Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















7 Μαΐ 2016

SOS Τροχαία Εγκλήματα και Περιφέρεια Αττικής: Απαραίτητες διευκρινήσεις.


perifereia_0Με αφορμή τις αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής στις 31 Μαρτίου 2016 για την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής διαφόρων φορέων που πραγματοποιούν δράσεις για την Οδική Ασφάλεια με το συνολικό ποσόν των 38.000 ευρώ και επειδή και κατά το πρόσφατο παρελθόν από την ιδια την Περιφέρεια έχουν έχουν δοθεί διάφορα ενημερωτικά προς τα ΜΜΕ, το Διοικητικό Συμβούλιο του πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα θα ήθελε να διευκρινίσει:
  1. Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα ΔΕΝ ανήκει στους επιδοτούμενους/συνεργαζόμενους φορείς. (Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση του Περιφερειακού Συμβουλίου -θέματα 19 εως 22 : ΕΔΩ). Για την ακρίβεια ο σύλλογος μας ουδέποτε έλαβε έστω και ένα (1) ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής. Ακόμα και για την αγορά μικρού αριθμού ημερολογίων του 2015 για την οποία ειχαμε απευθυνθεί μας δηλώθηκε πως δεν υπήρχε τρόπος πληρωμής. (Φαίνεται ο τρόπος βρέθηκε φέτος, για άλλους.)
  2. Δεν είναι αλήθεια το εδώ και μήνες κατά καιρους επαναλαμβανόμενο από τον αντιπεριφεριαρχη Β. τομέα κο Καραμέρο, τοσο στις εφημερίδες (Ενδεικτικά:ΕΔΩ), οσο και στην τηλεόραση (εκπομπή ON ERT Νοέμβριος 2015)  πως στην τροποποίηση του προϋπολογισμού του 2015, αποφασίστηκε η χρηματοδότηση του συλλόγου μας με το ποσον των 10.000 ευρω, ώστε σε συνεργασία μαζι μας, να δημιουργηθεί ιστοσελίδα «όπου θα δημοσιεύονται από τους πολίτες φωτογραφίες από τα σημεία-παγίδες των οδικών αξόνων σε όλη την Αττική, ώστε να επιταχύνονται οι παρεμβάσεις και οι λύσεις από τους αρμόδιους φορείς με πρώτη την Περιφέρεια Αττικής». Πρόταση μας ήταν η Περιφέρεια να δημιουργήσει μια παρομοια ιστοσελίδα. Επειδη η Περιφέρεια δεν ήθελε να το κάνει αντιπρότεινε να το κάνουμε εμείς με την οικονομικη της στήριξη. Κατόπιν τουτου υποβαλαμε σχετικη πρόταση  για την δημιουργία, λειτουργία και διαρκή ενημερωση της ιστοσελίδας με δικια μας ευθύνη και μηνιαια συλλογη των στοιχείων και ενημερωση της Περιφέρειας κάθε μήνα για τα προβλήματα κατά Δημο, με συνολικό κόστος 8.000 ευρω, για λειτουργία δύο ετών, μετά τα οποία θα παραχωρούσαμε δωρεάν την ιστοσελίδα στην Περιφέρεια.  Ωστόσο ουδέποτε τέθηκε τέτοιο θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο και φυσικά δεν πάρθηκε καμια σχετική απόφαση. Δεν γνωρίζουμε αν το γεγονός πως έδρα του συλλόγου μας  είναι η Αθήνα και εποτεύουσα αρχή του φορέα μας η ιδια η Περιφέρεια αποτελεί μειονέκτημα έναντι άλλων φορέων που πρέπει κατά προτεραιότητα να επιχορηγηθούν, όπως Κυπριακές ΜΚΟ υποστηριζόμενες από ασφαλιστικές εταιρείες.
  3. Σε αντίθεση με τα παραπάνω, ο σύλλογος μας έχει «επιδοτήσει» την Περιφέρεια Αττικής με το (ευτελές γι αυτήν, αλλά πολύ σημαντικό για μας) ποσο των 2.000 ευρώ, πληρώνοντας λογαριασμους και τιμολόγια, μερικα από τα οποια έχουν μαλιστα τα φορολογικα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, για την «συμμετοχή» της στις εκδηλώσεις για την Εβδομάδα για την Οδική Ασφάλεια που ηταν αφιερωμένη στο Παιδί τον Μάιο του 2015. Η υποτιθέμενη «συνδιοργανώτρια» ουδέποτε μας κατέβαλε το ποσο που της αναλογούσε και που είχε υποσχεθεί πολύ πριν την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων για την έκδοση εντύπων, ενοικίαση ηχητικών κλπ. Ευτυχώς δεν προχωρήσαμε στην υλοποίηση των προτάσεων της όπως η έκδοση 40.000 καλλιτεχνικων αφισων, του συνεργάτη μας κορυφαίου γραφίστα και τ. περιφερειακού συμβούλου Δημήτρη Αρβανίτη, για την οδική ασφάλεια τις οποιες θα μοιράζαμε δωρεάν στα σχολεία. Γνώστες των παραπάνω είναι   οι Αντιπεριφεριάρχες Κεντρικού τομέα κα Κυπριανίδου και Οικονομικών κος Καραμάνος.
  4. Ο συλλογος μας ΔΕΝ έχει κάνει αίτηση για επιδότηση για τις δράσεις του. Είχε κάνει από το περασμένο φθινόπωρο αίτηση προς το Περιφερειακό Συμβούλιο να συζητηθεί με παρουσια της Τροχαίας και καθε σχετικου αρμόδιου φορέα καθως και εκπροσωπων μας, το ζήτημα της αύξησης κατά 30% του αριθμού των θανάτων από τροχαία εγκλήματα στο οδικό δίκτυο της Αττικής το πρώτο εξάμηνο του 2015, αίτηση η οποία απεστάλει και δεύτερη φορά προς όλους τους περιφερειακούς συμβούλους και για την οποία παρα και τις τηλεφωνικες μας υπομνησεις, ουδέποτε πήραμε οποιαδήποτε απάντηση.
  5. O SOS Τροχαία Εγκλήματα δεν χρηματοδοτείται από κανένα φορέα. Στηρίζεται αποκλειστικά στις συνδρομές των μελών του και σε μικρες δωρεές ανθρώπων που αναγνωρίζουν την σημασία των δράσεων του. Αυτό φυσικά, δημιουργεί μεγάλους περιορισμούς στις δυνατότητες παρέμβασης του.
Όμως από την ίδρυση μας ξεκαθαρίσαμε πώς δεν θέλουμε καμία εμπλοκή με τον κόσμο των κατασκευαστικών, του αυτοκινήτου, των ασφαλιστικών και της βιομηχανίας αλκοόλ. Ενός κόσμου που εμείς θεωρούμε μέρος του προβλήματος της εγκληματικότητας στο δίκτυο της κυκλοφορίας και όχι μέρος της λύσης τους.
Τελείως λαθεμένα, όπως εκ των πραγμάτων αποδείχτηκε, ελπίσαμε ότι στην σημερινή Ελλάδα θα υπήρχε ενδιαφέρον από τους αυτοδιοικητικούς και κυβερνητικούς φορείς για μια ουσιαστική συζήτηση και πρωτοβουλίες που αφορούν στην οδική ασφάλεια. Η πρακτική της απραξίας αυτοδιοικητικών και κυβερνητικών οργανισμών και η επιδότηση φορέων, συχνά επιδοτούμενων και από τις κατασκευαστικές, τις ασφαλιστικές ή όποιον άλλο για να κάνουν δράσεις για το θέμα μπορεί να αποτελεί ένα άλλοθι «ευαισθησίας» αλλά δεν αποτελεί κανενός τύπου δράση για το θέμα.
22/4/2016                       Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια: