Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Φεβ 2016

Με «τρικάβαλο» στο δρόμο για τον παράδεισο…

29 Αυγούστου 2015: 06:00, στο 12ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού Ρόδου – Καλλιθέας, στο ύψος του ξενοδοχείου Royal. Ενας 32χρονος λιμενικός, οδηγός δίκυκλης μοτοσυκλέτας, τύπο enduro, μάρκας KTM, που είχε πορεία από το Φαληράκι προς τη Ρόδο, στην οποία επέβαιναν, σε «τρικάβαλο», οι Σεβαστή Καραγιάννη του Βασιλείου, 50 ετών και Γεωργία Καραφύλλη του Κωσταντίνου 28 ετών, έχασε τον έλεγχο, εξετράπη στο κράσπεδο και ανετράπη με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό των δύο γυναικών και τον ελαφρύ τραυματισμό του ίδιου. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι τρείς επιβαίνοντες στην μοτοσυκλέτα επέστρεφαν στη Ρόδο μετά από διασκέδαση στο Φαληράκι.  Πηγή:www.dimokratiki.gr
4 Φεβρουαρίου 2016, 03:00, Ε.Ο. Πύργου – Τριπόλεως στο ύψος της διασταύρωσης Βαρβάσαινας
Δεν πρόλαβε να κλείσει τα 22 της, δεν πρόλαβε να χαρεί τη ζωή της, το μόλις τριών χρονών αγοράκι της. Η Ζωή Θανάσουλα από τον Πύργο, έχασε τη ζωή της τα ξημερώματα σε τροχαίο. Επέβαινε, «τρικάβαλο», μαζί με άλλους δύο νεαρούς σε δίκυκλο «παπάκι» 125 cc με κατεύθυνση τη Βαρβάσαινα.  Όμως μετά τη μεγάλη κατηφόρα στην είσοδο του χωριού, ο οδηγός του δικύκλου, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες έχασε τον έλεγχο και βγήκε από την πορεία του. Χαροπαλεύει ο 18χρονος Χ.Λ. που οδηγούσε το δίκυκλο, ενώ σοβαρά έχει τραυματιστεί και ο 20χρονος Χ.Τ. Ο 18χρονος που φορούσε κράνος, χτύπησε σε κάποια από τις κολόνες που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου, το κράνος διαλύθηκε και ο ίδιος τραυματίστηκε πολύ σοβαρά. Η κοπέλα που εκτιμάται πως καθόταν ακριβώς πίσω του, χτύπησε και αυτή σε κάποια κολόνα και ο θάνατός της επήλθε ακαριαία. Ο 20χρονος εκτινάχθηκε στο οδόστρωμα και τραυματίστηκε σοβαρά. Πηγή: www.ilialive.grzvh
Ένας ακόμα νέος άνθρωπος έχασε την ζωή του (τραγική ειρωνεία η Ζωή), επιβάτης σε τρικάβαλο σε μηχανή. Η χώρα μας κατέχει την πρωτοπορία σε θανάτους με μηχανές στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 30% των θανάτων στο δρόμο (όπου και στο σύνολο έχουμε την πρωτιά) ενώ ο ευρωπαικος μέσος όρος είναι 15%. Μέχρις ένα βαθμό αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στο κλίμα που επιτρέπει την πολύ μεγαλύτερη χρήση της μοτοσικλέτας απ ότι σε άλλες χώρες. Όμως υπάρχουν κι άλλες χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία κα) με παρόμοιο κλίμα αλλά με μικρότερα ποσοστά. Μέχρις ένα βαθμό επίσης θα μπορούσαν να αποδοθούν στο γεγονός πως οι οδηγοί αυτοκινήτων στη μεγάλη τους πλειοψηφία δεν σέβονται τους δικυκλιστές και πως ποι τελευταίοι αποτελούν τα εύκολα θύματα μιας άνισης μάχης που προκαλείται από την επιθετικότητα που δαιπνέει το σύνολο της κυκλοφορίας. Μέχρι εδώ όλα καλά.
Αλλά για το «τρικάβαλο» τί να πεί κανείς;
Τα δυο φοβερά εγκλήματα με τρικάβαλο που έγιναν το τελευταίο εξάμηνο στην Ρόδο και τον Πύργο μας δείχνουν πως αυτό μπορεί να συμβεί είτε η μηχανη είναι μεγάλου είτε μικρού κυβισμού. Και στις δυο περιπτώσεις αποδείχτηκε ακόμα μια φορά πως η θέση ανάμεσα στους δυο είναι προνομιούχος αν θες να εξασφαλίσεις ταξίδι στον παράδεισο (χωρις οι άλλες να το αποκλείουν). Και τα δύο συνέβησαν στο τέλος της νύχτας προς το ξημέρωμα, μετά από διασκέδαση, με μικρες ηλικίες του συνόλου των εμπλεκομένων.
Δυστυχώς γι αυτου του τύπου τα εγκλήματα ούτε ο καιρός μπορεί να ενοχοποιηθεί, ούτε οι οδηγοί άλλων οχημάτων. Προφανώς αυτοί που οδηγουν μηχανή και αυτοι που επιβαίνουν πρέπει να ξέρουν τι σημαίνει «τρικάβαλο» (και πολλα άλλα).
Αλλά μήπως η Τροχαία άραγε έχει αντιληφθεί την διάσταση του φαινομένου; Σε οποιοδήποτε δρόμο αν σταθεί κανείς να παρατηρήσει για λίγη ώρα θα δεί τα πιο απίστευτα πράγματα να συμβαίνουν επάνω σε μοτοσικλέτες. Η Τροχαία δεν τα αντιλαμβάνετε; Ή μήπως επιδυκνείει μια κακώς εννοούμενη ανοχή λόγω της οικονομικής κρίσης; Εμεις θα προτείναμε να κάνουν μια βόλτα μερικα συνεργεία της έξω από τα σχολεία και τους παιδκούς σταθμους για να διαπιστώσουν πως οι ίδιοι οι γονείς μεταφέρουν τα παιδιά τους. Για να αντιστρέψουμε αυτό που συχνά ακούμε τελευταία μιλάμε για μια κατάσταση και παράνομη και ανήθικη, Που δεν μπορεί να είναι ανεκτή. Γιατί ο θάνατος στο δρόμο δεν είναι παραδεκτός.Καλό θα είναι λοιπόν να τον προλάβουμε. Δεν ζητάμε ούτε πράξεις εντυπωσιασμού, ούτε ένα μπαραζ προστίμων.
Αν θέλουμε να περιορίσουμε τα τροχαία εγκλήματα υπάρχουν χίλιοι απλοί και ανέξοδοι για όλους τρόποι. Αν θέλουμε…
Υ.Γ. από 30/12/2015 εκκρεμεί αίτημα συνάντησης του SOS Τροχαία Εγκλήματα  με τον κο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, αίτημα που επαναλήφθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2016.
Τετραμελής οικογένεια Σαββάτο πρωί στην Αθήνα επιστρέφει απο Super Market. Τι να πρωτοσχολιάσεις;
Τετραμελής οικογένεια Σαββάτο πρωί στην Αθήνα πάνω σε μηχανή επιστρέφει απο SuperMarket. Τι να πρωτοσχολιάσεις;

Τριμελής οικογένεια με πατέρα φέροντα κράνος.
Τριμελής οικογένεια με πατέρα φέροντα κράνος.

Πηγλη: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: