Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Αυγ 2016

Παιδικά καροτσάκια σε λεωφορείο

 παρακάτω διαμαρτυρία επιβάτισσας δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών και πραγματεύεται ένα πολύ πονεμένο θέμα για όλες τις μαμάδες που έχουν χρησιμοποιήσει κάποτε λεωφορείο.

Διαμαρτυρία επιβάτη του ΟΑΣΑ




 

Σήμερα, 12 Ιουλίου, στις 13.30 το μεσημέρι, περίμενα να επιβιβαστώ σε λεωφορείο, μαζί με 
καροτσάκι και μωρό μέσα σ' αυτό, από την πρώτη στάση, επί της οδού Φρύνης, στο Παγκράτι. Πρώτα πέρασε το λεωφορείο 203, το οποίο είχε αρκετό κόσμο και με δική μου πρωτοβουλία για την προστασία του μωρού επέλεξα να μην επιβιβαστώ.
Λίγα λεπτά μετά κατέφθασε το τρόλεϊ αριθμός 11. Στη στάση περίμενε ήδη άλλη μητέρα με καροτσάκι και, αφού της έδωσα προτεραιότητα και αφού έκρινα πως υπήρχε αρκετός χώρος επιχείρησα να επιβιβαστώ κι εγώ, ο οδηγός όμως προσπάθησε να μου κλείσει την πόρτα. Με παρότρυνση άλλου επιβάτη την κράτησε ανοιχτή και τελικά επιβιβάστηκα. Ο χώρος ο οποίος ορίζεται για τα καροτσάκια ήταν κατειλημμένος από άλλους επιβάτες οι οποίοι ελάχιστα μετακινήθηκαν για να διευκολυνθεί η μετακίνηση όλων μας. Στην επόμενη στάση ανεβαίνει και τρίτη γυναίκα με καροτσάκι και μωρό. Ο οδηγός αρνείται κατηγορηματικά να εκτελέσει το δρομολόγιο με 3 καροτσάκια μέσα σ' αυτό.
Ακολούθησε διάλογος με τον οδηγό και εντέλει κανονική συνέχεια του δρομολογίου. Έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία με τη γραμμή του ΟΑΣΑ για το κοινό, ενημερωθήκαμε για τον κανονισμό ο οποίος λέει πως είναι στην ευχέρεια του κάθε οδηγού η επιβίβαση ή όχι των καροτσιών.
Τα μωρά παιδιά, καταλαβαίνετε πως δεν είναι αξεσουάρ, βαλίτσες ή ποδήλατο για να μείνουν απ' έξω, πόσο μάλλον τους καλοκαιρινούς μήνες, και κανονικά ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Ο οδηγός με προέτρεπε να πάρω το επόμενο λεωφορείο, το οποίο έφτανε σε μισή ώρα και για το οποίο δεν μπορεί να με βεβαιώσει κανείς πως θα είναι λιγότερο γεμάτο. Κρίνω τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου οδηγού απαράδεκτη! Αν ο οδηγός ήθελε να εξασφαλίσει την ασφαλή μετακίνηση του κοινού θα έπρεπε να ξεκινήσει διευθετώντας το χωροταξικό πρόβλημα που υπήρχε μέσα στο λεωφορείο.
Προτρέποντας δηλαδή τον κόσμο να κάτσει σε κενές θέσεις, καθώς υπήρχαν κενές θέσεις εκείνη την ώρα(!), να δημιουργήσει χώρο στο σημείο που προβλέπεται για ειδικές ανάγκες.
Σημειώνω πως στην επόμενη στάση επιβιβάστηκε κυρία με καροτσάκι λαϊκής – και καλά έκανε. Πώς όμως ο κύριος οδηγός αποκλείει καροτσάκια με βρέφη και μωρά και όχι καροτσάκια με φρούτα και λαχανικά, σε ένα λεωφορείο, το οποίο μάλιστα δεν ήταν πλήρες, γιατί αν ήταν εγώ η ίδια δεν θα επιβιβαζόμουν για να μην υποβάλω το μωρό σε μια δυσάρεστη ακόμη και επικίνδυνη διαδικασία μεταφοράς. Και όλα αυτά στις 13.30, το μεσιμέρι, τον μήνα Ιούλιο, με πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Επίσης κρίνω ανορθόδοξο τον κανονισμό για τα καροτσάκια. Δεν μπορεί να μην υπάρχει συγκεκριμένος κανονισμός και να κρίνει κάθε φορά ο οποιοσδήποτε οδηγός.
Τέλος εντόπισα και τον παρακάτω κανονισμό:
Γ. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΡΟΤΣΙΩΝ
«Στα λεωφορεία και τρόλλεϋ τα παιδικά καρότσια μεταφέρονται κλειστά. Στις
περιπτώσεις που αυτό δεν είναι εφικτό ή ο συνοδός τους προτιμά να μεταφέρει το παιδί μέσα σε αυτό, επιτρέπεται η μεταφορά ενός ανοικτού παιδικού καροτσιού ανά όχημα και μόνο εφόσον ο οδηγός κρίνει ότι η πληρότητα του οχήματος το επιτρέπει.
Στην περίπτωση αυτή ο συνοδός υποχρεούται:
  1. Να επιβιβαστεί / αποβιβαστεί από τη μεσαία (-ες) θύρα (-ες) 
  2. Να τοποθετήσει το καρότσι με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ενοχλεί τη διέλευση και κίνηση άλλων επιβατών εντός του οχήματος. 
  3. Να βρίσκεται πλησίον του καροτσιού, να το κρατά και γενικά να φροντίζει για τη μη πρόκληση τραυματισμού ή όχλησης άλλων επιβατών. 
  4. Το παιδί να είναι δεμένο και το καρότσι να έχει φρένο.» 
Στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, στο μετρό, στο τραμ και στον προαστιακό δεν υπάρχουν περιορισμοί στη μεταφορά παιδικών καροτσιών.
Με ποιο κριτήριο κρίνεται πως ένα μωρό είναι περισσότερο ασφαλές στην αγκαλιά του συνοδού, όρθιου ή καθιστού, περισσότερο απ' ό,τι δεμένο στο καροτσάκι;
Kατά τον ίδιο τρόπο, τα μωρά δεν θα πρέπει να δένονται σε καρεκλάκια αυτοκινήτου αλλά να βρίσκονται στην αγκαλιά του συνοδού. Και για ποιο λόγο αποκλείονται έτσι τα μωρά και οι συνοδοί τους;
------------------------------------------
Σημειώσεις: Το άρθρο δημοσιεύεται αυτούσιο, όπως εμφανίστηκε στην ιστοσελίδα της Εφ.Συν.

Οι μαμάδες αργήσαμε να πάρουμε είδηση το συμβάν, αλλά είναι κάτι για το οποίο έχουμε μιλήσει και παλιότερα.

Θα ακολουθήσουν κι άλλες αναρτήσεις για το θέμα και δράση προς τον ΟΑΣΑ

Στο μεταξύ, όσες/-οι έχετε κάτι να πείτε για τις αστικές συγκοινωνίες, παρακαλούμε αφήστε σχόλιο παρακάτω ή επικοινωνήστε μαζί μας στο mamastodromo@gmail.com

Πηγή: https://mamastodromo.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: