Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Μαΐ 2016

Silence πτωχοί… θέλετε και πεζόδρομο…Δεν θα καταστρεψετε την ποιότητα ζωής.

Ασχολούμαστε συχνά με το τι συμβαίνει με το αυτοκίνητο στις πόλεις η στους αυτοκινητοδρόμους. Σπάνια μιλάμε για το τι συμβαίνει σε κάθε χωριό. Το αυτοκίνητο, και εκεί, έχει κατακτήσει/καταπατήσει/ιδιοποιηθεί τα πάντα.  Τα παραδείγματα δεν έχουν τέλος αν θα θέλαμε να αναφέρουμε τα χωριά που ο δημόσιος χώρος έχει μετατραπεί σε parking, που η μετακίνηση μέχρι την πλατεία θα γίνει πάντα με αυτοκίνητο, που η ίδια η κοινωνική λειτουργία της πλατείας διαλύθηκε, που οι νέοι, ακριβέστερα τα παιδιά, κατηχούνται στην αρετή της οδήγησης, κατά προτίμηση χωρίς δίπλωμα και κατά το δυνατόν σε 4Χ4 με φιμέ τζάμια.ΑΒΔΟΥ
Το Αβδού είναι ένα μικρό όμορφο χωριό σε ωραίο μέρος στα βόρεια του νομού Ηρακλείου. Όπως όλα τα όμορφα και σε ωραία μέρη χωριά όλης της χώρας, φθίνει πληθυσμιακά (κάτοικοι 1059 το 1940, 357 το 2011). Χάρη στο ενδιαφέρον ωστόσο τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των καταγόμενων απ αυτό έχει διατηρηθεί όσο λίγα χωριά στην Κρήτη ενώ πραγματοποιούνται σ αυτό πλήθος εκδηλώσεων ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες από τον ιδιαίτερα δραστήριο και ριζοσπαστικό Πολιτιστικό σύλλογο και όχι μόνο.( Εννοείται ότι το χωριό δεν είναι παραθαλάσσιο)
Ανήκει στο Δήμο Χερσονήσου Ηρακλείου Κρήτης, σημείο αναφοράς της τουριστικής και κτηνοτροφικής εμπροσθοφυλακής της Κρήτης (με ραγδαία ανάπτυξη του τετράτροχου κτήνους που ονομάζεται γουρούνα και που μόνο τους 4 πρωτους μηνες του 2016, πριν καν ξεκινησει η τουριστική περίοδος  έχει προκαλέσει 3 θανατους στην Κρήτη).
Οι κάτοικοι του Αβδού είχαν το θράσος να ζητήσουν την πεζοδρόμηση του κέντρου του χωριού τους για μερικές ωρες της ημέρας για λίγες ημέρες τον χρόνο!  Ακολούθησαν όλο το τυπικό: απόφαση τοπικού συμβουλίου + απόφαση πολιτιστικού συλλόγου + 150 υπογραφές.
Αλλά η «Επιτροπής Ποιότητας Ζωής» του Δήμου Χερσονήσου  είχε διαφορετική γνώμη…. Οι κάτοικοι του Αβδού δεν γνώριζαν προφανώς ότι  η Ποιότητα της Ζωής είναι άμεσα συνδεδεμένη με την διαρκή συμβίωση με το αυτοκίνητο και κάθε είδους μηχανοκίνητο…
Λάβαμε και δημοσιεύουμε παρακάτω μια επιστολή από την Πρόεδρο του πολιτιατικού συλλόγου Αβδού:
Πεζοδρόμηση στο Αβδού: Τα αυτονόητα και η αβάσταχτη ελαφρότητα των ιθυνόντων
– Aνοικτή επιστολή προς το Δήμαρχο Χερσονήσου Ηρακλείου Κρήτης κ. Γιάννη Μαστοράκη
Το καλοκαίρι του 2015 στο χωριό Αβδού που υπάγεται στο Δήμο Χερσονήσου 150 κάτοικοι και επισκέπτες υπογράψαμε ένα κείμενο με το οποίο ζητούσαμε από το Δημοτικό Συμβούλιο την περιοδική βραδινή πεζοδρόμηση του κέντρου του χωριού.
Συγκεκριμένα, η πεζοδρόμηση δεν αφορούσε όλο το έτος, αλλά μόνο 7 ημέρες στις διακοπές του Πάσχα και άλλες 20 ημέρες το καλοκαίρι, αλλά και πάλι όχι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, παρά μόνο από τις 6 το βράδυ μέχρι τις 12.00. Στις ημέρες δηλαδή που ο πληθυσμός του χωριού υπερδιπλασιάζεται.
Επίσης, η πεζοδρόμηση δεν αφορούσε όλο το χωριό, παρά μόνο το κέντρο του και συγκεκριμένα 3 δρόμους που ενώνονται στην κεντρική πλατεία, καθένας από τους οποίους δεν υπερβαίνει τα 70 μέτρα.
Με τον τρόπο αυτό θέλαμε να διασφαλίσουμε μία ελάχιστη ποιότητα ζωής στο κέντρο του χωριού κατά τις ημέρες που σφύζει από ζωή, να δώσουμε χώρο σε παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες αλλά και σε όλους τους χωριανούς και επισκέπτες, χωρίς τον κίνδυνο των πολλών τροχοφόρων που κυκλοφορούν αυτές τις ημέρες, χωρίς φασαρία και καυσαέρια. Θεωρήσαμε και εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως αυτό είναι ένα αυτονόητο αίτημα, αφού η περιοδική βραδινή πεζοδρόμηση είναι μία πολύ συνηθισμένη πρακτική σε όλον τον κόσμο, είναι μία ένδειξη πολιτισμού, σεβασμού στον άνθρωπο και στο δικαίωμά του να ευχαριστιέται και να απολαμβάνει το δομημένο περιβάλλον στο οποίο ζει.
Το αίτημα αυτό, διαβιβάσαμε προς τον Δήμο Χερσονήσου, αυτός το παρέπεμψε στο τοπικό συμβούλιο, το οποίο και το υπερψήφισε.
Παράλληλα εκπονήθηκε και κατατέθηκε μελέτη για την νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία δεν προκύπτει κανένα πρόβλημα στη ζωή των κατοίκων του κέντρου του χωριού.
Επιπλέον, ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο υποστηρίζει ανεπιφύλακτα την πρότασή μας.
Παρά ταύτα συνέβη αυτό που δεν μπορούσαμε καν να φανταστούμε. Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Χερσονήσου απέρριψε ουσιαστικά την πρότασή μας, αφού απεφάσισε να διακόπτεται η κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο του χωριού μόνο όταν θα γίνεται εκεί κάποια εκδήλωση (οι περισσότερες εκδηλώσεις γίνονται σε άλλον χώρο, όχι στην πλατεία).
Αυτοί δηλαδή οι κύριοι και οι κυρίες που απαρτίζουν την επιτροπή, αντί να υπεραμύνονται περισσότερο από κάθε άλλον την ποιότητα ζωής σε όλα τα διαμερίσματα του Δήμου, αντί να προτείνουν τη διεύρυνση της προτεινόμενης από μας πεζοδρόμηση, απέρριψαν και αυτήν την ελάχιστη που προτείναμε, έλαβαν δηλαδή μία παράλογη απόφαση, έδειξαν ότι διακατέχονται από μία παραδοσιακή αντίληψη, ότι αγνοούν ή δεν σέβονται τις σύγχρονες αντιλήψεις περί ποιότητας ζωής. Είναι απορίας άξιον με ποια προσόντα και με ποιες ευαισθησίες για το περιβάλλον και τον άνθρωπο κρίθηκαν κατάλληλοι να καταλάβουν αυτές τις θέσεις στην επιτροπή με τον βαρύγδουπο τίτλο: Επιτροπή Ποιότητα Ζωής!
Δεν τους γνωρίζουμε και δεν έχουμε κάτι προσωπικό εναντίον τους, ωστόσο δεν μπορούμε να μην υποθέσουμε τα μικροπολιτικά κίνητρα των αποφάσεων τους.
Η απόφαση της επιτροπής εκθέτει όχι μόνο τον εαυτό της αλλά και συνολικά τον Δήμο Χερσονήσου.
Για τους λόγους που προαναφέραμε εκφράζουμε την έντονη απογοήτευση και δυσαρέσκειά μας για αυτό που συνέβη, πιστεύουμε ότι θα πρέπει το θέμα να ξανασυζητηθεί –όχι πλέον στην επιτροπή, αυτό δεν έχει νόημα, αλλά στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Θα πρέπει να γίνει σεβαστή η πρόταση του τοπικού συμβουλίου, η οποία επιπλέον υποστηρίζεται από 150 υπογραφές. Άλλωστε το μέτρο αυτό εφαρμόζεται σε άλλες περιοχές του Δήμου, όπως π.χ. στο Λιμάνι Χερσονήσου.
Μπορεί αυτό που έγινε να είναι σύννομο, ωστόσο, είναι άραγε και ηθικώς αποδεκτό να αποφασίζει ο Δήμος για θέματα των τοπικών κοινωνιών, που αφορούν αυτές και μόνον αυτές, και μάλιστα ενάντια στη βούλησή τους; Τι είναι το Τοπικό Συμβούλιο, διακοσμητικό όργανο; Αν ο Δήμος οικειοποιείται μια τέτοια συγκεντρωτική αντίληψη, τότε η «συγκατοίκηση» με τους «φτωχούς συγγενείς» δυσκολεύει πολύ και ίσως θα πρέπει να αναζητηθούν άλλες λύσεις στο μέλλον… 
Γιάννα Πινακουλάκη, Πρόεδρος Πολιτιστικού Συλλόγου Αβδού ( εκ μέρους 150 ατόμων)
 Δείτε το βίντεο: ο πολιτισμός αυτοπροσώπως φθάνει στα Ζαγόρια, οι υπανάπτυκτοι, χωρίς όραμα για το μέλλον έφτιαξαν στενούς δρόμους και δεν χωράει μια Ferrari! Δεν ήμαστε λαός τελικά.


Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: