Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Δεκ 2014

Γιατί δεν θα μειωθούν τα τροχαία.

Πριν ακόμα «ξεχαστεί» η πολύνεκρη καραμπόλα στον «ασφαλέστερο ελληνικό δρόμο» την Εγνατία (σχετικά: ΕΔΩ), μια νέα «ακατανόητη» καραμπόλα στην ΠΑΘΕ στο ύψος του Σχηματαρίου με 35 τουλάχιστον αυτοκίνητα να συμμετέχουν ανάμεσα τους δυο νταλίκες και ενα λεωφορείο. Με μια νεκρή και δυο βαριά τραυματίες… Το κείμενο που ακολουθεί γράφτηκε πιο πριν και  τμήμα του δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Στις 16 Νοεμβρίου, για πέμπτη συνεχή χρονιά, οικογένειες με απώλεια από τροχαία δυστυχήματα και λίγοι συμπαραστάτες μαζευτήκαμε στο Σύνταγμα με φωτογραφίες των δικών μας, μια πεταλούδα φτιαγμένη από κεριά και μερικά ζευγάρια παπούτσια που έμειναν μετά το μετέωρο βήμα τους στους δρόμους αυτού του κόσμου. Ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων.
Δεν θα αναφερθώ στο τι έγινε σε άλλες χώρες όπου η οργανωμένη πολιτεία είναι συνδιοργανωτής των εκδηλώσεων, ούτε στην απουσία των δικών μας «υπευθύνων για την οδική ασφάλεια»  απ αυτές. Συνηθισμένα και αυτονόητα.syn ena
 
 
 
 
 
 
 
 
Η εκδήλωση, με άδεια από τον Δήμο της Αθήνας, για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε υπό τη διαρκή παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας.  Η ανάρτηση δε ενός μοναδικού πανό στην πλατεία που έγραφε «Αόρατοι ναι, ανύπαρκτοι όχι» θεωρήθηκε αιτία πολέμου. Όπως μας ενημέρωσαν τα κατώτερα όργανα που βρίσκονταν εκεί το κέντρο απαιτούσε να κατέβει το πανό …γιατί είναι ακόμα τουριστική περίοδος. Μετά την άρνηση μας εμφανίστηκε ανώτερος αξιωματικός που μετά από ημίωρους διαπληκτισμούς και αφού σημείωσε τα στοιχεία των επικεφαλής του συλλόγου το πήρε απόφαση πως δεν θα το κατεβάσουμε και παρέμεινε κι αυτός στο χώρο να παρακολουθεί την εξέλιξη της  ανατρεπτικής μας δράσης…
Λίγες μέρες πρίν ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ με ένα ειρωνικό γράμμα προς την περιφέρεια Αττικής απέρριψε την πρόταση της να συνδιοργανωθεί από την Περιφέρεια, τον ΟΑΣΑ και τον SOS Τροχαία Εγκλήματα εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια την Ημέρα Μνήμης στην αίθουσα του ΜΕΤΡΟ Συντάγματος που διαχειρίζεται ο ίδιος, προτιμώντας ή αίθουσα να παραμείνει κλειστή παρά να εκτεθούν οι αφίσες με θέμα η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ που έφτιαξαν ανιδιοτελώς τα μέλη της Ενωσης Γραφιστών Ελλάδας. Η δράση δεν θεωρήθηκε «συναφής με τους στόχους και τις δραστηριότητες» που ορίζει το «νομικό πλαίσιο της εταιρείας». Προφανώς κάποιος έπρεπε να ξεκαθαρίσει στην Περιφέρεια αυτό που λέμε στα σύγχρονα ελληνικά «who is the boss» και το νεαρό golden boy που διορίστηκε απ  τον κο Χρυσοχοίδη αλλά είναι εκλεκτός και του κου Χατζηδάκη (συμφωνα με το βιογραφικό του) βρήκε την σωστή στιγμή και το σωστό θέμα για να το κάνει. Συνηθισμένο και αυτονόητο…Ο άνθρωπος επελέγει με βάση τις ικανότητες του στο εμπόριο και όχι το αίσθημα ευθύνης για την οδική ασφάλεια. Πιθανόν να μην έχει καν διαβάσει το site του ΟΑΣΑ και τα σχετικά αναφερόμενα, δεν είναι κάτι το ασύνηθες αν αναλογιστεί κανείς πως ο προϊστάμενος του δεν είχε καν  διαβάσει το μνημόνιο. Πιθανόν βέβαια αυτός ο υπηρέτης δυο αφεντάδων να συμμερίζεται τις απόψεις του κου Χρυσοχοίδη (ως υπουργός ΠΡΟΠΟ συνελήφθη για παραβίαση ορίου ταχύτητος και διπλής διαχωριστικής μετά από καταδίωξη από περιπολικο) και του κου Χατζηδάκη (ως υπουργός Μεταφορών εγκαινίαζε αγώνες επίδειξης φτιαγμένων αυτοκινήτων και πανηγύριζε για την νομιμοποίηση του tuning) για την οδική ασφάλεια.  syn dio
Λίγες μέρες μετά στη Σάμο ένας τριαντατετράχρονος πατέρας τεσσάρων  ανηλίκων παιδιών μετά από πρόσκρουση της μοτοσικλέτας του έχασε την ζωή του περιμένοντας το ασθενοφόρο που χρειάστηκε μιάμιση ώρα για να διανύσει μια απόσταση 20km από το νοσοκομείο (χρειαστηκε να πάει στρατιωτικό ασθενοφόρο μια και για τη Σάμο 2ο ασθενοφόρο θεωρείται πολυτέλεια…). Ακολούθησε μια εξαιρετικά σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα πράξη: ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ υπέβαλε την παραίτηση του ζητώντας συγγνώμη από την οικογένεια και διεκτραγωδώντας την κατάσταση που αντιμετώπιζε ο ίδιος στο ΕΚΑΒ. Χρειάστηκε να περάσουν μόλις δυο ώρες για να ανακληθεί η παραίτηση. Ήδη σ αυτήν  μαζί με όλα τα άλλα περιέχονταν και οι ευχαριστίες του προς τον κο Σαμαρά για την εμπιστοσύνη με την οποία τον περιέβαλε. Μόλις ο κος Βορίδης ανακοίνωσε την μη αποδοχή της παραίτησης αυτός συνέχισε ν ασκεί κανονικά τα καθήκοντα του! Συνηθισμένο δεν το λες…  Αλλά μάλλον από κάποια άλλη οικογένεια και όχι αυτή του θύματος όπως όλοι οι αφελείς νομίσαμε ζητούσε συγγνώμη ο κος πρόεδρος.
Αλλά γιατί στ αλήθεια φτάσαμε σ αυτή τη δραματική δίωρη(!) παραίτηση; Σύμφωνα με απόφαση του Εφετείου Αθηνών η καθυστερημένη  μεταφορά τραυματία στο νοσοκομείο «δεν τελεί σε αιτιώδη σύνδεσμο  με τον θάνατο του» (Αρ: 3987/2012  Αικ. Ρέτσα, Προεδρεύουσα, Κατσιμίχας Κ. & Αποστολάκης Μ., Εφέτες). Παρασύρθηκε μάλλον ο κος πρόεδρος από ξενόφερτες απόψεις που θεωρούν το αντίθετο και εξεδήλωσε μια αντίδραση υπερευαισθησίας η οποία τάχιστα με την αρωγή των προϊσταμένων του υποχώρησε. Ευτυχώς θα παραμείνει στη θέση του για να προσβάλει δικαστικά σε κάθε δυνατό βαθμό κάθε απαίτηση για αποζημίωση της οικογένειας του θύματος. Ώστε αυτή η δύσμοιρη εξαμελής οικογένεια που με την φροντίδα του ΕΚΑΒ έγινε πενταμελής να πάρει όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα και όσο το δυνατόν αργότερα από το ελληνικό κράτος. (Δώδεκα χρόνια  πέρασαν για να τελεσιδικίες στον ανώτατο βαθμό μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές του ελληνικού κράτους η αποζημίωση για τον θάνατο της γιατρού του ΕΚΑΒ Σοφίας Μπεφόν που την πήρε μαζί της ένα από τα πέντε ελικόπτερα που έπεσαν εν σειρά. Ανάλογο ενδιαφέρον υπήρξε άραγε για το ποιοι και πόσο πήραν αυτά τα ελικόπτερα που σκότωσαν τόσους ανθρώπους;).
Αυτά τα λίγα παραδείγματα δυστυχώς δεν είναι οι εξαιρέσεις. Είναι ο κανόνας της «άσκησης υπεύθυνης πολιτικής» για την πρώτη αιτία θανάτου των νέων της Ελλάδας σήμερα. Η εξαίρεση είναι όσοι προσπαθούν να θέσουν στην ημερήσια διάταξη σαν πολίτικο και κοινωνικό πρόβλημα το ζήτημα των τροχαίων.
Δυστυχώς ένα τόσο τρομακτικού μεγέθους και διάρκειας πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί ούτε με τον εθελοντισμό των οργανώσεων που ασχολούνται με το θέμα ούτε με τον «ρομαντισμό» κάποιων επιστημονικών φορέων των οποίων οι μελέτες πετιούνται στα σκουπίδια (ΤΕΕ, Ιατρικές Επιστημονικές Εταιρείες κλπ).
Όταν το κράτος αντιστέκεται οργανωμένα στην επίλυση του τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά. Γιατί για οργανωμένη κρατική αντίσταση πρόκειται έκτος κι αν νομίζει κανείς πως πρόκειται για συμπτώσεις η πως ανώτεροι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ και κάποιοι δικαστικοί συνέστησαν εγκληματική οργάνωση.
Γιώργος Κουβίδης
Πηγή: www.soste.gr
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: