Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Δεκ 2013

Από τον James Dean στον Paul Walker. Ράλι θανάτου στην California.

Paul+Walker+dead+out
Στις 30 Νοεμβρίου ο 40χρονος ηθοποιός Paul Walker έχασε την ζωή του σε τροχαίο. Ήταν συνοδηγός σε μία Porsche όταν σύμφωνα με την ανακοίνωση των αρχών ο οδηγός Roger Rodas, πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, έχασε τον έλεγχο του οχήματος λόγω υπερβολικής ταχύτητας βγήκε απ το δρόμο και έπεσε πάνω σε ένα   δέντρο στην περιοχή Santa Clarita, της California.
Το αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες και εξερράγη. Πήγαιναν σε εκδήλωση για φιλανθρωπικούς σκοπούς προς όφελος των θυμάτων του τυφώνα Haiyan…
Ο Paul Walker ήταν γνωστός από τους ρόλους του στη σειρά “Fast And The Furious” οι 5 από τις 6 ταινίες της οποίας αφορούσαν σε παράνομους αγώνες αυτοκινήτου και ληστείες. Ήταν παντρεμένος και είχε μια 15χρονη κόρη.
Αυτή είναι μια χαρακτηριστική φωτογραφία απ ότι απέμεινε από το αυτοκίνητο των θυμάτων την “θρυλική” PORSCHE CARRERA GT του 2005, ένα “απόλυτα ασφαλές” αυτοκίνητο με κινητήρα 5.700cc, με δύναμη 612 ίππων, τελική ταχύτητα 330km/h, επιτάχυνση 0-60 mph (97 km/h) σε 3.5 sec.paulwalkercar                                                Φυσικά αυτές οι επιδόσεις όπως μας ενημερώνουν πάντα οι εταιρίες δεν  έχουν στόχο την ταχύτητα αλλά την μεγαλύτερη ασφάλεια και η εικόνα που βλέπουμε είναι πλασματική. Η πραγματική εικόνα είναι αυτή:
porsche-carrera-gt-3 Προφανώς και αυτό το συμβάν παρά την δημοσιότητα που γνώρισε  και την θλίψη που προκάλεσε δεν θάχει την  παραμικρή επίπτωση στις πωλήσεις της εταιρίας μια και το κατά συνθήκην ψεύδος της εποχής μας, η μη επικινδυνότητα της ταχύτητας δεν είναι απλά κατασκεύασμα της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά ευρέως αποδεκτή “αλήθεια” και για τους χρήστες των αυτοκινήτων.        
James_Dean_-_GiantΣτις 30 Σεπτεμβρίου 1955 o 24χρονος ηθοποιός James Dean έχασε την ζωή του μετά από μια τροχαία  σύγκρουση τρέχοντας με υπερβολική ταχύτητα. Πάλι στην California πάλι με μια PORSCHE την 550 SPYDER.         Ο θάνατος του όχι μόνο δεν αποτέλεσε αφορμή για περίσκεψη γύρω απο το θέμα της ταχύτητας αλλά αντίθετα την νομιμοποίησε κιόλας μέσω της προβολής του αποδιδόμενου στον ίδιο (οδηγό και αγώνων ταχύτητας) συνθήματος: Live Fast, Die Young.                                                                           
Το αυτοκίνητο του James Dean η αποκαλούμενη “Little Bastard” όταν πραγμάτωσε το Die Young πήρε αυτήν την μορφή:
?????????????????????Φυσικά όταν διαφημίζονταν προς πώληση για το live fast η μορφή διέφερε λίγο:         porsche-550-spyder-11
Πριν λίγο καιρό η Porsche προβληματιζόταν αν θα πρέπει να ξανακυκλοφορήσει την 550 SPYDER θεωρώντας ότι το γεγονός ότι αποτέλεσε το φέρετρο του James Dean θα αποτελούσε ελκυστικό παράγοντα για πωλήσεις…
Να σημειώσουμε εδώ πως η οικογένεια Porsche υπήρξε απο τους στυλοβάτες του γερμανικού ναζιστικού καθεστώτος, παραγωγός πολεμικού υλικού και πως ο ιδρυτής της δυναστείας Ferdinand Porsche κρατήθηκε για 20μηνες στις φυλακές της Γαλλίας ως εγκληματίας πολέμου, ενω στο γιο του είχε απαγορευτεί μεταπολεμικά η είσοδος ατη Γερμανία. Πολύ γρήγορα αυτά ξεχάστηκαν και ο καλός κόσμος του αυτοκινήτου τίμησε το 1999 μετά θάνατον τον εγκληματία πολέμου σαν τον “μηχανικό αυτοκινήτου του αιώνα“. Εν ζωή πρόλαβε πάντως και βραβεύτηκε απο τον ίδιο τον Χίτλερ με το “Γερμανικό Εθνικό Βραβείο για την Τέχνη και την Επιστήμη“.
Δυστυχώς η αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί ακέραια την δύναμη της να επιβάλει όχι μόνο την χρήση του ΙΧ όλο και περισσότερο αλλά και όλο και μεγαλύτερες ταχύτητες και επιταχύνσεις. Παρά  την ανάπτυξη κινημάτων αμφισβήτησης που θέτουν το ζήτημα του ορίου ταχύτητος με αξιόπιστο και αποτελεσματικό τρόπο τουλάχιστον μέσα στις πόλεις (επιβολή ζωνών ήπιας κυκλοφορίας) η παραγωγή ολοένα και ταχύτερων αυτοκινήτων και τα αλλεπάλληλα τροχαία συμβάντα που οφείλονται σε υπερβολική ταχύτητα δεν επιτρέπουν καμιά αισιοδοξία για το μέλλον.

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: