Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Απρ 2014

Ιστορίες τρέλας στο Ηράκλειο: Τα νέα έργα προχειρότητας, αυθαιρεσίας και κινδύνου

Με ιστορίες καθημερινής τρέλας και ανευθυνότητας, αλλά και έλλειψης σεβασμού στους πολίτες – χρήστες, και ειδικά για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, μοιάζει η κατασκευή πολλών από τα νέα δημοτικά έργα.



-Κατασκευές που εξαρχής είναι πρόχειρες και κακοτεχνίες.

-Νησίδες που κατασκευάστηκαν χωρίς καμιά λογική και προκαλούν περισσότερο κίνδυνο παρά διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων και τη μετακίνηση των πεζών. 

-Υλικά (πλάκες κλπ) που μόλις τοποθετούνται εμφανίζουν φθορές.

-Πεζοδρόμια με απίστευτα μικρό πλάτος που κι αυτό εξαφανίζεται αφού καταλαμβάνεται από κάδους, δένδρα, παγκάκια.

- Ράμπες αναπήρων που μοιάζουν με σκαλοπάτια ή άλλες που δεν οδηγούν στην οριοθετημένη διάβαση αλλά κατευθείαν στο κέντρο των διασταυρώσεων. 

-Διαβάσεις πεζών χωρίς ράμπες

-»Οδηγοί τυφλών» που οδηγούν στο πουθενά ή κατευθείαν σε στύλους.

-Φανάρια που έχουν τοποθετηθεί πάνω στις διαβάσεις πεζών. 

Αυτές είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που κάνει σε έκθεσή του προς το Τεχνικό Επιμελητήριο, το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων αλλά και τον ίδιο το δήμο Ηρακλείου, ο αρχιτέκτων μηχανικός, Ευάγγελος Ατζολετάκης, ο οποίος παραθέτει δεκάδες φωτογραφίες που αποδεικνύουν τον παραλογισμό και την προχειρότητα των δημοτικών έργων, αλλά συχνά και την επικινδυνότητά τους για τους χρήστες. Ο κ. Ατζολετάκης κάνει αναφορά σε παράνομα, αυθαίρετα, αντισυνταγματικά έργα, καθώς δεν πληρούν τις στοιχειώδεις αρχές τεχνικών προδιαγραφών αλλά και της ισχύουσας νομοθεσίας. 

Παρουσιάζουμε ολόκληρη την έκθεση του κ. Ατζολετάκη, μαζί με τις φωτογραφίες – αποδείξεις, που δείχνουν μια πραγματικά τραγελαφική κατάσταση:

Τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο είναι σε εξέλιξη η κατασκευή μεγάλης κλίμακας έργων ανάπλασης των κοινοχρήστων χώρων που στόχο έχουν να συμβάλουν θετικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.

Παρόλο που σε μερικές περιπτώσεις ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των δημοτικών έργων φαίνεται να πληρούν ικανοποιητικές τεχνικές προδιαγραφές (ενδεικτικά και μόνο αναφέρονται η οδός Μονής Καρδιωτίσης, Χάνδακος, Αγιοστεφανιτών, Αργυράκη), στην πλειοψηφία των υπολοίπων έργων εφαρμόζονται επιλεκτικά οι ελάχιστες από τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές.

Ειδικά όμως τα έργα που γίνονται η έγιναν στις οδούς (ενδεικτικά και μόνο αναφερόμενα), Ούλαφ Πάλμε, Παπαναστασίου, Δημοκρατίας, περιοχή Θαλασσινών, οδός Μπαντουβά, Παρασκευοπούλου, Νικ. Πλαστήρα.

Κυριολεκτικά μιλώντας τα παραπάνω έργα είναι ΠΑΡΑΝΟΜΑ και ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ .και ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ

Είναι ΠΑΡΑΝΟΜΑ επειδή μελετώνται και κατασκευάζονται παραβιάζοντας κατά συρροή την ισχύουσα νομοθεσία.

Είναι ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ επειδή μελετώνται και κατασκευάζονται παραβιάζοντας κατά συρροή τεχνικές προδιαγραφές, που πιθανόν όλες να μην επιβάλλονται νομοθετικά, αλλά διδάσκονται σε όλα τα επίπεδα της ελληνικής και διεθνούς τεχνικής εκπαίδευσης.

Είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ επειδή έχουν σαν τελικό αποτέλεσμα την στέρηση συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων όπως η εξασφάλιση της ασφάλειας των πολιτών και η προσβασιμότητα σε υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά σε μεγάλο τμήμα των πολιτών και ειδικά των ΑμεΑ.

Οι διαπιστώσεις αυτές αφορούν αποκλειστικά σε τμήμα του εμφανούς τεχνικού αποτελέσματος και βασίζονται σε οπτικές διαπιστώσεις και μετρήσεις καθώς και σε όσα σχετικά σχέδια η έγγραφα είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου. Δεν εξετάζονται οι αφανείς εργασίες οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις, ή διάφορες ειδικές γραφειοκρατικές διαδικασίες,

Συγκεκριμένα

Είναι ΠΑΡΑΝΟΜΑ ως προς τα παρακάτω επειδή παραβιάζουν την σχετική νομοθεσία:

Απόφαση 52907/ 31.12.2009 (ΦΕΚ 2621 Β΄/2009) απόφαση «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών».

1. Αρθρο 2. «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ ΟΔΕΥΣΗΣ ΠΕΖΩΝ με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 1,50 μ (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου) ελεύθερο από κάθε είδους εμπόδιο.. Οποιαδήποτε εξυπηρέτηση (σήμανση, φύτευση, αστικός εξοπλισμός κλπ) τοποθετείται υποχρεωτικά εκτός της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΖΩΝΗΣ ΟΔΕΥΣΗΣ»

Δεν έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70% στα ήδη κατασκευασμένα έργα.

Αυτές πού κατασκευάζονται σε μερικά σημεία έχουν το ελάχιστο πλάτος το οποίο όμως συνεχώς μειώνεται από κάθε είδους κατασκευές (παγκάκια, δένδρα, στύλοι φωτισμού) παρόλο που αυτό απαγορεύεται.

 

 Atzoletakis 2

Ούλαφ Πάλμε 118                                                                                                           Παπαναστασίου 98

Πλάτος πεζοδρομίου χωρίς το κράσπεδο 1,60μ. Παγκάκια, δένδρα, κάδοι έχουν τοποθετηθεί εντός της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΖΩΝΗΣ ΟΔΕΥΣΗΣ. ΠΕΖΩΝ.



Atzoletakis 3α

Λεωφόρος Κνωσού. (παλιά  κατασκευή)                                                                   Οδός Παρασκευοπούλου

 Η στάση καταλαμβάνει όλο το πεζοδρόμιο

2. «μέγιστη αποδεκτή εγκάρσια κλίση 2%.»

Στα περισσότερα σημεία των πεζοδρομίων που έχουν εγκάρσια κλίση αυτή κυμαίνεται από 30-40 %.

 Atzoletakis 3β

Παπαναστασίου 98. Σε πλάτος 40 εκατοστά υψομετρική διαφορά 14 εκατοστά, κλίση 35%.

Atzoletakis 4

Ούλαφ Πάλμε . Σε πλάτος 40 εκατοστά, υψομετρική διαφορά 14 εκατοστά, κλίση 35%.

3. Αρθρο 4. «υψομετρικές διαφορές καλύπτονται με κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) κίνησης πεζών, τα οποία είναι συνεχή, χωρίς αναβαθμό στην απόληξη, με κλίση μέχρι 5% και πλάτους τουλάχιστον 1,50μ. Ειδικότερα στα σημεία που επιβάλλεται σύνδεση της στάθμης του πεζοδρομίου με τη στάθμη του οδοστρώματος, κατασκευάζονται εγκαρσίως του πεζοδρομίου κεκλιμένα επίπεδα με πλάτος τουλάχιστον 1,50μ ή ίσο με το πλάτος της διάβασης πεζών

Στο σημείο συνάντησης του κρασπέδου της ράμπας και του οδοστρώματος δεν πρέπει να δημιουργείται έστω και ελάχιστη υψομετρική διαφορά»

Οι περισσότερες υψομετρικές διαφορές καλύπτονται με κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) των οποίων η κλίση κυμαίνεται από 30-40 %.

4. Σε όλα τα πεζοδρόμια που έχουν κατασκευαστεί οι ράμπες τελειώνουν με αναβαθμό ύψους 4-8 εκατοστών. (πρακτικά απαγορεύεται η πρόσβαση ατόμων με αναπηρικό καροτσάκι δεδομένου ότι οι μπροστινοί τροχοί του έχουν διάμετρο 8-13 εκ.)

5. Σε πολύ λίγες περιπτώσεις έχουν ελάχιστο πλάτος 1,50 μ. και δεν κατασκευάζονται εγκαρσίως αλλά διαγώνια στο πεζοδρόμιο.

6. Καμιά δεν έχει πλάτος ίσο με το πλάτος της διάβασης πεζών.

Atzoletakis 5α

Νικ. Πλαστήρα. Ράμπα με κλίση 14% αντί για μέγιστο 5%. Υψομετρική διαφορά από δρόμο 5 εκατοστά αντί για 0 εκατοστά.

 

Atzoletakis 5β

 

Αριστερά Νικ. Πλαστήρα. Ράμπα με κλίση 18% αντί για μέγιστο 5%. Υψομετρική διαφορά από δρόμο 5 εκατοστά αντί για 0 εκατοστά. Πλάτος μικρότερο από 1,50 μ. Κατεύθυνση προς το κέντρο της διασταύρωσης.

Δεξιά Παπαναστασίου 131. Δεν υπάρχει ράμπα

 

Atzoletakis 6α

Αριστερά. Χαρ. Τρικούπη (παλιά κατασκευή). Υψομετρική διαφορά από δρόμο 8 εκατοστά αντί για 0 εκατοστά .

 Δεξιά. Περίπου σωστή ράμπα στο κέντρο (παλιά κατασκευή)



Atzoletakis 6β

Ούλαφ Πάλμε. Σε διάβαση πεζών δεν υπάρχει ράμπα.

 

 Atzoletakis 6γ

Αναβαθμοί 5-10 εκατοστά στη Δημοκρατίας και αρχή Ούλαφ Πάλμε

 

 Atzoletakis 7α

Αναβαθμοί 5-18 εκατοστά στη Παρασκευοπούλου και 1821.

Η συστηματική και κατά συρροή κατασκευή αναβαθμών σε οποιοδήποτε πιθανό σημείο πρόσβασης των κοινόχρηστων χώρων κατά παράβαση του πνεύματος και του γράμματος των νόμων αποκλείει αντί να διευκολύνει την προσβασιμότητα σε υποδομές, υπηρεσίες και αγαθά σε μεγάλο τμήμα των πολιτών και ειδικά των ΑΜΕΑ

 

7. «Στις περιπτώσεις διαβάσεων οι ράμπες των πεζοδρομίων κατασκευάζονται πάντα η μία απέναντι στην άλλη

Δεν εφαρμόζεται σχεδόν πουθενά και ειδικά στην Λεωφ. Δημοκρατίας . Ακόμα και στις μελέτες των έργων που προβλέπονται έχουν κατεύθυνση διαγωνίως δηλαδή οδηγούν τον ανυποψίαστο πεζό και ειδικά τους τυφλούς στο κέντρο της διασταυρώσεως των οδών.



Atzoletakis 7β

Γωνία Δημοκρατίας και Παπανδρέου. Πράσινα βέλη ενδεικνυόμενη κλίση ράμπας, κόκκινα βέλη υλοποιηθείσα κλίση.

8. «Σε περίπτωση πεζοδρομίων μικρού πλάτους κατασκευάζονται κεκλιμένα επίπεδα παράλληλα προς τον άξονα της κίνησης, καταλαμβάνουν όλο το πλάτος των πεζοδρομίων και καταλήγουν σε υποβιβασμό της γωνίας στη διασταύρωση των δύο οδών. Όπου τεχνικά δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί κλίση της ράμπας πεζοδρομίου μέχρι 5% ή ο υποβιβασμός του πεζοδρομίου, επιτρέπεται μέγιστη κλίση της ράμπας μέχρι 8%.»

Κατασκευάζεται ο,τιδήποτε άλλο εκτός από αυτό.

 Atzoletakis 8α

Ούλαφ Πάλμε 162. Πράσινα βέλη ενδεικνυόμενη κλίση ράμπας, κόκκινα βέλη υλοποιηθείσα κλίση.



Atzoletakis 8β



Σχέδιο κατασκευής σύμφωνα με τις προδιαγραφές για διασταυρώσεις.



9. «Νησίδες με πλάτος μικρότερο των 3,00μ. στα σημεία των διαβάσεων διακόπτονται για πλάτος ίσο με το πλάτος των διαβάσεων και οπωσδήποτε όχι μικρότερο των 2,50 μ. ώστε η διάβαση από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο να γίνεται ισόπεδα

Δεν εφαρμόζεται πουθενά και ειδικά στην Λεωφ. Δημοκρατίας όπου θα έπρεπε. Έχει εφαρμοστεί στην Παραλιακή (ΟΛΗ).

 

 Atzoletakis 9α

Νησίδα σε Δημοκρατίας και Χ. Τρικούπη. Στο πεζοδρόμιο δεν υπάρχει ράμπα, Η νησίδα δεν είναι διακεκομμένη και το φανάρι είναι στη μέση της «διάβασης πεζών»



Atzoletakis 9β



Σχέδια κατασκευής σύμφωνα με τις προδιαγραφές για νησίδες.



Atzoletakis 10α

Νησίδα σε Δημοκρατίας και Παπανδρέου . Στο πεζοδρόμιο δεν υπάρχει ράμπα, Η νησίδα δεν είναι διακεκομμένη, ο οδηγός τυφλών ΔΕΝ οδηγεί προς τη «διάβαση» και το φανάρι είναι στη μέση της «διάβασης πεζών».



Atzoletakis 10β

Σχέδια κατασκευής σύμφωνα με τις προδιαγραφές για νησίδες..



Atzoletakis 11α

Υφιστάμενη νησίδα στο λιμάνι (σχεδόν) σύμφωνα με τις προδιαγραφές .



Atzoletakis 11β

«Νησίδα» στην Παπαναστασίου εντελώς αντίθετα με τις προδιαγραφές (και οποιαδήποτε λογική) .



Atzoletakis 11γ

«Νησίδα» στην Εθνομαρτύρων εντελώς αντίθετα με τις προδιαγραφές (και οποιαδήποτε λογική) .



10. «Η αρχή και το τέλος της νησίδας θα χαρακτηρίζονται με τις πλάκες τύπου Β: «ΚΙΝΔΥΝΟΣ» τοποθετημένες κάθετα στον άξονα της κίνησης»

Δεν εφαρμόζεται σχεδόν πουθενά.

11. Αρθρο 3. «Ο οδηγός όδευσης τυφλών «κατασκευάζεται «σε απόσταση 0,50 μ. κατελάχιστον από τη ρυμοτομική γραμμή ή προεξοχή κτηρίου σε ύψος μικρότερο των 2,20μ. Η ίδια απόσταση κρατείται και από οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο ή εξοπλισμό του χώρου.».

Καταστρατηγείται συστηματικά από τον ίδιο τον Δήμο δια των υπηρεσιών του με την τυχαία τοποθέτηση κάθε είδους σήμανσης, αστικού εξοπλισμού κλπ .

 

 Atzoletakis 12α

Λ. Παπαναστασίου. Στύλος πάνω στη διάβαση τυφλών                       Καινούργια Πόρτα. Απόσταση 0

 

 Atzoletakis 12β

Παρασκευοπούλου. Απόσταση 5 εκ. Λ. Παπαναστασίου. Στύλος πάνω στη διάβαση τυφλών. Έχει τοποθετηθεί στο ίδιο σημείο σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων.



12. «Ο οδηγός όδευσης τυφλών (κατασκευάζεται) παράλληλα με τον άξονα της κίνησης για να κατευθύνουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην πορεία τους».

Σε πολλές περιπτώσεις (ειδικά στις διασταυρώσεις) σχεδιάζεται και κατασκευάζεται διαγωνίως του άξονα κίνησης με συνέπεια να οδηγούνται στο κέντρο της διασταύρωσης δηλαδή σε μεγάλο κίνδυνο .



Atzoletakis 13

Σχέδιο από ανάπλαση περιοχής «Θαλασσινά». Πράσινα βέληάξονας κίνησης τυφλών, σύμφωνα

με τις προδιαγραφές και την κοινή λογική Κόκκινα βέληπροβλεπόμενος άξονας κίνησης τυφλών, δηλαδή

στη μέση του δρόμου.



Είναι ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ως προς τα παρακάτω επειδή

Καταστρατηγούνται, αγνοούνται η εφαρμόζονται κατά το δοκούν σχετικές ελληνικές και διεθνείς τεχνικές προδιαγραφές όπως:

α) Ν. 4067 ΦΕΚ 79/Α 9-4-2012 άρθρο 26 , «ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία η εμποδιζόμενων ατόμων» , Παράγραφος 6

« Κατά τη διαμόρφωση ή ανακατασκευή των κοινόχρηστων ….επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων με οδεύσεις πεζών/ οδεύσεις τυφλών/ κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) χωρίς αναβαθμούς με κλίση μέχρι 5%/ προσβάσιμα μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών, κατάλληλη τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, …, σύμφωνα

με τις Οδηγίες, πρότυπα και κανονισμούς που αναφέρονται στην παράγραφο 1,  σύμφωνα με τις Οδηγίες Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για Όλους», όπως

αυτές τροποποιούνται και ισχύουν κάθε φορά.»

β) το Ε σχετικό «Σχεδιάζοντας για όλους»

Συγκεκριμένα

ΥΨΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ

Ε σχετικό σελ 16 και http://www.minenv.gr/1/16/162/16203/g1620311.html

13. «Ως ύψος πεζοδρομίου ορίζεται το ύψος του κρασπέδου του πεζοδρομίου. Το ύψος αυτό δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 7-10 εκ, γιατί τότε δημιουργεί προβλήματα στη διαμόρφωση των διαβάσεων. Σε περιπτώσεις μόνο όπου δημιουργούνται προβλήματα λόγω της κλίσης του εδάφους σε συνδυασμό με τις κλίσεις απορροής των ομβρίων το ύψος του πεζοδρομίου δυνατόν να είναι μεγαλύτερο, χωρίς όμως ποτέ να ξεπερνά τα 15εκ. Το πρόβλημα της κακής χρήσης του πεζοδρομίου για στάθμευση δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αντιμετωπίζεται με αύξηση του ύψους του κρασπέδου.»

Αυτά πού μελετώνται και κατασκευάζονται σήμερα έχουν ύψος 20 εκατοστά εκτός της περιοχής Θαλασσινών όπου έχουν ύψος 15 εκατοστά .

ΠΛΑΤΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ

Ε σχετικό σελ 15 και

http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=jwvxZe39RGk%3D&tabid=380&language

=el-GR

14. «Στην περίπτωση όμως υφιστάμενων ρυμοτομικών προτείνονται τα παρακάτω, σχετικά με το ελάχιστο πλάτος των πεζοδρομίων:

1.2.4.1. για δρόμους πλάτους άνω των 12.00μ , ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου 2.05μ

1.2.4.2. για δρόμους πλάτους από 9.00-12.00μ, υποχρεωτικό πλάτος πεζοδρομίου 2.05μ

1.2.4.3. για δρόμους πλάτους από 6.00-9.00μ, ελάχιστο πλάτος 1.50μ (όσο η ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών) και επιθυμητό κατά το δυνατόν 2.05μ

1.2.4.4. για δρόμους πλάτους μικρότερου των 6.00μ, πεζοδρόμηση.

 

Για την επίτευξη των παραπάνω ελαχίστων διαστάσεων πλάτους συνιστάται η μείωση του οδοστρώματος -όπου αυτό είναι δυνατόν- σε όφελος των πεζοδρομίων και η κατά αποστάσεις απόδοση στο πεζοδρόμιο χώρου σε βάρος της λωρίδας στάθμευσης, προκειμένου σε αυτό τον χώρο να τοποθετηθεί ο απαραίτητος αστικός εξοπλισμός.»

 

Οι κανόνες αυτοί δεν εφαρμόζονται ολοκληρωμένα σε καμιά περίπτωση. Ενδεικτικά ενώ οι Λεωφ. Παπαναστασίου και Ουλαφ Πάλμε υπάγονται στην περίπτωση 1.2.4.1 το μέγιστο πλάτος των πεζοδρομίων είναι 1.80 μ

 

ΔΑΠΕΔΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ

15. «Τα υλικά κατασκευής του δαπέδου πρέπει να εξασφαλίζουν

αντιολισθηρότητα, ομοιογένεια , σταθερότητα , αντοχή στην χρήση και τις καιρικές συνθήκες , μικρή αντανακλαστικότητα και ευκολία στον καθαρισμό και την συντήρηση τόσο σε συνήθεις συνθήκες χρήσης όσο και σε εξαιρετικές καιρικές συνθήκες ( πχ βροχή , χιόνι, παγετός κλπ).»

Όπου τα πεζοδρόμια χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για κυκλοφορία πεζών η χρήση πλακών πεζοδρομίου, που καταποκλειστικότητα χρησιμοποιούνται, ως επίστρωση ενδείκνυται εφ΄ όσον η ποιότητα τους και ο τρόπος τοποθέτησης τους είναι τα ενδεδειγμένα. ¨Όπου όμως το πεζοδρόμιο χρησιμοποιείται και σαν ράμπα εισόδου αυτοκινήτων σε ιδιοκτησίες η χρήση τους είναι εκτός προδιαγραφών και πρέπει να αναζητούνται άλλα υλικά μεγαλύτερης αντοχής.

 

.Atzoletakis 15α

Λεωφ. Παπαναστασίου 175. Στο σημείο αυτό όπως και σε άλλα σημεία των άλλων έργων οι πλάκες πεζοδρομίου  έχουν ήδη αρχίσει να αποσυντίθενται λόγω κακότεχνης τοποθέτησης μη επαρκούς αντοχής και ακαταλληλότητας των υλικών.

 

16. Οι σχεδιαζόμενοι κόμβοι και διασταυρώσεις (όπως και σχεδόν όλοι που έχουν ήδη κατασκευαστεί), σε κεντρικά σημεία της πόλης είναι σχεδιασμένοι εντελώς παράλογα και αντίθετα με τις προδιαγραφές με συνέπεια να δυσχεραίνουν την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων υποβοηθούν και εν δυνάμει να προκαλούν αντί να προλαμβάνουν τα ατυχήματα.

 

 Atzoletakis 15β

Σχέδιο από ανάπλαση Πύλης ΙησούΠράσινα βέληάξονας κίνησης πεζών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές όπου όμωςόπως αντιλαμβανόμαστε δεν προβλέπονται διαβάσεις.

 

Atzoletakis 16α

Σχέδιο από ανάπλαση Κομμένο ΜπεντένιΠράσινα βέληάξονας κίνησης πεζών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές όπου όμωςδεν προβλέπονται διαβάσεις πεζών.

 

Ράμπες εισόδου οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης παρακείμενων ιδιοκτησιών

 

 Atzoletakis 16β

 Λεωφόρος ΔημοκρατίαςΛόγω παντελούς πρόβλεψης και κατασκευής και ραμπών εισόδου οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης παρακείμενων ιδιοκτησιών οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη αρχίσει εξ ανάγκης να κατασκευάζουν αυτή τη νέου τύπου και τεχνολογίας ράμπα η οποία είναι επίσης παράνομη και επικίνδυνη για την κυκλοφορία.

 

 Atzoletakis 17

Λεωφόρος ΠαπαναστασίουΤυπική κατασκευή ραμπών εισόδου οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης παρακείμενων ιδιοκτησιών. Οι πλάκες πεζοδρομίου έχουν ήδη αρχίσει να μαυρίζουν και σε λίγα χρόνια δεν θα «βλέπονται». Ο αναβαθμός των 6 εκατοστών θα προκαλέσει μακροπρόθεσμα ζημιές στα οχήματα.

 

Η εκτίμηση μου είναι ότι για να αποφευχθούν τα παραπάνω, δηλαδή

-Να βελτιώνεται η ασφάλεια της κυκλοφορίας όλων των πολιτών.

-Να ικανοποιούνται οι ανάγκες όλων των τμημάτων του πληθυσμού.

-Να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις βιωσιμότητας, εξισορροπώντας τις ανάγκες για οικονομική βιωσιμότητα, κοινωνική ισότητα, υγεία και περιβαλλοντική ποιότητα.

-Να τηρείται η νομιμότητα.

Απαιτείται ελάχιστο η καθόλου πρόσθετο κόστος τουλάχιστο στην φάση της μελέτης αλλά και υπό όρους και στην φάση της κατασκευής.

Αρκεί οι μελέτες να ελέγχονται, όπως ελέγχονται και οι ιδιώτες μελετητές από τις υπηρεσίες δόμησης των Δήμων και οι μελέτες να εκπονούνται και παραδίδονται ολοκληρωμένες σε κάποια επιτροπή αντιπροσώπων τεχνικών φορέων η άλλων ειδικών ΤΕΕ κλπ) που θα εξετάζει πιθανές ιδιαίτερες περιπτώσεις καθώς και την νομιμότητα και συμβατότητα των μελετών με πιθανές γενικότερου τύπου μελέτες (κυκλοφοριακού κ.α.).

Οι κατασκευές να επιβλέπονται αυστηρά από τεχνικούς οι οποίοι θα έχουν και εξατομικευμένες ευθύνες όσον αφορά την υλοποίηση τους.

Το τοπικό μελετητικό (και εργολαβικό) τεχνικό και άλλου είδους σχετικό δυναμικό υπερεπαρκεί για την υποστήριξη των παραπάνω.

Σε κάθε περίπτωση τα παραπάνω (και πολλά άλλα) πρέπει να εξεταστούν από τους καθ’ ύλην αρμόδιους και ειδήμονες εκπροσώπους των τεχνικών αλλά και από την πολιτεία.

Πηγή: www.candianews.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: