Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















16 Σεπ 2016

Άνοιξαν τα σχολεία με ρεκόρ παραβάσεων στα σχολικά λεωφορεία…

Έναρξη της σχολικής χρονιάς χθες, και όπως μας ενημερώνει η Τροχαία ρεκόρ παραβάσεων και μάλιστα ιδιαίτερα σοβαρών βεβαιώθηκε στα ελεγχθέντα σχολικά λεωφορεία. Όπως ενημερωθήκαμε από σχετική ανακοίνωση μόνο στην Αττική: “μέχρι τις μεσημβρινές ώρες ελέγχθηκαν (316) σχολικά οχήματα και βεβαιώθηκαν (60) σοβαρές παραβάσεις (σε περίπου 1 στα 5), εκ των οποίων:
  • 33 σχετικές με τον ταχογράφο του οχήματος
  • 7 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
  • 1 για παραβίαση ορίου ταχύτητας
  • 2 για φθαρμένα ελαστικά
  • 2 για έλλειψη πυροσβεστήρα
  • 1 για μη αναγραφή ορίων ταχύτητας
  • 14 λοιπές παραβάσεις”
Δεν υπάρχει ενημέρωση (η ανακοίνωση: ΕΔΩ) για τις ποινές και τα μέτρα που επιβλήθηκαν στους ιδιοκτήτες μια τόσο ιδιαίτερης κατηγορίας οχημάτων για τα οποία η παραβίαση των κανόνων εγκυμονεί υψηλού βαθμού κινδύνους.
Πόσοι γνωρίζουν;  
Να σημειώσουμε εδώ πως λίγες μόνο μερες πριν από την διάλυση της βουλής, στις 6 Απριλίου 2012, με μια τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης η οποία υπερψηφίστηκε από 192 βουλευτές αποφασίστηκε: η αύξηση του χρόνου κυκλοφορίας των ιδιωτικών σχολικών λεωφορείων από τα 23 έτη που ισχυε μέχρι τότε (Άρθρο 17 Νόμου 3534/2007)  στα 27 έτη! Με την επίκληση του απίστευτου σκεπτικου πως: « Η  μη εξομοίωση των ετων κυκλοφορίας με τα άλλα είδη των λεωφορείων θα ήταν άδικη αν υπολογιστεί ότι ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιεί τουριστικά λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών τους αλλά και στην επαρχία μεγάλος αριθμός μαθητών μεταφέρεται με αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία.» (αιτιολογική έκθεση). (Αναλυτικά: ΕΔΩ)
Πόσοι γονείς άραγε γνωρίζουν πως τα οχήματα που μεταφέρουν τα παιδιά τους έχουν αυτές της ηλικίες; Και πόσοι απ αυτούς θα μετέφεραν τα παιδιά τους η θα επέβαιναν οι ίδιοι σε αυτοκίνητα τέτοιας ηλικίας;
Δυστυχώς ζούμε σε μια κοινωνία που έχει παραιτηθεί από το δικαίωμα να διερευνα και να διατυπώνει αιτήματα σε οτιδήποτε αφορά στις μετακινήσεις και στις μεταφορές. Μια κοινωνία που πέφτει από τα σύννεφα όταν θα συμβεί το κακό, που δεν αναγνωρίζει την σκανδαλώδη πραγματικότητα που βιώνει αλλά περιμένει να εμφανιστεί “το σκάνδαλο” για να το σχολιάσει.
Και όμως κινείται
Εδώ και χρόνια ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΕΔΩ) διεκδικεί την δημιουργία ασφαλών διαδρομών πεζοπορίας και ποδηλασίας προς τα σχολεία. Η άποψη αυτή, στα αζήτητα στη χώρα μας, προχωράει στην μια μετά την άλλη χώρα κυρίως μέσα από την θέσπιση και επιτήρηση του ορίου ταχύτητας στα 30 km/h γύρω από τα σχολεία και την πραγματοποίηση ενός συνόλου ήπιων πολεοδομικών ανασχεδιασμών που  δυσχεραίνουν την μηχανοκίνητη κυκλοφορία και ενθαρρύνουν τα παιδιά να νιώθουν και να είναι ασφαλή και να χρησιμοποιούν το δρόμο.
Ας κάνουν μια βόλτα οι κκ Δήμαρχοι, όχι για να ευλογηθούν και να φωτογραφηθούν στον αγιασμό αλλα για να διαπιστώσουν αν οι ίδιοι θα μπορούσαν μόνοι τους ή συνοδεύοντας ένα παιδί να βαδίσουν ακίνδυνα προς ένα σχολείο.
Ας κάνει μια βόλτα η Τροχαία έξω από τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς για να διαπιστώσει τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρουν οι ίδιοι οι γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο.
Αλλά μάλλον ζητάμε πολλά.
Τόσα προβλήματα έχει να λύσει αυτή η χώρα, το ζήτημα της προστασίας της ζωής και της ελεύθερης μετακίνησης των παιδιών μπορεί να περιμένει…10





Δεν υπάρχουν σχόλια: