη το ποσοστό ανεβαίνει στο 10,3% για να εκτοξευθεί στο 26,8% στα μοντέλα δεκαετίας και ενδεκαετίας! Οταν αναφέρονται οι Γερμανοί σε σημαντικές βλάβες, αυτό σημαίνει ότι το όχημα «κόβεται» κατά τον τεχνικό έλεγχο, οπότε πρέπει να επισκευαστεί και να επιστρέψει εκ νέου για επανέλεγχο.
Το σύστημα φωτισμού παραμένει διαχρονικά το πιο αδύνατο σημείο στα αυτοκίνητά μας, μάλιστα αυτό ισχύει ανεξάρτητα από την ηλικία των οχημάτων. Ακολουθούν ο μπροστινός και πίσω άξονας, επίσης σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, ενώ όσο γερνά το όχημα αυξάνουν θεαματικά οι βλάβες στο σύστημα εξάτμισης και η σκουριά στο πλαίσιο και σε φερόμενα μέρη του αμαξώματος. Οι ελεγκτές του TUV αναρωτιούνται μάλιστα πώς είναι δυνατόν να κόβονται τόσα αυτοκίνητα εξαιτίας ελλείψεων στο σύστημα φωτισμού, το οποίο μπορεί να ελεγχθεί πανεύκολα, ενώ επισημαίνουν ότι οι υπόλοιπες πηγές βλαβών οφείλονται σε σημαντικό βαθμό σε κατασκευαστικές ατέλειες και σε φυσιολογική φθορά.
Οι τεχνικοί έλεγχοι ξεκίνησαν στα γερμανικά ΚΤΕΟ πριν από 60 χρόνια και από τότε προσαρμόζονται συνεχώς στις εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης. Μια ανάλογη εφαρμογή θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου του 2012, οπότε θα παρεμβαίνουν οι ελεγκτές στον εγκέφαλο και στα ηλεκτρονικά των οχημάτων για να διαπιστώνουν αν λειτουργούν σωστά το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και το σύστημα ευστάθειας (ESP). Ως αιτία αναφέρεται ο εφοδιασμός σχεδόν όλων των νέων μοντέλων με τέτοιου είδους ηλεκτρονικά βοηθήματα, οπότε θα ελέγχονται και αυτά στο μέλλον.
Πηγή: AutoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: