Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Φεβ 2018

Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ

Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ
 ETSC



Υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων alcohol interlock σε φορτηγά και λεωφορεία σε όλη την ΕΕ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
         Τα κράτη-μέλη καλούνται να εντείνουν τους ελέγχους στους δρόμους και να θεσπίσουν προγράμματα επανένταξης για οδηγούς-παραβάτες υπό την επήρεια αλκοόλ

Η ΕΕ θα πρέπει να απαιτήσει την εγκατάσταση του συστήματος Interlock σε όλα τα καινούργια επαγγελματικά οχήματα καθώς και σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από οδηγούς που επανειλημμένα παραβαίνουν το νόμο και οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτές είναι δύο από τις βασικές συστάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), που με μία νέα έκθεση εξετάζει τους τρόπους μείωσης του αριθμού των θανάτων που συνεχίζουν να προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε χρόνο.

Με μία μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα, η γαλλική κυβέρνηση δήλωσε ότι όλοι οι οδηγοί-παραβάτες που επανειλημμένα οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, θα είναι υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητό τους ένα σύστημα Interlock, μια συσκευή ελέγχου της αναπνοής, που θα εμποδίζει την εκκίνηση του οχήματος εάν ο οδηγός έχει υπερβεί το όριο αλκοόλ. Όλα τα λεωφορεία στη Γαλλία είναι υποχρεωμένα να έχουν ήδη εγκατεστημένες τις συσκευές αυτές.

Το Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η Αυστρία ξεκίνησε ένα εθνικό πρόγραμμα αποκατάστασης για τους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ, το οποίο τους προσφέρει τη δυνατότητα να γυρίσουν ξανά πίσω στο τιμόνι πριν λήξει γι’ αυτούς η απαγόρευση οδήγησης, εφόσον εγκαταστήσουν ένα σύστημα Interlock στο αυτοκίνητό τους. Το Βέλγιο, η Δανία, η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν εισαγάγει παρόμοια προγράμματα όπως και η πλειονότητα των ΗΠΑ.

Το ETSC αναφέρει ότι τα προγράμματα αυτά αποδείχτηκαν στην πράξη ως μερικά από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, και θα πρέπει να επεκταθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην ανασκόπηση της νομοθεσίας για την ασφάλεια των οχημάτων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) που αναμένεται να παρουσιαστεί το Μάιο του 2018, το ETSC προτείνει να εγκατασταθεί σε όλα τα νέα αυτοκίνητα ένα βασικό ηλεκτρονικό σύστημα διεπαφής ώστε να εγκαθίσταται ευκολότερα η συσκευή  Interlock όταν κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό από το νόμο.

Η έκθεση επισημαίνει επίσης την πρόοδο που σημείωσαν οι χώρες της ΕΕ, όπως η Εσθονία, η Λετονία και η Δανία, όπου οι θάνατοι που οφείλονται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώνονται ταχύτερα από άλλους θανάτους στο δρόμο.

Στην Εσθονία, οι θάνατοι από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκαν κατά 90% την τελευταία δεκαετία, εν μέρει λόγω των περισσότερων αλκοτέστ στους δρόμους της ΕΕ, καθώς και την εισήγηση της μηδενικής ανοχής (0,2 g / l) όριο περιεκτικότητας σε αλκοόλ αίματος (BAC) για όλους τους οδηγούς.

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε τα εξής: «Τα υψηλά επίπεδα επιβολής του νόμου είναι απαραίτητα για την επίλυση του προβλήματος της οδήγησης στην Ευρώπη μετά από κατανάλωση αλκοόλ. Και για εκείνους τους οδηγούς που επανειλημμένα κάθονται πίσω από το τιμόνι αφού έχουν καταναλώσει αλκοόλ, παρά τους ελέγχους και τις ποινές, τα συστήματα Interlock αποτελούν ένα σημαντικό και αποτελεσματικό τρόπο να επαναφέρονται οι οδηγοί στη σωστή οδηγική συμπεριφορά.»

«Είναι επίσης σημαντικό να μην επιτρέπεται στους οδηγούς επαγγελματικών οχημάτων που μεταφέρουν αγαθά ή επιβάτες,  να πάρουν ξανά το τιμόνι στα χέρια τους όταν έχουν υπερβεί το όριο κατανάλωσης αλκοόλ. Πολλοί επαγγελματικοί στόλοι σε όλη την Ευρώπη χρησιμοποιούν ήδη συσκευές Intrelock, είναι πια καιρός να αποτελέσουν ένα τυπικό χαρακτηριστικό των οχημάτων.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Download the ETSC report at: http://etsc.eu/progress-in-reducing-drink-driving-in-europe/

Δεν υπάρχουν σχόλια: