Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Ιουν 2016

Κάθε δύο ημέρες ένας νεκρός σε τροχαίο το Μάιο στην Αττική.

Δεκαεπτά άτομα έχασαν τη ζωή τους και 593 τραυματίστηκαν σε 495 τροχαία δυστυχήματα, που σημειώθηκαν τον περασμένο μήνα στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.
Σύμφωνα με την αστυνομία, τον Μάιο σημειώθηκαν 16 θανατηφόρα τροχαία με 17 νεκρούς, 21 με ισάριθμους σοβαρά τραυματίες και 458 με 572 ελαφρά τραυματίες.
Τα κυριότερα αίτια ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση προτεραιότητας και η παραβίαση σηματοδοτών.
Σε πολλές περιπτώσεις η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Παράλληλα, καταγράφηκαν 31.048 παραβάσεις από τις οποίες 922 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ειδικότερα:

  • 925 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 99 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.
  • 1.757 παραβάσεις ορίου ταχύτητας.
  • 630 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
  • 1.357 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου.
  • 862 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
  • 2.715 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους                                                             ΠΗΓΗ: Εφημερίδα των Συντακτών                                                                                                                                                                                                         
  • Υπενθυμίζουμε πως το 2015 στη χώρα μας είχαμε αύξηση του αριθμού των θανάτων απο τροχαίες συγκρούσεις, για πρώτη φορά μετά από δεκαοκτώ χρόνια (ΕΔΩ).
  • Δυστυχώς το 2016 εμφανίζονται ακόμα ισχυρότερες ανοδικές τάσεις στους θανάτους απο τροχαίες συγκρούσεις. Αποκαλυπτικό είναι το άρθρο της Α. Κασίμη στην Καθημερινή στις 1.4.2016 με τίτλο «Ανησυχητικά τα στοιχεία για τα δυστυχήματα» (ΕΔΩ)    
  • Παρόλα αυτά ,στις 1 Ιουνίου 2016 με ανακοίνωση της η Ελληνική Αστυνομία σε σχέση με το πρόγραμμα στοχευμένων δράσεων που υλοποιεί η Τροχαία απο τις 15 Μαρτίου 2016 αναφέρει:
  • «Αποτελεσματικό κρίνεται το στοχευμένο πρόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση των «επικίνδυνων» τροχονομικών παραβάσεων. Μέσα από τη συντονισμένη δράση των Υπηρεσιών Τροχαίας έχουν βεβαιωθεί 13.383 «επικίνδυνες» παραβάσεις σε όλη την επικράτεια. Οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και με στόχο την πρόληψη και τον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας» Ολόκληρη η ανακοίνωση με πληροφορίες για το πρόγραμμα ΕΔΩ       king of the road
Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: