Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Αυγ 2016

Ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να επιβιώσει σε μια σύγκρουση: Γνωρίστε τον Graham.

Στην Αυστραλία η κρατική “επιτροπή τροχαίων ατυχημάτων- TAC” της Victoria ξεκίνησε μια καμπάνια για να δείξει πόσο ευάλωτο είναι το ανθρώπινο σώμα σε μια σύγκρουση.
Σε συνεργασία με τον χειρούργο τραύματος Christian Kenfield και τον Μηχανικό οδικής ασφάλειας David Logan η γλύπτης Patricia Piccinini κατασκεύασε τον Graham ένα “άνθρωπο” φτιαγμένο από σιλικόνη, fiberglass, ρητίνη και ανθρώπινες τρίχες, ικανό να ανταπεξέλθει στη σφοδρότητα μιας τροχαίας σύγκρουσης. 
Ο Graham έχει ένα ογκώδες ισχυρό κρανίο, χοντρό με πολυ λίπος δέρμα, υποπλαστικά αυτιά, δεν διαθέτει λαιμό, έχει φουσκωτό στήθος που δρα σαν αερόσακος (με πολλαπλές θηλές) και μεγάλη δυνατότητα κινήσεων στα γόνατα. 
Ο Graham εκτίθεται στην Κρατική Βιβλιοθήκη της Βικτώριας από τις 21 Ιουλίου εως τις 8 Αυγούστου 2016 και στην συνέχει θα περιοδεύσει σ όλη την Αυστραλία. Οι επισκέπτες έχουν την δυνατότητα μεσω διαδραστικων εφαρμογών να δούνε κάτω από το δέρμα του Graham διάφορα όργανα του σώματος και να κατανοήσουν καλύτερα πώς η δυναμική μιας σύγκρουσης οδηγεί στην καταστροφή ζωτικών οργάνων και τι τερατώδεις μεταβολές απαιτούνται για μια στοιχειώδη αυτοπροστασία. Απο το TAC έχει δημιουργηθεί ένα ειδικό πρόγραμμα για δασκάλους και μαθητές για την παρουσίαση του Graham στα σχολεία. 
Όπως σημειώνουν οι εμπνευστές του προγράμματος:                                 –  Δεν έχεις ένα σώμα όπως του Graham;                                                        –  Τότε  καλύτερα να μειώσεις ταχύτητα την επόμενη φορά που θα είσαι πίσω από το τιμόνι. 
Γνωρίστε τον Graham. Ίσως φαίνεται λίγο διαφορετικός αλλά σας βεβαιώνω ότι είναι άνθρωπος.graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-6
Ο λόγος που δείχνει έτσι είναι  επειδή το σώμα του έχει τροποποιηθεί για να αντιμετωπίζει μια σύγκρουση αυτοκινήτου. graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-4
Ο Graham δημιουργήθηκε ως μέρος μιας νέας Αυστραλιανής εκστρατείας οδικής ασφάλειας graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-1
Σχεδιάστηκε από τη γλύπτη Patricia Piccinini, έναν κορυφαίο χειρούργο τραύματος, και έναν μηχανικό οδικής ασφάλειαςgraham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-5
Έχει πολλαπλές θηλές για να προστατεύουν τις πλευρές του σαν μια δέσμη φυσικών αερόσακων graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-3
Ο εγκέφαλος του Graham είναι ο ίδιος με τον δικό σας, αλλά το κρανίο του είναι μεγαλύτερο με περισσότερο υγρό και περισσότερους συνδέσμους για να προστατεύσουν τον εγκέφαλο όταν προκληθεί  μια σύγκρουση.graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-14
Ο εγκέφαλος είναι ένα από τα πιο ευάλωτα μέρη του σώματός μας. Συγκρατείται απαλά από το εγκεφαλονωτιαίο υγρό που τον περιβάλλει, το οποίο ενεργεί ως ενσωματωμένος μηχανισμός ασφάλειας για να προστατεύσει τον εγκέφαλο από τα καθημερινά κτυπήματα και τους κραδασμούς.
Ο Graham έχει ένα πιο πλατύ πρόσωπο και πολύ λιπώδη ιστό για να απορροφά την ενέργεια μιας σύγκρουσης graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-17
Το πρόσωπο μας είναι μια ευπαθής σύνθεση οστών, μυών και χόνδρων. Πολλοί άνθρωποι που τραυματίζονται σε τροχαίες συγκρούσεις παθαίνουν κατάγματα ρινικών οστών που έχουν επιπλοκές όχι μόνο στα οστά αλλά και στους κόλπους και τις ευαίσθητες περιοχές πίσω από τα ζυγωματικά.
Για να τα αντιμετωπίσει αυτά, ο Graham έχει ένα μάλλον επίπεδο πρόσωπο. Η μύτη του έχει ελαττωθεί  και τα αυτιά του προστατεύονται από την ογκώδη δομή του κρανίου και του τραχήλου του.
Ο Graham σχεδιάστηκε με πλευρές «τύπου αερόσακου» με σάκους που έχουν παρόμοια λειτουργία  αυτήν ενός αερόσακου                              graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-18
Οι ζώνες ασφαλείας των αυτοκινήτων σχεδιάζονται για να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη των πλευρών για να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις δυνάμεις μιας σύγκρουσης. Γι αυτό η τριών σημείων ζώνη ασφαλείας στηρίζει τις πλευρές το στέρνο και τη λεκάνη σας. Συγκεντρώνει τη δύναμη στο κέντρο του στήθους σας, διαχέοντας τη σ ολόκληρο το θώρακα έως ότου οι πλευρές σπάσουν όταν η δύναμη γίνει πάρα πολύ μεγάλη.
Το κρανίο του Graham είναι πολύ μεγαλύτερο, είναι σχεδόν σαν κράνος και έχει αυτές τις ενσωματωμένες πτυχώσεις που θα απορροφούσαν την ενέργεια σε μια σύγκρουση graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-15
Το κρανίο απορροφά πολλή δύναμη κατά τη σύγκρουση μέσω των καταγμάτων. Ουσιαστικά αυτό σταματά τη δύναμη από το να μεταφερθεί στον εγκέφαλο, με τον ίδιο σχεδόν τρόπο που λειτουργεί το κράνος. Το κρανίο του Graham έχει κατασκευαστεί για να απορροφήσει μεγαλύτερο μέρος της σύγκρουσης νωρίτερα, όπως ένα κράνος.
Τα γόνατα του Graham κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις έτσι είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστούνgraham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-23
Ένας πεζός, συνήθως, θα χτυπηθεί από ένα αυτοκίνητο κατα την κάθοδο απο το πεζοδρόμιο στο δρόμο. Σ αυτή τη σύγκρουση, το άμεσο πρόβλημα είναι ότι το γόνατο μας είναι φτιαγμένο για να κάμπτεται μονο προς μια κατεύθυνση, έτσι σχεδόν πάντα θα σπάσει πρώτο. Ανάλογα με τη δύναμη της σύγκρουσης, οι τένοντες μπορούν επίσης να συστραφούν να αποσπασθούν ή να υπερεκταθούν πολύ πέρα από την δυνατότητα τους.
Ο λαιμός του Graham είναι ενισχυμένος με μια δέσμη «υποστυλωμάτων» που προστατεύουν τον αυχένα και το κεφάλι του απο τραυματισμό όταν υπάρχει μαι απότομη μετακίνηση.     graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-21
Ο λαιμός δεν έχει αρκετή δύναμη για να σταματήσει το τίναγμα της κεφαλής προς τα εμπρός σε μια σύγκρουση. Η μπροστινή κίνηση προκαλεί τραυματισμό λόγω υπερκαμψης και η προς τα πίσω κίνηση τραυματισμό λόγω υπερέκτασης. Για να το πούμε απλά, ο λαιμός υφίσταται περισσότερη πίεση από αυτήν που οι δομές του μπορούν να διαχειριστούν. Ο επιπλέον κίνδυνος αφορά στο νωτιαίο μυελό που περνάει μέσα απο τους σπονδύλους του αυχένα. Εάν καμφθεί ή εκταθεί πάρα πολύ θα προκληθεί διατομή, που σημαίνει σοβαρό τραυματισμό όπως η παραπληγία ή η τετραπληγία.
Ο Graham έχει παχύτερο και πιο σκληρό δέρμα για να προστατεύσει και να περιορίσει τις αμυχές και τις εκδορές graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-20
Το αποτέλεσμα για τους πεζούς είναι συνήθως ένα κλειστό τραύμα. Αλλά όταν ρίξουν το σώμα μας στο δρόμο ή άν υπάρχουν σπασμένα γυαλιά, τότε μπορεί να υπάρξουν εκδορές και πληγές. Το δέρμα είναι ευάλωτο στο δρόμο και η πίσσα μπορεί να διαπεράσει τα ρούχα. Αυτό είναι πιο σημαντικό για τους μοτοσυκλετιστές και τους ποδηλάτες οι οποίοι έχουν ελάχιστη προστασία ανάμεσα σ αυτούς και στο δρόμο.
 Έχει επίσης δυνατά, τύπου οπλής αλόγου πόδια, με πρόσθετες αρθρώσεις που του επιτρέπουν να φύγει απο την μέση γρήγορα εκτινασσόμενος σαν «συμπιεσμένο ελατήριο» graham-body-survive-car-crash-road-safety-victorian-government-patricia-piccinini-22Στις συγκρούσεις με θύματα πεζούς, είναι πάρα πολλές οι μεταβλητές που έχουν επίπτωση  στη βαρύτητα των τραυματισμών όπως το μέγεθος του οχήματος, το ύψος, η ταχύτητα και η γωνία πρόσκρουσης  Και υπάρχουν πολλές καταστάσεις όπου στα πόδια  έχουμε σοβαρά τραύματα.  Οι τραυματισμοί των οστών της κνήμης του αστραγάλου και του άκρου ποδός μπορούν να προκαλέσουν μακροπρόθεσμη, γενικευμένη εξασθένιση επειδή είμαστε τόσο εξαρτημένοι απ αυτά για την καθημερινή μετακίνηση. Η κνήμη είναι το λιγότερο προστατευμένο κόκαλο στο σώμα, με μόνο ένα λεπτό στρώμα δέρματος να την καλύπτει.
Δεν έχεις ένα σώμα όπως του Graham;                                                         Τότε  καλύτερα να μειώσεις ταχύτητα την επόμενη φορά που θα είσαι πίσω από το τιμόνι.
Σπουδαστές εξερευνούν τον Graham στην βιβλιοθήκη της Victoria
Σπουδαστές εξερευνούν τον Graham στην βιβλιοθήκη της Victoria                            ΠΗΓΗ:  www.boredpanda.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια: