Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















22 Απρ 2015

Το αυτοκίνητο, εκτός από χρήμα, θέλει και σκέψη

Πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται γιατί η ύφεση στην αγορά αυτοκινήτου είναι σχεδόν τετραπλάσια του μέσου όρου της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, κάτι βέβαια καταστροφικό για την αγορά.

Πολλοί, επίσης, αναρωτιούνται γιατί οι Ελληνες βλέπουν πλέον το αυτοκίνητο ως μπελά. Ιδιαίτερα όταν είναι άνω των 1.800 cc, με τις μνημονιακές κυβερνήσεις να έχουν δαιμονοποιήσει τα κυβικά, εφαρμόζοντας τη γνωστή πολιτική του αρμέγματος της αγελάδας. Το αυτοκίνητο πλέον αγχώνει τον κάτοχό του. Και όσο περισσότερα αυτοκίνητα στην οικογένεια τόσο περισσότερα τα άγχη.




Τάκης Τρακουσέλλης
Σίγουρα, η αιτία του άγχους είναι οι πάμπολλοι φόροι, τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και τα ανούσια υπερβολικά υψηλά τεκμήρια που έχουν επιβληθεί. Από την άλλη, όμως, φταίμε κι εμείς. Φταίμε που επιλέγαμε -τότε- αυτοκίνητα πολύ πάνω από τις δυνατότητές μας. Είχαμε την άνεση ή μάλλον την ψευδαίσθηση ότι μπορούσαμε να τα αποκτήσουμε, αφού στο ταχυδρομικό κουτί ήταν ήδη έτοιμο και προεγκεκριμένο το δάνειο από την τράπεζα. Φταίμε που αγοράζαμε αυτοκίνητο χωρίς να μπαίνουμε καν στη διαδικασία να μάθουμε πόσο θα μας κοστίσει στη χρήση. Δεν ρωτούσαμε ποτέ πόσο είχαν τα σέρβις, τα ανταλλακτικά, τα ελαστικά που θα έπρεπε να βάλουμε.

Και την πατήσαμε όταν μας έβαλαν στη δραματική περιπέτεια των μνημονίων, όπου ψάχνοντας λεφτά οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομικών, με πρώτο και χειρότερο τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου επί ΓΑΠ, είδαν τους κατόχους ενός 2λιτρου ως εκατομμυριούχους και τους φορολόγησαν μόνο και μόνο για να καλύψουν τις τρύπες που έβρισκαν οι τροϊκανοί στα δημοσιονομικά.

Από την άλλη, φταίμε που επιλέγαμε αυτοκίνητα που απλώς δεν είχαμε ανάγκη. Είχαμε πέσει με τα μούτρα στα SUV κι ας βλέπαμε χώμα ή χιόνι μία φορά τη διετία. Δεν σκεφτόμασταν ότι αυτό θέλει πολύ περισσότερο καύσιμο και πιο ακριβά ελαστικά. Φταίμε που πέσαμε με τα μούτρα στα fashion cars κι ας είχαμε δυο-τρία κουτσούβελα να μεταφέρουμε. Οπως έχω γράψει πάμπολλες φορές, η αγορά αυτοκινήτου δεν ήταν ποτέ φούσκα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πωλήσεων. Hταν όμως στο είδος των αυτοκινήτων που αγοράζαμε. Και εδώ και μια πενταετία τα έχουμε βγάλει στο σφυρί για φραγκοδίφραγκα, ψάχνοντας απεγνωσμένα ένα μικρό αυτοκίνητο που δεν θα καίει πολλά και δεν θα χρειάζεται να βάλει κανείς υποθήκη το σπίτι του για να το συντηρήσει. Το πάθημα έγινε μάθημα. Ή μήπως όχι; Γιατί οι πωλήσεις δείχνουν ότι έχουμε πάει στο άλλο άκρο: αγοράζουμε ένα μικρό πόλης στα 850 cc για να μεταφέρει την οικογένεια, τις αποσκευές της και για μια «προσπέραση με ασφάλεια, ρε αδελφέ». Ελα όμως που σε αυτή την περίπτωση το θέμα ασφάλεια έχει... θέμα!

Πηγή: www.protothema.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: