Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















18 Απρ 2018

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ 17 Απριλίου 2018


 
 ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εξακολουθεί να παραμένει στα χαρτιά. Πρέπει να γίνει νόμος του Κράτους και να περάσουμε στην εφαρμογή του»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, μαζί με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μέλη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, τους κ.κ. Τασούλα Κωνσταντίνο, Βουλευτή Ιωαννίνων, Κασαπίδη Γεώργιο, Βουλευτή Κοζάνης και Καββαδά Αθανάσιο, Βουλευτή Λευκάδος, αναδεικνύοντας την αδυναμία ενεργοποίησης του υφιστάμενου στρατηγικού σχεδιασμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, δεν συνδέεται μόνο με τον ποσοτικό στόχο της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Αφορά στην εκπαίδευση στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, στη δημιουργία υποδομών υγείας για την αποκατάσταση τραυματιών, στη βελτίωση και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο οδικό δίκτυο και στην ενίσχυση της τροχαίας. 
Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, συνδέεται, επίσης, με τη συνεργασία και τις κοινές δράσεις της Πολιτείας με τους δύο βαθμούς της αυτοδιοίκησης (Δήμους και Περιφέρειες).
Αναφέρουν, επίσης, ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας έχει, εκτός από τη σοβαρή κοινωνική διάσταση και οικονομική διάσταση, αφού υπολογίζεται ότι το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων υπερβαίνει τα 3 δις ευρώ, σε ετήσια βάση.
Οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μέλη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, τονίζουν ότι: «Η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να συνεχίζει να εναποθέτει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στον αυτόματο πιλότο».
Με δεδομένο ότι υπάρχουν πέντε Υπουργεία με αρμοδιότητες σχετικές με την οδική ασφάλεια (Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Υγείας και Εσωτερικών), με την Ερώτησή τους,  προτείνουν να γίνουν, άμεσα, οι εξής ενέργειες:
α) Θεσμοθέτηση και εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου με εξειδίκευση των προβλεπόμενων δράσεων από τα αρμόδια Υπουργεία.
β) Σύσταση Διϋπουργικής Επιτροπής από τα πέντε αρμόδια Υπουργεία που θα αναλάβει τον συντονισμό και την υλοποίηση των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο και θα ελέγχει και θα παρακολουθεί την πορεία επίτευξης των στόχων.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

Αθήνα, 17 Απριλίου 2018

Αρ.Πρ.: 5187/17.4.2018

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας»

Κύριε Υπουργέ,

Η χώρα μας, ακόμα και σήμερα, δεν έχει ενεργοποιήσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα που εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.) δεν έχει περάσει στο πεδίο της εφαρμογής, ενώ έχει γίνει αποσπασματική εφαρμογή μεμονωμένων δράσεων.
Την ίδια ώρα, η χώρα μας θρηνεί ανθρώπινες ζωές, ενώ χιλιάδες πολίτες τραυματίζονται σε τροχαία ατυχήματα σε όλη τη χώρα κάθε χρόνο.
Η εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, δεν συνδέεται μόνο με τον ποσοτικό στόχο της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Αφορά στην εκπαίδευση στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, στη δημιουργία υποδομών υγείας για την αποκατάσταση τραυματιών, στη βελτίωση και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο οδικό δίκτυο και στην ενίσχυση της τροχαίας.
Συνδέεται, επίσης, με τη συνεργασία και τις κοινές δράσεις της Πολιτείας με τους δύο βαθμούς της αυτοδιοίκησης (Δήμους και Περιφέρειες).
Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας έχει, εκτός από τη σοβαρή κοινωνική διάσταση και οικονομική  διάσταση, αφού υπολογίζεται ότι το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων υπερβαίνει τα 3 δις ευρώ, σε ετήσια βάση.
Μέχρι στιγμής, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν από τους λίγους που προσέγγισαν το ζήτημα αυτό με τη μέγιστη προσοχή και σοβαρότητα, καταθέτοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση για την εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας, με έξι πυλώνες.
Η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να συνεχίζει να εναποθέτει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στον αυτόματο πιλότο.
Με δεδομένο ότι υπάρχουν πέντε Υπουργεία με αρμοδιότητες σχετικές με την οδική ασφάλεια (Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Υγείας και Εσωτερικών), θα πρέπει να γίνουν άμεσα, οι εξής ενέργειες:
α) Θεσμοθέτηση και εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου με εξειδίκευση των προβλεπόμενων δράσεων από τα αρμόδια Υπουργεία.
β) Σύσταση Διϋπουργικής Επιτροπής από τα πέντε αρμόδια Υπουργεία που θα αναλάβει τον συντονισμό και την υλοποίηση των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο και θα ελέγχει και θα παρακολουθεί την πορεία επίτευξης των στόχων.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για τη θεσμοθέτηση και υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια.

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Α/Α
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
1.
Κόνσολας Μάνος
Βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου


2.
Τασούλας Κωνσταντίνος
Βουλευτής Ν. Ιωαννίνων


3.
Κασαπίδης Γιώργος
Βουλευτής Ν. Κοζάνης


4.
Καββαδάς Αθανάσιος
Βουλευτής Ν. Λευκάδος




Δεν υπάρχουν σχόλια: