Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Μαΐ 2016

Οι «αιματοβαμμένοι» δρόμοι της Ρόδου

Αναδημοσίευση απο την ΡΟΔΙΑΚΗ της 18/5/2016.
Στοιχεία «σοκ» για το που γίνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα
Οι «αιματοβαμμένοι» δρόμοι της Ρόδου
Μια ολόκληρη πόλη, που σε πληθυσμό ξεπερνά τα 1.190 άτομα, διακομίστηκε στο νοσοκομείο της Ρόδου με το ΕΚΑΒ, έπειτα από τροχαίο ατύχημα που είχε, μέσα στους τελευταίους 16 μήνες.
Οι αριθμοί, που αποτελούν επιμελή καταγραφή στοιχείων από τον ίδιο τον πρόεδρο των εργαζομένων του ΕΚΑΒ στη Ρόδο κ. Βασίλη Λαπάκη, προκαλούν ανατριχίλα και επιβεβαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, ότι η Ρόδος και γενικά τα νησιά μας, παραμένουν «πρωταθλητές» στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα συγκριτικά με άλλες περιοχές της χώρας.
Η καταγραφή των στοιχείων που εξασφάλισε η «Ροδιακή» δεν αντιστοιχεί σε καμία επιστημονική έρευνα, αλλά φανερώνει περίτρανα, (καταγράφοντας τα περιστατικά) πόσους τραυματίες από τροχαία ατυχήματα διακόμισε το ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο της Ρόδου και κυρίως σε ποιους δρόμους έγιναν τα τροχαία αυτά.
Στην πόλη της Ρόδου τα περισσότερα τροχαία
Αυτό που προκαλεί εντύπωση μεταξύ των άλλων, είναι το γεγονός ότι τόσο για το 2015 όσο και για το πρώτο τετράμηνο του 2016, τα περισσότερα από τα τροχαία ατυχήματα καταγράφονται εντός της πόλεως Ρόδου.
Πιο συγκεκριμένα τους τελευταίους 16 μήνες από τροχαία ατυχήματα στο νησί της Ρόδου, μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της περιοχής μας από το ΕΚΑΒ:
306 τραυματίες σε τροχαία ατυχήματα εντός της πόλεως Ρόδου.
149 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα επί της Ρόδου – Λίνδου
93 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα επί της Ρόδου – Καμείρου
46 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα επί της Ρόδου – Καλλιθέας
13 τραυματίες από τον δρόμο αεροδρομίου – Τσαΐρι και
220 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα σε περιοχές εκτός του κεντρικού οδικού δικτύου σε όλο το νησί της Ρόδου.
Ο μήνας με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και τραυματίες ήταν ο Σεπτέμβριος του 2015, ενώ σύμφωνα πάντα με τα ίδια στοιχεία ακολουθούν κατά σειρά οι μήνες,  Αύγουστος Ιούλιος, Μάιος  κλπ. 
Πρωταθλητές στην επικινδυνότητα
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας που παρουσιάστηκε, η εικόνα της οδικής ασφάλειας επιδεινώνεται στις περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση. Έντονο είναι το πρόβλημα στα νησιά που δέχονται μεγάλο όγκο τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και Ι.Χ. και το οδικό δίκτυο δεν είναι οικείο στους επισκέπτες (όπως στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και τα Επτάνησα).
Προτεραιότητα πρέπει να αποτελέσουν, σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί «γιατί τα ατυχήματα με παθόντες τουρίστες δυσφημούν τη χώρα». Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι στα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν κατά την αναχώρησή τους οι ξένοι επισκέπτες, τοποθετούν την οδική ασφάλεια στις πρώτες θέσεις δυσαρέσκειας.
Στην πρώτη θέση της κατάταξης των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητάς τους τοποθετούνται τα Δωδεκάνησα, που βρίσκονταν πέρσι στη 2η θέση. Στην περιοχή, οι νεκροί αυξήθηκαν σε 34 από 27, ενώ το 2013 ήταν 20, οι σοβαρά τραυματίες έγιναν 60 από 45 και οι ελαφρά τραυματίες 153 από 136. Τα περισσότερα ατυχήματα σημειώθηκαν μεταξύ Ιουλίου – Σεπτεμβρίου στη Ρόδο. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ζάκυνθος από την 44η το 2014 – ο ένας νεκρός του 2014, έγιναν 9.
Ως οι περισσότερο επικίνδυνες περιοχές της χώρας για την ύπαρξη τροχαίου ατυχήματος και δυστυχήματος καταγράφονται μέσα από εξειδικευμένη επιστημονική έρευνα, τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, ενώ σε σύνολο επικρατείας οι περισσότερες από τις παραβάσεις αυτές, αφορούσαν την ταχύτητα η οποία σε συνδυασμό με άλλες επικίνδυνες παραβάσεις του ΚΟΚ δημιουργούν εμπόλεμη κατάσταση στην άσφαλτο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, η  αύξηση του αριθμού των τροχαίων δυστυχημάτων και των νεκρών καταγράφεται για πρώτη φορά ύστερα από 18 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων τα στοιχεία ήθελαν συνεχή μείωση των τροχαίων και των θυμάτων τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η γεωγραφική κατανομή των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς διαπιστώνεται ότι σε ορισμένες περιοχές της χώρας δεν σημειώθηκε κανένα δυστύχημα, ενώ η πρωτεύουσα είχε να παρουσιάσει τη μεγαλύτερη αύξηση θυμάτων δυστυχημάτων στην άσφαλτο.

 Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: