Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Απρ 2012

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Στο άψε σβήσε

Στο άψε-σβήσε
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ


Οταν ακινητοποιείται ένα αυτοκίνητο, δεν χρειάζεται να λειτουργεί ο κινητήρας του. Σε αυτή τη λογική βασίζεται το σύστημα Start and Stop, με το οποίο πετυχαίνουμε σημαντική οικονομία καυσίμου, ιδίως στις μετακινήσεις μας εντός πόλης όπου οι στάσεις μπροστά στα φανάρια είναι συχνές. Με το συγκεκριμένο σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα ο κινητήρας μόλις σταματήσει το όχημα ή - σε ορισμένες περιπτώσεις - πέσει η ταχύτητα κάτω από τα 5 χλμ./ώρα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει βάλει ο οδηγός νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων και να ακουμπά το δεξί του πόδι στο πεντάλ των φρένων. Μόλις πάρει το πόδι του από το φρένο, ο κινητήρας επαναλειτουργεί αυτόματα, χωρίς να χρειαστεί να στρίψει το κλειδί στη μίζα. Κατά τη νεκρή φάση εξακολουθούν και λειτουργούν κανονικά όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως π.χ. το ηχοσύστημα, τα φώτα, οι υαλοκαθαριστήρες κ.λπ.
Κάθε κατασκευαστής βάζει πάντως και τη δική του πινελιά στο σύστημα Start and Stop. Ετσι, σε κάποια μοντέλα πρέπει να πατήσει ο οδηγός ένα ειδικό πλήκτρο για την ενεργοποίησή του, σε ορισμένα άλλα δεν λειτουργεί αν δεν φορά ο οδηγός τη ζώνη ασφαλείας, αν στέκεται το όχημα σε δρόμο με μεγάλη κλίση, αν έχει μπει όπισθεν, αν δεν βρίσκεται ο κινητήρας σε θερμοκρασία λειτουργίας κ.λπ. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο κινητήρας επαναλειτουργεί από μόνος του ακόμη και όταν είναι ακινητοποιημένο το όχημα, εφόσον διαπιστώσουν οι ειδικοί αισθητήρες ότι έχει πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο η τάση της μπαταρίας.
Το χαμηλό κόστος παραγωγής του συστήματος Start and Stop (υπολογίζεται σε λιγότερο από 100 ευρώ) ευνοεί την τοποθέτησή του ακόμη και σε φτηνά αυτοκίνητα, γι' αυτό και περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό πολλών νέων μοντέλων και στο εγγύς μέλλον θα θεωρείται αυτονόητο, όπως το ABS, οι αερόσακοι κ.λπ. Οι κάτοχοι αυτοκινήτων χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα μπορούν βεβαίως να γυρνούν μόνοι τους το κλειδί στη μίζα και να σβήνουν τον κινητήρα, εφόσον το όχημα προβλέπεται να μείνει ακινητοποιημένο για τουλάχιστον 15", οπότε επιτυγχάνεται εξοικονόμηση καυσίμου. Αυτό πρέπει να γίνεται πάντως μόνο με τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας και σε καλή κατάσταση τη μίζα και το δυναμό, ενώ δεν θα είναι αναμμένα διάφορα ενεργοβόρα συστήματα, όπως το θερμαινόμενο παρμπρίζ και ο κλιματισμός.
ΠΗΓΗ: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: