Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Δεκ 2012

Ο “SOS Τροχαία Eγκλήματα” στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Στις 28/11/2012 εκπρόσωποι του Πανελλαδικού Συλλόγου SOSTE και του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων στην Περιφέρεια της Κρήτης ‘Ο Αγιος Χριστόφορος‘ παρουσίασαν τις θέσεις τους στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Δημοσιεύουμε παρακάτω σχετικό ρεπορτάζ της Κατερίνας Βλαχοδήμου από το ΑΠΕ – ΜΠΕ.            
Μπορείτε να παρακολουθήσετε  στο βίντεο ολόκληρη τη σχετική συζήτηση που προβλήθηκε από το κανάλι της Βουλής.

Τροχαία εγκλήματα όχι τροχαία ατυχήματα.

Περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι, στην πλειονότητα νέοι, βρήκαν τον θάνατο από το 1990 μέχρι σήμερα σε τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας. Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται θάνατοι από τροχαία που επήλθαν μερικές μέρες μετά το τροχαίο συμβάν και το πιθανότερο είναι ο αριθμός να είναι κατά πολύ μεγαλύτερος.
Στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής για την αντιμετώπιση του φαινομένου των τροχαίων αναδείχθηκε το έλλειμμα εθνικής στρατηγικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης για τα τροχαία που εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία και τη Δικαιοσύνη μόνο ως ατυχήματα και ποτέ ως εγκλήματα.
Τόσο οι εκπρόσωποι του Πανελλαδικού Συλλόγου ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ όσο και του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων στην Περιφέρεια της Κρήτης ‘Ο Αγιος Χριστόφορος’, οι οποίοι είχαν κληθεί να ενημερώσουν την Επιτροπή, μίλησαν όχι για τροχαία ατυχήματα, αλλά για τροχαία εγκλήματα.
Το φαινόμενο έχει ενταθεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και είναι χαρακτηριστική η επισήμανση του Γιώργου Κουβίδη του ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ ότι «η συμπεριφορά των οδηγών είναι, τώρα, πιο άθλια από ποτέ. Τα αυτοκίνητα είναι παραμελημένα και ανασφάλιστα» και το να βγει κάποιος στον δρόμο είναι σαν να παίζει σε video game τη ζωή του, με τις παγίδες που βρίσκονται σχεδόν παντού. Πατέρας ενός νέου που έχασε τη ζωή του επειδή, στο κέντρο της Αθήνας, οδηγός παραβίασε το κόκκινο και έτρεχε με 100 χιλιόμετρα την ώρα στην οδό Σταδίου, έζησε όχι μόνο τον πόνο και το πένθος, αλλά και τη δικαστική αντιμετώπιση, που στις περισσότερες περιπτώσεις προκαλεί οργή στις οικογένειες των θυμάτων. Ο οδηγός καταδικάστηκε σε 18 μήνες με τριετή αναστολή, κρατήθηκε πέντε ώρες στο Τμήμα, την επόμενη ημέρα του επεστράφη το δίπλωμα και στο δικαστήριο του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της μετεφηβικής ηλικίας.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΚΕΝΑ
Οπως κατήγγειλε ο κ. Κουβίδης «αυτήν τη στιγμή, από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ‘τρέχει’ πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια 2011 – 2020, ένα παγκόσμιο πρόγραμμα περιορισμού των τροχαίων, αλλά η Ελλάδα, όπως πάντοτε, απέχει συστηματικά από όλα τα διεθνή φόρα». Και όμως, όταν κυκλοφορεί κάποιος σε δρόμο στην Ελλάδα έχει διπλάσιες πιθανότητες θανάτου από ό,τι στις άλλες χώρες της Ε.Ε. και πενταπλάσιες από τη Σουηδία. Ο εκπρόσωπος της διοικούσας επιτροπής του ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ κατήγγειλε ακόμη ότι, αυτήν τη στιγμή, νομοθετεί όποιος θέλει, χωρίς να ρωτάει κανέναν για τις πιθανές επιπτώσεις στο φαινόμενο των τροχαίων.
«Ο κ. Καστανίδης, με διάταξη που είχε προωθήσει, αποχαρακτηριζόταν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών από πλημμέλημα σε πταίσμα. Αντίστοιχη διάταξη πέρασε και για τις διαφημιστικές πινακίδες και, ευτυχώς, κατορθώσαμε να την ανατρέψουμε με τις πιέσεις και παρεμβάσεις μας. Ο κ. Βορίδης παρέτεινε τη ζωή των σχολικών λεωφορείων από τα 22 στα 28 χρόνια. Ποιος, όμως, από εσάς θα έδινε στο παιδί του ένα αυτοκίνητο 28 ετών; Ο κ. Στουρνάρας, προχθές ακόμη, πέρασε μια φρικιαστική διάταξη για ανθρώπους που χτυπιούνται από ανασφάλιστα αυτοκίνητα ή για εκείνους που είχαν ασφαλιστεί σε εταιρείες που κλείσανε», είπε ο κ. Κουβίδης, καταγγέλλοντας ότι όλες οι σχετικές διατάξεις νομοθετήθηκαν, αφού ακούστηκε μόνο η γνώμη των ασφαλιστικών εταιρειών και του Δικηγορικού Συλλόγου.
ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
Από το ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ μίλησε και ο Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας ενός 15χρονου εφήβου, που βρήκε τον θάνατο, επιχειρώντας να διασχίσει την Κηφισίας για να πάει στο σχολείο του. Ο γιος του βρήκε τον θάνατο γιατί ένα αυτοκίνητο, ‘φτιαγμένο’, έτρεχε με 170 χιλιόμετρα την ώρα, παραβίασε το κόκκινο και, αφού χτύπησε τον 15χρονο, τον εγκατάλειψε κιόλας, και, όπως προέβλεψε ο κ. Καρυδάκης, καθηγητής στο Πολυτεχνείο, όταν φτάσει στο τέλος της η δικαστική περιπέτεια, το μεν κακούργημα της θανατηφόρου αμέλειας θα έχει εκπέσει, διότι ο γιος του είχε μεταφερθεί κλινικά νεκρός στο Νοσοκομείο, ο δε θάνατος από αμέλεια θα έχει παραγραφεί. Μετά το ‘τροχαίο έγκλημα’, με ιδιωτική μελέτη, ιδιωτική κατασκευή και συντήρηση, φτιάχτηκε η πεζογέφυρα στην Κηφισίας. «Οταν έγινε η πεζογέφυρα, ο κ. Ρέππας, που βοήθησε πολύ για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, είχε υποσχεθεί ότι θα κατασκευαστούν 20 ακόμη πεζογέφυρες, σε περιοχές με υψηλό αριθμό θανάτων από τροχαία, αλλά μέχρι σήμερα δεν έγινε δυστυχώς τίποτα», είπε ο κ. Καρυδάκης, προτείνοντας να καθιερωθούν, τουλάχιστον, εναλλακτικές ποινές για τους θύτες. Για να περιγράψει την κατάσταση, επικαλέστηκε το σύνθημα της αντίστοιχης οργάνωσης ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’, στην Ιταλία. Η Οργάνωση τύπωσε αφίσα με 1.000 πρόσωπα νέων, που έχασαν τη ζωή τους από τροχαία και ανέφερε για τους νεκρούς: «Χάθηκαν στην άσφαλτο. Αγνοήθηκαν από την Πολιτεία. Ποδοπατήθηκαν από τη Δικαιοσύνη».
«ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ» 
Να δούμε πλέον τα τροχαία ως εγκλήματα, ζήτησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, Σταύρος Πολέντας. «Δεν μπορεί να δικάζει ένας νεαρός δικαστής, χωρίς να ξέρει ποιος είναι οδηγός που προκάλεσε τον θάνατο. Να μην ξέρει αν έχει παραβιάσει και άλλες φορές τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», είπε ο κ. Πολέντας, που ζήτησε να καθιερωθεί μητρώο οδηγού από την ώρα που κάποιος υποβάλλει δικαιολογητικά για το δίπλωμα. Να καθιερωθεί δόκιμη περίοδος, προκειμένου κάθε υποψήφιος οδηγός να αποδεικνύει τη γνώση του, πρότεινε ο Μανώλης Λεράκης, επιστημονικός συνεργάτης του Συλλόγου της Κρήτης. «Η Ελληνική Πολιτεία, αφού δώσει δίπλωμα στα 18, καλεί ξανά τον οδηγό στα 65 έτη, για να του ανανεώσει το δίπλωμα. Και αφού ο κάθε οδηγός πάρει το δίπλωμα οδήγησης είτε κάνει δέκα παραβάσεις τον χρόνο είτε πέντε είτε καμία, ουδείς ενημερώνεται», είπε ο κ. Λεράκης, που αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατόν κάποιος που κάνει συνεχείς παραβάσεις να πληρώνει τα ίδια ασφάλιστρα με κάποιον που δεν έχει καμία παράβαση.
Οι βουλευτές – μέλη της επιτροπής συμμερίστηκαν πολλές από τις επισημάνσεις των ομιλητών και αρκετοί τάχθηκαν και υπέρ της αυστηροποίησης των ποινών για τους υπαίτιους των τροχαίων.
Δείτε το βίντεο της συνεδρίασης: ΕΔΩ




Στις 28/11/2012 εκπρόσωποι του Πανελλαδικού Συλλόγου SOSTE και του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων στην Περιφέρεια της Κρήτης ‘Ο Αγιος Χριστόφορος‘ παρουσίασαν τις θέσεις τους στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Δημοσιεύουμε παρακάτω σχετικό ρεπορτάζ της Κατερίνας Βλαχοδήμου από το ΑΠΕ – ΜΠΕ.            
Μπορείτε να παρακολουθήσετε  στο βίντεο ολόκληρη τη σχετική συζήτηση που προβλήθηκε από το κανάλι της Βουλής.

Τροχαία εγκλήματα όχι τροχαία ατυχήματα.

Περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι, στην πλειονότητα νέοι, βρήκαν τον θάνατο από το 1990 μέχρι σήμερα σε τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας. Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται θάνατοι από τροχαία που επήλθαν μερικές μέρες μετά το τροχαίο συμβάν και το πιθανότερο είναι ο αριθμός να είναι κατά πολύ μεγαλύτερος.
Στην Ειδική Επιτροπή της Βουλής για την αντιμετώπιση του φαινομένου των τροχαίων αναδείχθηκε το έλλειμμα εθνικής στρατηγικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης για τα τροχαία που εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία και τη Δικαιοσύνη μόνο ως ατυχήματα και ποτέ ως εγκλήματα.
Τόσο οι εκπρόσωποι του Πανελλαδικού Συλλόγου ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ όσο και του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων στην Περιφέρεια της Κρήτης ‘Ο Αγιος Χριστόφορος’, οι οποίοι είχαν κληθεί να ενημερώσουν την Επιτροπή, μίλησαν όχι για τροχαία ατυχήματα, αλλά για τροχαία εγκλήματα.
Το φαινόμενο έχει ενταθεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και είναι χαρακτηριστική η επισήμανση του Γιώργου Κουβίδη του ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ ότι «η συμπεριφορά των οδηγών είναι, τώρα, πιο άθλια από ποτέ. Τα αυτοκίνητα είναι παραμελημένα και ανασφάλιστα» και το να βγει κάποιος στον δρόμο είναι σαν να παίζει σε video game τη ζωή του, με τις παγίδες που βρίσκονται σχεδόν παντού. Πατέρας ενός νέου που έχασε τη ζωή του επειδή, στο κέντρο της Αθήνας, οδηγός παραβίασε το κόκκινο και έτρεχε με 100 χιλιόμετρα την ώρα στην οδό Σταδίου, έζησε όχι μόνο τον πόνο και το πένθος, αλλά και τη δικαστική αντιμετώπιση, που στις περισσότερες περιπτώσεις προκαλεί οργή στις οικογένειες των θυμάτων. Ο οδηγός καταδικάστηκε σε 18 μήνες με τριετή αναστολή, κρατήθηκε πέντε ώρες στο Τμήμα, την επόμενη ημέρα του επεστράφη το δίπλωμα και στο δικαστήριο του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της μετεφηβικής ηλικίας.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΚΕΝΑ
Οπως κατήγγειλε ο κ. Κουβίδης «αυτήν τη στιγμή, από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ‘τρέχει’ πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια 2011 – 2020, ένα παγκόσμιο πρόγραμμα περιορισμού των τροχαίων, αλλά η Ελλάδα, όπως πάντοτε, απέχει συστηματικά από όλα τα διεθνή φόρα». Και όμως, όταν κυκλοφορεί κάποιος σε δρόμο στην Ελλάδα έχει διπλάσιες πιθανότητες θανάτου από ό,τι στις άλλες χώρες της Ε.Ε. και πενταπλάσιες από τη Σουηδία. Ο εκπρόσωπος της διοικούσας επιτροπής του ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ κατήγγειλε ακόμη ότι, αυτήν τη στιγμή, νομοθετεί όποιος θέλει, χωρίς να ρωτάει κανέναν για τις πιθανές επιπτώσεις στο φαινόμενο των τροχαίων.
«Ο κ. Καστανίδης, με διάταξη που είχε προωθήσει, αποχαρακτηριζόταν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών από πλημμέλημα σε πταίσμα. Αντίστοιχη διάταξη πέρασε και για τις διαφημιστικές πινακίδες και, ευτυχώς, κατορθώσαμε να την ανατρέψουμε με τις πιέσεις και παρεμβάσεις μας. Ο κ. Βορίδης παρέτεινε τη ζωή των σχολικών λεωφορείων από τα 22 στα 28 χρόνια. Ποιος, όμως, από εσάς θα έδινε στο παιδί του ένα αυτοκίνητο 28 ετών; Ο κ. Στουρνάρας, προχθές ακόμη, πέρασε μια φρικιαστική διάταξη για ανθρώπους που χτυπιούνται από ανασφάλιστα αυτοκίνητα ή για εκείνους που είχαν ασφαλιστεί σε εταιρείες που κλείσανε», είπε ο κ. Κουβίδης, καταγγέλλοντας ότι όλες οι σχετικές διατάξεις νομοθετήθηκαν, αφού ακούστηκε μόνο η γνώμη των ασφαλιστικών εταιρειών και του Δικηγορικού Συλλόγου.
ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
Από το ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’ μίλησε και ο Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας ενός 15χρονου εφήβου, που βρήκε τον θάνατο, επιχειρώντας να διασχίσει την Κηφισίας για να πάει στο σχολείο του. Ο γιος του βρήκε τον θάνατο γιατί ένα αυτοκίνητο, ‘φτιαγμένο’, έτρεχε με 170 χιλιόμετρα την ώρα, παραβίασε το κόκκινο και, αφού χτύπησε τον 15χρονο, τον εγκατάλειψε κιόλας, και, όπως προέβλεψε ο κ. Καρυδάκης, καθηγητής στο Πολυτεχνείο, όταν φτάσει στο τέλος της η δικαστική περιπέτεια, το μεν κακούργημα της θανατηφόρου αμέλειας θα έχει εκπέσει, διότι ο γιος του είχε μεταφερθεί κλινικά νεκρός στο Νοσοκομείο, ο δε θάνατος από αμέλεια θα έχει παραγραφεί. Μετά το ‘τροχαίο έγκλημα’, με ιδιωτική μελέτη, ιδιωτική κατασκευή και συντήρηση, φτιάχτηκε η πεζογέφυρα στην Κηφισίας. «Οταν έγινε η πεζογέφυρα, ο κ. Ρέππας, που βοήθησε πολύ για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, είχε υποσχεθεί ότι θα κατασκευαστούν 20 ακόμη πεζογέφυρες, σε περιοχές με υψηλό αριθμό θανάτων από τροχαία, αλλά μέχρι σήμερα δεν έγινε δυστυχώς τίποτα», είπε ο κ. Καρυδάκης, προτείνοντας να καθιερωθούν, τουλάχιστον, εναλλακτικές ποινές για τους θύτες. Για να περιγράψει την κατάσταση, επικαλέστηκε το σύνθημα της αντίστοιχης οργάνωσης ‘SOS Τροχαία Εγκλήματα’, στην Ιταλία. Η Οργάνωση τύπωσε αφίσα με 1.000 πρόσωπα νέων, που έχασαν τη ζωή τους από τροχαία και ανέφερε για τους νεκρούς: «Χάθηκαν στην άσφαλτο. Αγνοήθηκαν από την Πολιτεία. Ποδοπατήθηκαν από τη Δικαιοσύνη».
«ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ» 
Να δούμε πλέον τα τροχαία ως εγκλήματα, ζήτησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων, Σταύρος Πολέντας. «Δεν μπορεί να δικάζει ένας νεαρός δικαστής, χωρίς να ξέρει ποιος είναι οδηγός που προκάλεσε τον θάνατο. Να μην ξέρει αν έχει παραβιάσει και άλλες φορές τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», είπε ο κ. Πολέντας, που ζήτησε να καθιερωθεί μητρώο οδηγού από την ώρα που κάποιος υποβάλλει δικαιολογητικά για το δίπλωμα. Να καθιερωθεί δόκιμη περίοδος, προκειμένου κάθε υποψήφιος οδηγός να αποδεικνύει τη γνώση του, πρότεινε ο Μανώλης Λεράκης, επιστημονικός συνεργάτης του Συλλόγου της Κρήτης. «Η Ελληνική Πολιτεία, αφού δώσει δίπλωμα στα 18, καλεί ξανά τον οδηγό στα 65 έτη, για να του ανανεώσει το δίπλωμα. Και αφού ο κάθε οδηγός πάρει το δίπλωμα οδήγησης είτε κάνει δέκα παραβάσεις τον χρόνο είτε πέντε είτε καμία, ουδείς ενημερώνεται», είπε ο κ. Λεράκης, που αναρωτήθηκε πώς είναι δυνατόν κάποιος που κάνει συνεχείς παραβάσεις να πληρώνει τα ίδια ασφάλιστρα με κάποιον που δεν έχει καμία παράβαση.
Οι βουλευτές – μέλη της επιτροπής συμμερίστηκαν πολλές από τις επισημάνσεις των ομιλητών και αρκετοί τάχθηκαν και υπέρ της αυστηροποίησης των ποινών για τους υπαίτιους των τροχαίων.
Δείτε το βίντεο της συνεδρίασης: ΕΔΩ
EYΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, Ιδρυτικό Μέλος του www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: