Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Ιουλ 2016

Ποινές με αναστολή ή εξαγορά: Όταν η ανθρώπινη ζωή απαξιώνεται.

Για τις δυο σοβαρές υποθέσεις θανατηφόρων τροχαίων εγκλημάτων με θύματα μέλη οικογενειών του συλλόγου μας που εκδικάστηκαν στις 28 Ιουνίου στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη αναδημοσιεύουμε το ρεπορτάζ της Σταυρούλας Πουλημένη.  Τρία χρόνια με τριετή αναστολή ήταν η ποινή για τον φόνο του μοτοσικλετιστή Νίκου Μπουρνά στην Αθήνα. Με καταλογισμό πλήρους ευθύνης στο δράστη και χωρίς την αναγνώριση κανενός ελαφρυντικού. Έξη χρόνια για τους φόνους της Ιωάννας Καλεσοπούλου και του Γιώργου Κωνσταντινίδη στο Εφετείο της Θεσσαλονίκης ,και πάλι με αποκλειστική ευθύνη και χωρίς κανένα ελαφρυντικό. Ποινή εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ την ημέρα=10.950 ευρώ, πεντέμιση χιλιάδες ευρώ το κεφάλι.                                                          Και οι δυο δράστες «φυσικά» εξακολουθούν να κατέχουν άδεια οδήγησης. Κάτι δεν  πάει καλά ή ιδέα μας είναι;miro__miro__on_the_wall__by_flying_colours
Δύο τροχαία εγκλήματα επαναφέρουν το ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς
της Σταυρούλα Πουλημένη   www.stokokkino.gr   28 Iουνίου 2016
Στην Αθήνα εκδικάστηκε πρωτοδίκως η υπόθεση ενός οδηγού που στις  9 Ιανουαρίου του 2015, παραβίασε τη λωρίδα κυκλοφορίας, μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και σκότωσε τον μοτοσυκλετιστή Νίκο Μπουρνά στο Μαρκόπουλο Ωρωπού. Ο οδηγός καταδικάστηκε σε τρία χρόνια φυλάκιση με τριετή αναστολή ενώ δεν του αναγνωρίστηκαν ελαφρυντικά.
Σε έξι χρόνια φυλάκιση καταδικάστηκε σήμερα από το Εφετείο  της Θεσσαλονίκης  δικηγόρος που στις 14 Ιουνίου του 2009 οδηγώντας μεθυσμένος στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών μια Porsche Cayenne σκότωσε δύο άτομα, έναν 52χρονο άντρα και την 22χρονη φοιτήτρια  του τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιωάννα Καλεσοπούλου. Η ποινή είναι εξαγοράσιμη.
Ο δικηγόρος είναι υπότροπος, είχε σκοτώσει μια γυναίκα 50 χρονών το 1997 σε τροχαίο.
Πρωτόδικα καταδικάστηκε σε 6 χρόνια με μετατροπή και για τις 2 ανθρωποκτονίες.
Στην σημερινή δίκη οι μάρτυρες κατηγορίας μίλησαν για την αμέλεια του οδηγού, δηλαδή για το γεγονός ότι με ταχύτητα άνω των 190 χλμ την ώρα, προσπέρασε από δεξιά και αριστερά κάνοντας επικίνδυνους ελιγμούς άλλα τρία οχήματα μέχρι που συγκρούστηκε με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαιναν ο 52χρονος και η 22χρονη φοιτήτρια αλλά, και το ότι ήταν μεθυσμένος.
Ως μάρτυρας κατηγορίας κατέθεσε και ένας αστυνομικός ο οποίος ζήτησε μετά το τροχαίο από τον κατηγορούμενο στο νοσοκομείο να δώσει αίμα με τον κατηγορούμενο να αρνείται επικαλούμενος θρησκευτικούς λόγους και συγκεκριμένα ότι είναι μάρτυρας του Ιαχωβά.
Ο κατηγορούμενος υπέστη εκδορές στο πρόσωπο παρ`όλα αυτά ο δικηγόρος του υποστήριζε πως ήταν επί μέρες διασωληνωμένος στην εντατική. Δέκα μέρες μετά μεταβίβασε την περιουσία του στην γυναίκα του, υπό τον φόβο φυσικά των ασφαλιστικών εταιρειών.
Η αναλγησία του όμως είναι ενδεικτική και από την στάση απέναντι στους συγγενείς των θανόντων. Πέρα από το ότι ούτε πρωτόδικα ούτε στην σημερινή δίκη στο Εφετείο δεν παρουσιάστηκε (ο δικηγόρος ισχυρίστηκε ότι δεν ήθελε να προκαλέσει ένταση) αντίθετα έκανε αγωγή στην γυναίκα του 52 χρονου για φθορές στο υπερπολυτελές αμάξι του.
Να σημειωθεί επίσης ότι  ο δράστης δύο χρόνια μετά το τροχαίο ήταν υποψήφιος για Σύμβουλος στον Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης.
Στις σημερινές δίκες το παρόν έδωσαν μέλη του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα» που εδώ και χρόνια με πλήθος παρεμβάσεων προσπαθούν να αναδείξουν  το ζήτημα της οδικής ασφάλειας ως  κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα αλλά και να υπενθυμίσουν πως πίσω από τους αριθμούς των θυμάτων της ασφάλτου που αναφέρονται καθημερινά στην ειδησεογραφία κρύβονται πρόσωπα.
«Το να οδηγεί κάποιος μεθυσμένος, να περνάει με κόκκινο, με υπέρβαση των ήδη μεγάλων ορίων ταχυτήτων δεν είναι αμέλεια, γνωρίζει ότι αυξάνει την πιθανότητα να προκαλέσει τον θάνατο άλλων ανθρώπων» τονίζει ο Γ. Κουβίδης, ο πρόεδρος του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα»
«Σε κάθε δίκη όπου υπάρχουν μέλη μας καλούμε κόσμο να συμπαρασταθεί στις οικογένειες. Το δικαστήριο αποτελεί ένα δεύτερο μαρτύριο μετά την απώλεια. Με αφορμή την σημερινή περίπτωση θέλουμε να επαναφέρουμε το αίτημα για αφαίρεση της άδειας οδήγησης από τους υπεύθυνους θανάτων σε τροχαία ή σοβαρών τραυματισμών. Είναι ενδεικτικό πως ο κατηγορούμενος στην Θεσσαλονίκη προκάλεσε τον θάνατο συνολικά τριών ατόμων και συνεχίζει να οδηγεί!. Αυτό αποτελεί μεγάλη ύβρι»  συνεχίζει ο κ. Κουβίδης επισημαίνοντας πως υπάρχει νομοθετικό κενό στο ζήτημα των τροχαίων. «Ζητάμε την  εναρμόνιση των ποινών με τα όσα γίνονται στο οδικό δίκτυο αλλά και την μείωση των ήδη μεγάλων ορίων ταχυτήτων»
Να θυμίσουμε πως λίγες μέρες πριν το τριμελές εφετείο Θεσσαλονίκης επέβαλε ποινή φυλάκισης 18 μηνών με τριετή αναστολή στον πρώην αντιδήμαρχο και στον προϊστάμενο του τμήματος οδοποιίας επιρρίπτοντας την ευθύνη για το θανατηφόρο τροχαίο στις 14 Ιουλίου του 2009 στην διασταύρωση των οδών Εγνατία και Χαλκέων όπου τη ζωή του έχασε ένας 32χρονος μοτοσικλετιστής.
Ο δρόμος είχε ρήγματα και εγκάρσιες αυλακώσεις λόγω των έργων του μετρό με συνέπεια ο μοτοσικλετιστής να χάσει τον έλεγχο να χτυπήσει σε επιβατικό αυτοκίνητο καταλήγοντας κάτω από τις ρόδες διερχόμενου λεωφορείου του ΟΑΣΘ.
Ο  υπεύθυνος εργοταξίου του μετρό, που είχε καταδικαστεί πρωτόδικα, αθωώθηκε.

Διαβάστε σχετικά:

ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ. Οι καγιένες ή η Δικαιοσύνη; Από τον Δημόσιο χώρο


Οδηγοι του Τρόμου και του θανάτου, από την Εφημερίδα των Συντακτών

Πηγή: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: