Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Οκτ 2015

Στοιχεία-σοκ για τους θανάτους από τροχαία: Μόνο το 2013 χάθηκαν στην άσφαλτο 1,25 εκατ. άνθρωποι –Π.Ο.Υγείας

Δελτίο Τύπου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με αφορμή την δημοσιοποίηση της Παγκόσμιας Έκθεσης του για την Οδική Ασφάλεια το 2015
Φωτογραφία του χρήστη Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α ΡΟΔΟΥ - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας.
«Οι ιθύνοντες πρέπει να ξανασκεφτούν τις πολιτικές μεταφορών. Η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών και η δημιουργία συνθηκών ασφαλούς περπατήματος και ποδηλασίας μας οδηγούν στο να επικεντρώσουμε εκ νέου την προσοχή μας στον τρόπο με τον οποίο οχήματα και άνθρωποι μοιράζονται το δρόμο. Η έλλειψη πολιτικών που εστιάζουν στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου σκοτώνει τους ανθρώπους και βλάπτει τις πόλεις μας Εάν κάνουμε το περπάτημα και την ποδηλασία ασφαλέστερη θα υπάρξουν λιγότεροι θάνατοι, περισσότερες σωματικές δραστηριότητες, καλύτερη ατμοσφαιρική ποιότητα, και πιό ευχάριστες πόλεις.»
Δρ Etienne Krug, διευθυντής του τμήμaτος του WΗΟ για τη διαχείριση των μη μεταδοτικών νοσημάτων και την Πρόληψη της Αναπηρίας, της Βίας και του Τραύματος.
Ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία παραμένει σχετικά σταθερός από το 2007 παρά την αύξηση του πληθυσμού και του αριθμού των οχημάτων στον κόσμο, επισημαίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η Αφρική έχει τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών από τροχαία.
Σε αυτή την περιοχή του κόσμου, ο αριθμός των νεκρών είναι ο πιο υψηλός στον κόσμο, 26,6 κάτοικοι ανά 100.000, σε σύγκριση με 9,3 κατοίκους ανά 100.000 στην Ευρώπη, η οποία βρίσκεται στην άλλη άκρη της κλίμακας.
Με αφορμή τη δημοσίευση σήμερα της έκθεσης αυτής για την οδική ασφάλεια στον κόσμο, η γενική διευθύντρια του ΠΟΥ, Μάργκαρετ Τσαν, σημείωσε ότι ο φόρος αίματος στους δρόμους της Αφρικής είναι πολύ υψηλότερος από αυτό τον αριθμό.
«Τα τροχαία δυστυχήματα προκαλούν έναν φοβερό αφανισμό, ιδιαίτερα μεταξύ των φτωχών πληθυσμών των φτωχών χωρών», σημείωσε.
Τα μισά θύματα των τροχαίων είναι μοτοσικλετιστές (23%), πεζοί (22%) και ποδηλάτες (4%), δείχνει επίσης η έκθεση του ΠΟΥ.
Η Αφρική είναι μάλιστα ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 43% των θυμάτων.
Ο ΠΟΥ επισημαίνει εξάλλου ότι η κατάσταση βελτιώθηκε στις χώρες που υιοθέτησαν νόμους για τη συμπεριφορά των οδηγών ώστε να περιοριστούν 5 παράγοντες κινδύνου: η ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η μη χρήση κράνους, ζωνών ασφαλείας και παιδικών καθισμάτων αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την έκθεση, η κατάσταση βελτιώθηκε σε 17 χώρες (αντιπροσωπεύουν περίπου 409 εκατομμύρια ανθρώπους) οι οποίες ενίσχυσαν επί τούτου τη νομοθεσία τους.
Για τον ΠΟΥ, η μέγιστη ταχύτητα στις πολεοδομικές ζώνες θα πρέπει να είναι κατώτερη ή ίση των 50 χλμ/ώρα.
Ωστόσο μόνον 47 χώρες (αντιπροσωπεύουν 950 εκατομμύρια ανθρώπους) σέβονται τη σύσταση αυτή.
Όσον αφορά τώρα την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι νέοι που βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν ατυχήματα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς που έχουν καταναλώσει την ίδια ποσότητα.
Γι’αυτό ο ΠΟΥ συστήνει μια προσαρμογή των νόμων ώστε να ορίζουν ως ανώτατο όριο τα 0,02 γραμμάρια αλκοόλ στο αίμα των νεαρών οδηγών όπως και αυτών που έβγαλαν μόλις δίπλωμα.
Συνολικά 21 ευρωπαϊκές χώρες έχουν υιοθετήσει τη σχετική νομοθεσία, η οποία θα πρέπει σύμφωνα με τον ΠΟΥ να επεκταθεί σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όσον αφορά τα κράνη, η σχετική νομοθεσία θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολο των οδηγών και των επιβαινόντων σε οχήματα με δύο τροχούς, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, συστήνει επίσης ο ΠΟΥ.
Μόνον 44 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 1,2 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν νομοθεσία για τη χρήση κράνους.
Τέλος όσον αφορά τη χρήση ζώνης, 105 χώρες (που αντιπροσωπεύουν 4,8 δισεκατομμύρια ανθρώπους) έχουν κανόνες που υποχρεώνουν τη χρήση ζώνης στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Η έκθεση αυτή αποκαλύπτει εξάλλου ότι τα οχήματα που πωλούνται στο 80% των χωρών στον κόσμο δεν σέβονται τις βασικές προδιαγραφές της ασφάλειας.
Αναδημοσίευση: www. left.gr   

Δεν υπάρχουν σχόλια: