Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Απρ 2015

Κάλλιστος Διακογεωργίου: Θα βελτιώσουμε τους δρόμους για να μειώσουμε τα τροχαία


«Δεν υπάρχει δρόμος που να μην χρειάζεται παρέμβαση, μικρή ή μεγαλύτερη. Προβλήματα υπάρχουν παντού» δηλώνει στη Γνώμη ο περιφερειακός σύμβουλος Κάλλιστος Διακογεωργίου που έχει αναλάβει από την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να βελτιώσει το οδικό δίκτυο προκειμένου να μειωθούν, αν είναι δυνατόν να σταματήσουν, τα θανατηφόρα τροχαία στη Ρόδο αλλά και σε άλλα νησιά. Και συνεχίζει: «Αν υπάρχουν χρήματα; Δυστυχώς δεν υπάρχουν. Τα κονδύλια που δίνει το κράτος για την συντήρηση του οδικού δικτύου είναι ελάχιστα. 20 εκατομμύρια ευρώ για τις 13 Περιφέρειες της χώρας. Η τοποθέτηση στηθαίων στον δρόμο Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο ξεπερνά το 1 εκατ. Ευρώ».
Σχολιάζει την άποψη του Νίκου Φαρμακίδη ότι όλοι σχεδόν οι εθνικοί οδοί στη Ρόδο, χρειάζονται ανακατασκευή και εφαρμογή σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας: «. Για να ανακατασκευαστούν οι δρόμοι θα χρειαστούμε δύο ΕΣΠΑ και πάλι δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι επαρκείς οι πόροι. Ας είμαστε ρεαλιστές για το τι μπορούμε να κάνουμε, με τις δυνατότητες που έχουμε. Όσο για την ευρωπαϊκή οδηγία που δεν έχει εφαρμοστεί, θα πρέπει να ρωτήσετε εκείνους που σχεδίασαν, υλοποίησαν, επέβλεψαν και παρέλαβαν αυτά  τα έργα…».
Η καταγραφή των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο έχει ξεκινήσει όπως μας λέει ο κ. Κάλλιστος Διακογεωργίου ενώ παράλληλα θα αρχίσει και εκστρατεία ενημέρωσης της κοινωνίας μας: «Ο ανθρώπινος παράγοντας, είναι βασική αιτία τροχαίων ατυχημάτων. Η ταχύτητα, η κακή εκτίμηση της στιγμής, η απουσία παιδείας όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Σύντομα ξεκινάμε την καμπάνια μας στα σχολεία, τόσο για τα τροχαία, αλλά και για το bullying».
Σύμφωνα με τον κ. Διακογεωργίου στο διάστημα 20-30 Απριλίου οι τεχνικές υπηρεσίες θα καταθέσουν έκθεση απο τις αυτοψίες που πραγματοποιούν και θα προχωρήσουν οι παρεμβάσεις που απαιτούνται. Εμφανίζεται αισιόδοξος για το δύσκολο έργο που έχει αναλάβει: «Θα τα καταφέρουμε γιατί είναι αδιανόητο να χάνονται τόσες ζωές στην άσφαλτο».
Ο περιφερειακός σύμβουλος τοποθετείται και για τη γενικότερη πορεία της νέας περιφερειακής αρχής: «Και ο τελευταίος κάτοικος της Περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου έχει αντιληφθεί ότι την νέα περιφερειακή αρχή αποτελούν άνθρωποι που τους ενδιαφέρει πάνω από όλα η αποτελεσματικότητα και οι συγκεκριμένες λύσεις σε προβλήματα, που για τους προηγούμενους ήταν αντικείμενο ημερίδων, συνεδρίων, επιστολών και ψηφισμάτων. Για μας είναι ουσία και πράξη. Υποσχεθήκαμε ότι θα πάμε το Νότιο Αιγαίο Μπροστά και αυτό ακριβώς κάνουμε»

Ε:Αναλάβατε ένα δύσκολο έργο με τους δρόμους της Ρόδου που κάποιοι είναι καρμανιόλες και των υπολοίπων νησιών. Πως σκοπεύετε να κινηθείτε;
Α:Αναλαμβάνοντας αυτό το πολύ δύσκολο, όπως το χαρακτηρίζετε έργο, σκοπός και στόχος μου είναι να συμβάλω όσο μπορώ στην αντιμετώπιση των αιτίων που προκαλούν τα τροχαία δυστυχήματα. Είναι αδιανόητο να χάνονται τόσες ζωές στην άσφαλτο. Βέβαια, το φαινόμενο των τροχαίων ατυχημάτων έχει πολλές αιτίες και παραμέτρους και γι’ αυτό τον λόγο δεν αντιμετωπίζεται εύκολα, παρά τις προσπάθειες και τις εκστρατείες ενημέρωσης. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να προσπαθούμε συνεχώς για το καλύτερο. Από την ημέρα που ο Περιφερειάρχης μου ανέθεσε αυτή την αποστολή, κινούμαι αρχικά σε δύο κατευθύνσεις. Η μια είναι να καταγράψουμε σε συνεργασία με την Τροχαία τα προβληματικά σημεία των δρόμων, όπου έχουμε την μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων. Στο κομμάτι αυτό,  συνεργαζόμαστε πολύ στενά με τον συνάδελφό μου εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο Χρήστο Ευστρατίου και σύντομα και με την  ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ, που έχει μεγάλη εμπειρία στο θέμα και η βοήθειά τους είναι πολύτιμη. Η δεύτερη, να τρέξουμε μια εκστρατεία ενημέρωσης της κοινωνίας μας. ‘Άλλωστε , ο ανθρώπινος παράγοντας, είναι βασική αιτία τροχαίων ατυχημάτων. Η ταχύτητα, η κακή εκτίμηση της στιγμής, η απουσία παιδείας όσον αφορά την οδική συμπεριφορά.   Ήδη, μαζί με τον εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο για θέματα δια βίου μάθησης, το Άγγελο Ανανία, ξεκινώντας από τα σχολεία, επισκεφθήκαμε την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σύντομα ξεκινάμε την καμπάνια μας στα σχολεία, τόσο για τα τροχαία, αλλά και για το bullying που είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Επίσης, μεγάλη βοήθεια θα έχουμε και απο το Σύλλογο ΕΥΘΥΤΑ, που ειναι πολυ γνωστό το έργο του.

Ε:. Οι παρεμβάσεις έχετε εκτιμήσει σε πόσους δρόμους θα γίνουν; Οι πόροι υπάρχουν;
Α:Όπως σας είπα, έχουμε ξεκινήσει τις αυτοψίες με κλιμάκια σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Ρόδου. Δυστυχώς, η διαπίστωση είναι ότι δεν υπάρχει δρόμος που να μην χρειάζεται παρέμβαση, μικρή ή μεγαλύτερη. Προβλήματα υπάρχουν παντού. Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι θα μπουν στηθαία κατά μήκος της Εθνικής Οδού Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο. Η παρέμβαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο που προανέφερα. Να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να βελτιώσουμε το οδικό δίκτυο. Αν υπάρχουν χρήματα; Δυστυχώς δεν υπάρχουν. Τα κονδύλια που δίνει το κράτος για την συντήρηση του οδικού δικτύου είναι ελάχιστα. 20 εκατομμύρια ευρώ για τις 13 Περιφέρειες της χώρας. Η τοποθέτηση στηθαίων στον δρόμο Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ. Κάντε ένα πρόχειρο υπολογισμό για να δείτε πόσα χρήματα απαιτούνται για ολόκληρο το οδικό δίκτυο του Νοτίου Αιγαίου. Στο διάστημα 20-30 Απριλίου, οι τεχνικές υπηρεσίες θα καταθέσουν έκθεση απο τις αυτοψίες που πραγματοποιούν, σε συνεργασία με την Τροχαία, για το ποιοι δρόμοι έχουν χρίζουν άμεσης παρέμβασης.



Ε:. Ο γνωστός συγκοινωνιολόγος Νίκος Φαρμακίδης υποστηρίζει οτι οι προβληματικοί δρόμοι θα πρέπει συνολικά να ανακατασκευαστούν γιατί διαφορετικά αν γίνουν παρεμβάσεις σε σημεία απλά το πρόβλημα θα μετατοπιστεί πιο κάτω η πιο πάνω...Μάλιστα αναφέρεται σε μια ευρωπαική οδηγία για τα ρείθρα που δεν έχει εφαρμοστεί σε κανένα δρόμο μας με αποτέλεσμα να προκαλούνται πολλά ατυχήματα...Τι λέτε;
Α:Θεωρητικά θα μπορούσα να συμφωνήσω με την ανακατασκευή των προβληματικών δρόμων. Όμως σας είπα ότι για ένα μόνο δρόμο και μόνο για τα στηθαία χρειάζεται 1 εκατομμύριο ευρώ. Για να ανακατασκευαστούν οι δρόμοι θα χρειαστούμε δύο ΕΣΠΑ και πάλι δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι επαρκείς οι πόροι. Ας είμαστε ρεαλιστές για το τι μπορούμε να κάνουμε, με τις δυνατότητες που έχουμε. Όσο για την ευρωπαϊκή οδηγία που δεν έχει εφαρμοστεί, θα πρέπει να ρωτήσετε εκείνους που σχεδίασαν, υλοποίησαν, επέβλεψαν και παρέλαβαν αυτά  τα έργα. Μόλις προχθές ο Περιφερειάρχης μίλησε για έργα που δεν είχαν τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και όμως δημοπρατήθηκαν, ενώ δεν θα έπρεπε. Και δεν είναι η μοναδική περίπτωση. Η δική μας περιφερειακή αρχή προσπαθεί να αντιμετωπίσει  όλα αυτά τα προβλήματα,  με τα οποία έρχεται καθημερινά αντιμέτωπη. Είναι μια πολύ επίπονη διαδικασία, αλλά θα τα καταφέρουμε.

Ε: Στο εγχείρημα που αναλάβατε, φαντάζομαι οτι έχετε την αμέριστη υποστήριξη απο τον περιφερειάρχη...πως είναι η συνεργασία σας;
Α:Φυσικά και έχω την υποστήριξη του Περιφερειάρχη. Είναι εκείνος που μου ανέθεσε το έργο που σας προανέφερα, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής του κ. Χατζημάρκου όσον αφορά το οδικό δίκτυο. Η παρέμβαση στην Εθνική Οδό Ανατολικές Ακτές – Αεροδρόμιο, όπως και η ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Ρόδου Λίνδου, εντάσσονται σε αυτό ακριβώς τον σχεδιασμό που έχει στόχο ένα καλύτερο, αλλά κυρίως ένα ασφαλέστερο οδικό δίκτυο για τους κατοίκους της Ρόδου και τους χιλιάδες επισκέπτες της.

Ε:Πως κρίνετε γενικα΄την πορεία της περιφερειακής αρχής μέχρι σήμερα;
Α:Η περιφερειακή αρχή του Γιώργου Χατζημάρκου κλείνει επτά μήνες μιας πολύ δημιουργικής πορείας. Σε αυτό το τόσο σύντομο διάστημα έχει παραχθεί έργο που θα χρειάζονταν χρόνια για να γίνει.  Και ο τελευταίος κάτοικος της Περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου έχει αντιληφθεί ότι την νέα περιφερειακή αρχή αποτελούν άνθρωποι που τους ενδιαφέρει πάνω από όλα η αποτελεσματικότητα και οι συγκεκριμένες λύσεις σε προβλήματα, που για τους προηγούμενους ήταν αντικείμενο ημερίδων, συνεδρίων, επιστολών και ψηφισμάτων. Για μας είναι ουσία και πράξη. Θα σας αναφέρω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα. Μέσα σε λίγες μέρες παραδίδουμε ολοκληρωμένο και ασφαλές το έργο της Εθνικής Οδού Ρόδου Λίνδου  που ταλαιπώρησε το νησί για δέκα ολόκληρα χρόνια. Σχεδιάσαμε και αρχίσαμε να υλοποιούμε το δίκτυο των υδατοδρομίων που θα δώσει ζωή στα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Δίνουμε λύση στο μεγαλύτερο πρόβλημα των μικρών νησιών που είναι η στελέχωση των δομών υγείας, που υιοθέτησε και το Υπουργείο Υγείας. Ανοίξαμε το θέμα των Ρομά με την αποφασιστικότητα που κανένας δεν τόλμησε να το αγγίξει μέχρι σήμερα. Αν αυτά δεν είναι κορυφαίες παρεμβάσεις για την ζωή των νησιών μας, τότε τι είναι; Και τι αντίστοιχο έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια από εκείνους που διαχειρίστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ; Είμαι σίγουρος ότι θα δυσκολευτείτε να βρείτε απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Έχουμε ακόμα πολλά προβλήματα να λύσουμε, που σέρνονταν όλα αυτά τα χρόνια. Όμως οι νησιώτες πρέπει να είναι σίγουροι για ένα πράγμα:  Υποσχεθήκαμε ότι θα πάμε το Νότιο Αιγαίο Μπροστά και αυτό ακριβώς κάνουμε. Κι αν όλα αυτά έγιναν μόνο σε επτά μήνες, σκεφτείτε ότι έχουμε μια πενταετία να διανύσουμε!.
Πηγή:  www.verena.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: