Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















21 Φεβ 2018

Όχι δεν είναι στραβός ο γιαλός.

Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου εκδικάστηκε στο Α’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου το πρωτόδικο ποινικό για το φόνο σε τροχαίο έγκλημα του 40χρονου παραολυμπιονίκη Γιώργου Σηφάκη. Όσοι εκφράζουν την αγωνία τους για τον αριθμό των τροχαίων στην Κρήτη ίσως θάπρεπε να προβληματιστούν λίγο για  το τι κατηγορίες αποδίδονται στους δράστες και τι ποινές επιβάλλονται «τελικά».
Η κατηγορία για το φόνο του Γιώργου Σηφάκη ήταν η συνήθης: Ανθρωποκτονία από αμέλεια. Διότι το να τρέχεις με μια ταχύτητα διπλάσια του θεσπισμένου ορίου σε ένα δρόμο και να σκοτώνεις κάποιον δεν είναι τίποτα περισσότερο από «αμέλεια».
Μ αυτή την κατηγορία, και χωρίς κανένα ελαφρυντικό στον δράστη του φόνου, όπως μας ενημερώνει  ο τοπικός τύπος, επιβλήθηκε ποινή 15 μηνών με τριετή αναστολή. «Καμπάνα»…
Και βρισκόμαστε μόνο στο πρωτόδικο. Ελπίζουμε το Εφετείο όπως συνήθως να διδάξει τι σημαίνει επιείκεια και να μειώσει ως είθισται την ποινή ακόμα περισσότερο…
Ο Γιώργος Σηφάκης μετά από ένα τροχαίο καθηλώθηκε σε αναπηρικό καρότσι  όμως πολύ σύντομα ενεργοποιήθηκε, στράφηκε στον αθλητισμό και  συγκεκριμένα στη χειρηλασία.  Ευρύτατα γνωστός στο Ηράκλειο και όχι μόνο με σκληρές καθημερινές προπονήσεις και διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα κατάφερε να διακριθεί και να συμμετάσχει στους Παραολυμπιακούς του Λονδίνου.
Τον Μάιο του 2014 σε μία συνηθισμένη ημέρα προπόνησης στον δρόμο Ηρακλείου-Μοιρών, διερχόμενο όχημα έπεσε πάνω στο ειδικό αμαξίδιό του με συνέπεια ο 40χρονος αθλητής να τραυματιστεί σοβαρά και λίγες ημέρες αργότερα να υποκύψει στα τραύματά του.
Στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας κατέθεσαν αρκετοί μάρτυρες, συγγενείς, αυτόπτες, πραγματογνώμονες.
Το δικαστήριο έκρινε ένοχο χωρίς ελαφρυντικό τον νεαρό οδηγό του αυτοκινήτουστον οποίο επέβαλε ποινή φυλάκισης 15 μηνών με τριετή αναστολή.
«Προκύπτει με σαφήνεια ότι ο κατηγορούμενος παραβιάζοντας το όριο ταχύτητας συνετέλεσε στο θανατηφόρο ατύχημα και θα πρέπει να κηρυχθεί ένοχος» πρότεινε στην αγόρευσή της η εισαγγελέας έδρας.
Η ίδια τόνισε ότι ο 40χρονος παραολυμπιονίκης είχε κάνει αρκετές φορές προπονήσεις στον συγκεκριμένο δρόμο και γνώριζε τις συνθήκες που επικρατούσαν και την επικινδυνότητά του. Διατύπωσε τη θέση ότι ο Γιώργος Σηφάκης πριν εξέλθει με το ειδικό αμαξίδιο επί της εθνικής, είχε ελέγξει το δρόμο και μάλιστα είχε δώσει προτεραιότητα σε διερχόμενο οδηγό, ο οποίος υπήρξε και αυτόπτης μάρτυρας.
Για την ίδια δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο οδηγός είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, πολύ πάνω του επιτρεπόμενου ορίου των 50 km/h στο σημείο της σύγκρουσης πράγμα που επιβεβαιώνεται, όπως είπε, από τα ίχνη τροχοπέδησης. Επιπλέον όλες οι πραγματογνωμοσύνες που προσκομίστηκαν, τοποθετούν την ταχύτητα με την οποία έτρεχε ο οδηγός από 80 έως 140 χλμ.
Ο πατέρας του 40χρονου παραολυμπιονίκη ανέφερε ότι ο γιος του ήταν πάντα προσεκτικός στις προπονήσεις και έπαιρνε τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, ενώ ως άνθρωπος πάντα προσπαθούσε να ενθαρρύνει και να παρακινεί στον αθλητισμό άλλους νέους με αναπηρία. Δίκαιη και εύλογη χαρακτήρισε την απόφαση ο συνήγορος της πολιτικής αγωγής Μάνος Καλλέργης.
Σημείωση: Δυστυχώς η άντληση των πληροφοριών για τα παραπάνω έγινε από δυο από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του Ηρακλείου, τις εφημερίδες ΠΑΤΡΙΣ και ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ γεγονός που δεν επιτρέπει να θεωρούμε πως κάποιος βάλθηκε να κάνει ένα κακόγουστο αστείο.
Από όσα έχουμε υπ όψιν μας η ποινή των 15 μηνών για φόνο στην άσφαλτο με καταλογισμό πλήρους ευθύνης στο δράστη και χωρίς αναγνώριση ελαφρυντικών είναι η ελαφρότερη που έχει επιβληθεί ποτέ στη χώρα μας.  Φυσικά ο δράστης αν αντί της ζωής είχε κλέψει το πορτοφόλι του Γιώργου θα είχε καταδικαστεί πολύ βαρύτερα.
-Όχι δεν είναι στραβός ο γιαλός.
Αναδημοσίευση: www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: