Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Ιαν 2018

Οι οδηγοί -χρήστες κινητού δεν προκαλούν θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα;

Μια αναζήτηση στα διεθνή ΜΜΕ για θανατηφόρα τροχαία που προκλήθηκαν απο οδηγούς που έκαναν χρήση κινητού φέρνει, δυστυχώς, μεγάλο αριθμό αποτελεσμάτων γεγονός που συμβαδίζει με τις αναλύσεις – προειδοποιήσεις για την απόσπαση προσοχής που προκαλεί ή ομιλία (και ακόμα χειρότερα η αποστολή και η ανάγνωση μηνυμάτων) κατα την οδήγηση.
Τον Οκτώβριο του 2017, στη Σκωτία ο 24χρονος Luke Pirie καταδικάστηκε απο το Ανώτατο Δικαστήριο της Γλασκώβης σε φυλάκιση έξι (6) ετών γιατι ενω οδηγούσε αντάλλασε μηνυματα με την φίλη του και προκάλεσε μια τροχαία σύγκρουση που ειχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο της δίχρονηςHarlow Edwards και τον σοβαρό τραυματισμό άλλων δύο παιδιών ηλικίας 6 και 17 ετών. (Αναλυτικά: ΕΔΩ). 
Harlow Edwards
Λιγο πριν, τον Αυγουστο του 2017 στο Οχάιο των ΗΠΑ η 24χρονη οδηγόςΙΧ Natasha Boggs, που έστελνε μηνύματα με το κινητό της ενω οδηγούσε,παραπέμφθηκε να δικαστεί με 11 κατηγορίες απο τις οποίες οι 4 σε βαθμό κακουργήματος γιατί προκάλεσε το θάνατο δύο δεκατετράχρονων κοριτσιών της Taylor Galloway και της Amber Thoma και τον σοβαρό τραυματισμό ενός 15χρονου αγοριού. (Αναλυτικά: ΕΔΩ). 
Amber Thoma & Taylor Galloway
Αναφέραμε ενδεικτικά δύο μόνο συμβάντα απο το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, απο πλήθος άλλων που υπάρχουν στο διαδίκτυο από διάφορες χώρες.
Αντίθετα όμως με αυτό που συμβαίνει σε άλλες χώρες, ψάχνοντας για παρόμοια περιστατικά στην Ελλάδα τα αποτελέσματα είναι μηδενικά.
Άραγε η χρήση του κινητού κατα την οδήγηση στην Ελλάδα είναι ακίνδυνη;
Όχι ακριβώς.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο απο το 2014 σε κάθε τροχαία σύγκρουση στο φάκελο της υπόθεσης περιλαμβάνονται τα στοιχεία λειτουργίας ή μη των κινητων τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων σ αυτήν. Χρόνια πριν η απόφαση αυτή είχε υποχρεωτική ισχύ για τις θανατηφόρες τροχαίες συγκρούσεις.
Στην Ελλάδα, σε μια τροχαία σύγκρουση όχι μόνο δεν υπάρχει υποχρεωτική καταγραφή των δεδομένων χρήσης των κινητών τηλεφώνων αλλά χρησιμοποιώντας την ισχύουσα νομοθεσία οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας αρνούνται να δώσουν στοιχεία για το αν το κινητό βρίσκονταν σε χρήση ακόμα και αν υπάρχει σχετική εισαγγελική εντολή. Για “προστασία των προσωπικών δεδομένων” των δραστών απαιτείται (η χρονοβόρα και αβέβαιη) διαδικασία απόφασης Δικαστικού Συμβουλίου για να επιτευχθεί αυτός ο αυτονόητος στόχος. (Να θυμηθούμε βέβαια οτι κάποτε και ο έλεγχος της ύπαρξης αλκοόλ στο αίμα, εμπλεκομένων σε σύγκρουση, αποτελούσε “προσωπικό δεδομένο”.)
Επίσημα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εδω και χρόνια ζητά να περιλαμβάνονται υποχρεωτικά στο φάκελο όλων των υποθέσεων τροχαίων συγκρούσεων όλα τα στοιχεία που αφορούν στην λειτουργία (η όχι) του κινητού όλων των εμπλεκομένων,
Να ελπίσουμε ότι η Ελλάδα δεν θα είναι η τελευταία χώρα που θα το εφαρμόσει; Ποτέ δεν ξέρεις.
Στο μεταξύ κανείς φυσικά δεν ξέρει πόσα είναι τα θύματα οδηγών που μιλούσαν στο κινητό ή έστελναν μηνύματα στη χώρα μας.
ΥΓ. Εντύπωση βέβαια προκαλεί το γεγονός πως σε αντίθεση με την Ελλάδα, στις άλλες χώρες δεν σέβονται τα “δικαιώματα των δραστών” και δημοσιοποιούν τις φωτογραφίες και τα στοιχεία τους. Σαν την Ελλάδα δεν έχει…
Luke Pirie
ΠΗΓΗ: www,soste.gr
Natasha Boggs

Δεν υπάρχουν σχόλια: