Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















13 Απρ 2015

Παιδιά που χάνουν την Ζωή τους μέσα στα αυτοκίνητα: Ακόμα μια ελληνική πρωτιά!


Το 2012 στις 28 χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης τουλάχιστον 319 παιδιά (ηλικιακή ομάδα μέχρι 14 ετών), σκοτώθηκαν μέσα σε αυτοκίνητα. Στην ΕΕ κατά μέσο όρο, 4 παιδιά σκοτώθηκαν μέσα σε αυτοκίνητα ανά εκατομμύριο παιδιών.

Αλλά τα παιδιά δεν έχουν το ίδιο επίπεδο ασφάλειας παντού στην Ευρώπη. Ως επιβάτες αυτοκίνητου τα παιδιά στην Ελλάδα έχουν 15 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν σε σχέση με τους Ελβετούς συνομηλίκους τουςpaidi 1

Όπως βλέπουμε στον πίνακα με τα στοιχεία όλων των χωρών της Ευρώπης που γνωστοποίησε το Ευρωπαικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών η Ελλάδα βρέθηκε και σ αυτή την κατηγορία στη χειρότερη θέση στην Ευρώπη. Σε σημαντικό βαθμό η κατάσταση αυτή οφείλεται στη μη χρήση κατάλληλου παιδικού καθίσματος για παιδιά μεχρι 12 ετών (ή ύψους μέχρι 150 cm) αλλά και στην μεταφορά παιδιών στο  μπροστινό κάθισμα ή στην αγκαλιά της μητέρας τους. Η μεταφορά των παιδιών κάτω απ αυτές τις συνθήκες αυξάνει δραματικά την πιθανότητα θανάτου η σοβαρού τραυματισμού ακόμα και σε συγκρούσεις με μικρές ταχύτητες δεδομένου ότι το παιδί μπορεί να εκτοξευθεί ή να συνθλιβεί λειτουργώντας σαν μέσο προστασίας του ατόμου που το κρατάει αγκαλιά.

Άλλοι μπόρεσαν να περιορίσουν το κακό!

Η Σλοβενία κατά τα τελευταία δέκα χρόνια εφάρμοσε ένα μίγμα πολιτικής με διάφορα μέτρα που αφορούσαν την νομοθεσία, την εκπαίδευση και τις υποδομές για να αντιμετωπίσει τον υψηλότερο κίνδυνο θανάτου παιδιών μέσα στα αυτοκίνητα στη χώρα συγκριτικά με άλλες χώρες της ΕΕ.  Μαζί με την αυστηρή νομοθεσία, η «εκστρατεία Armadillo» και άλλες πρωτοβουλίες είχαν σαν στόχο τους γονείς και τα παιδιά στα σχολεία και στους παιδικούς σταθμούς. «Σαν αποτέλεσμα, η χρήση συστημάτων συγκράτησης παιδιών αυξήθηκε από 58% το 2005 σε 94% το 2011. Υπάρχουν ακόμα, πολλά να γίνουν αν η Σλοβενία θέλει να φθάσει το επίπεδο των χωρών με τις καλύτερες επιδόσεις.» Vesna Marinko, Road Safety Authority, Slovenia.

Η Οδηγία 2003/20 της Ευρωπαικής Επιτροπής απαιτεί ότι όλα τα παιδιά έως 150 cm ύψος πρέπει να χρησιμοποιούν ένα σύστημα συγκράτησης σύμφωνο με το πρότυπο κανονισμού UNECE  44.03 αντίστοιχο με το ύψος τους. Ακόμη η χρήση των  κατάλληλων συστημάτων συγκράτησης διαφέρει σε μεγάλο βαθμό σε ολόκληρη την Ευρώπη και η μη σωστή χρησιμοποίηση τους  είναι υψηλή, με αποτέλεσμα να μην αξιοποιούνται τα οφέλη ασφάλειας που παρέχουν τα συστήματα συγκράτησης παιδιών.

Στην Ιρλανδία για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα  της εσφαλμένης τοποθέτησης  παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτων, η Road Safety Authority  σαν μέρος της «Εκστρατείας για την Ασφάλεια του Παιδιού μέσα στα αυτοκίνητα», δημιούργησε την δράση στο δρόμο «Έλεγξε ότι ταιριάζει» σε διάφορα μέρη της χώρας δύο φορές ετησίως κατά τα τελευταία πέντε χρόνια.

«Οι γονείς και οι κηδεμόνες καλούνται να επισκεφθούν την επίδειξη στο δρόμο και να ελεγχθεί  το  κάθισμα του αυτοκινήτου τους από ένα εμπειρογνώμονα. Σε πέντε χρόνια, πάνω από 5000 παιδικά καθίσματα αυτοκινήτων έχουν ελεγχθεί από τους εμπειρογνώμονες και τα αποτελέσματα ήταν  εξαιρετικά ανησυχητικά – καθώς, υπερβολικά πολλά, 3 από τα 4 καθίσματα μπορεί να τοποθετούνταν λανθασμένα. Φέτος, η RSA ξεκινά μια μόνιμη δράση « Έλεγξε ότι ταιριάζει »  που θα επισκεφθεί διάφορες τοποθεσίες σε όλη τη χώρα 3 ημέρες την εβδομάδα, 50 εβδομάδες ετησίως.» Michael Rowland, Road Safety Authority, Ireland.

To παιδικό κάθισμα με μέτωπο προς τα πίσω  προσφέρει υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας  από αυτό με μέτωπο προς τα εμπρός. Προς το παρόν, τα μέσα συγκράτησης με μέτωπο προς τα πίσω χρησιμοποιούνται  στις σκανδιναβικές χώρες μέχρι την ηλικία των 3 ή 4 ετών, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη τα παιδιά ταξιδεύουν  με μέτωπο προς τα εμπρός ήδη από την ηλικία ενός έτους  ή και λιγότερο. Σκανδιναβικού τύπου, καθίσματα με πίσω μέτωπο για παιδιά μέχρι 4 ετών (18 κιλά) αρχίζουν σιγά σιγά να είναι διαθέσιμα στην υπόλοιπη Ευρώπη.

«Η τιμή των συστημάτων συγκράτησης για παιδιά είναι δυστυχώς συχνά απαγορευτική λαμβάνοντας υπόψη μεταξύ άλλων, ότι οι οικογένειες συχνά έχουν δύο παιδιά και χρειάζονται καθίσματα σε περισσότερα από ένα αυτοκίνητο. Η ASAPS, η Ιταλική Ένωση αστυνομικών ως εκ τούτου, ζήτησε πρόσφατα από τις ιταλικές αρχές να υποστηρίξουν την αγορά από δεύτερο χέρι για παιδικά καθίσματα, παρέχοντας τον έλεγχο της ασφάλειά τους. Η ASAPS επίσης ζητά οι πολιτικές που αποσκοπούν στην υποστήριξη των οικογενειών να  πρέπει να υιοθετήσουν   μια μείωση στο  ΦΠΑ στην τιμή των καθισμάτων». Lucia Pennisi, Automobile Club Italy.

Η Οδηγία 77/388/EEC της Ευρωπαικής Ένωσης κάνει πιο προσιτά τα μέσα συγκράτησης περιλαμβάνοντας τα στην κατηγορία «απαραίτητα» προιόντα στα οποία ο ΦΠΑ μπορεί να μειωθεί μόλις στο 5%. Μόνο τρία κράτη μέλη της Ευρωπαικής Ενωσης  – η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο – πέρασαν το όφελος ενός μειωμένου ΦΠΑ στους καταναλωτές.

ΠΗΓΗ: ETSC: RANKING EU PROGRESS ON CAR OCCUPANT SAFETY. PIN Flash Report 27, April 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: