Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















20 Μαΐ 2018

Νέα πρότυπα ασφάλειας για τα οχήματα από την Ε.Ε.










ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Νέα πρότυπα ασφάλειας για τα οχήματα από την Ε.Ε. Με τα νέα μέτρα 25.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποτραπούν μέσα στα επόμενα 15 χρόνια. 

Νέα πρότυπα ασφάλειας για τα οχήματα από την Ε.Ε.


  • Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει μια μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων νέων στόχων για τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα μέχρι το 2030. 
  • Τα πιο προηγμένα πρότυπα ασφάλειας των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα καταστήσουν τις σωτήριες για τη ζωή τεχνολογίες, όπως η Automated Emergency Braking (AEB) και η  Intelligent Speed Assistance (ISA), βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα οχήματα. Οι συγκεκριμένες λειτουργίες είναι διαθέσιμες μόνο ως προαιρετική επιλογή σε ορισμένα μοντέλα. 
  • Υποβολή προτάσεων προς έγκριση από 28 Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.   
 Με μια πολυαναμενόμενη και ιδιαίτερα σημαντική ανακοίνωση σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ένα νέο στόχο της Ε.Ε.: να μειώσει κατά το ήμισυ τους θανάτους από τροχαία συμβάντα και, για πρώτη φορά, τους σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2030. 
Σημαντικό είναι επίσης ότι η Επιτροπή πρότεινε ένα πακέτο νέων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων που θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτρέψουν περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως, έως το 2032, δέκα χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που τα μέτρα τεθούν σε ισχύ.   

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:  
«Στο σύνολό τους, οι σημερινές ανακοινώσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μεγαλύτερο βήμα προόδου στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη μετά τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Ο τραυματισμός σε τροχαίο συμβάν εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα  δολοφόνος των νέων σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, επομένως αυτά τα βασικά μέτρα έχουν ήδη αργήσει.    

«Οι σημερινές ανακοινώσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν τη διαφορά. Είναι απολύτως απαραίτητο τα Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξουν τα σχέδια αυτά και να μην υποχωρήσουν στις πιέσεις που θα ασκήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ήδη προσπαθούν να αποδυναμώσουν τμήματα της πρότασης για την ασφάλεια των οχημάτων».   

Η Ε.Ε. δημοσίευσε σήμερα τέσσερα μέτρα για την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα, τα οποία περιλαμβάνουν τα εξής: μία γενική περιγραφή της στρατηγικής για την οδική ασφάλεια όσον αφορά τη δεκαετία έως το 2030, τα νέα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων, επικαιροποιημένους κανόνες για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση.    
  Έρχονται, λοιπόν τα νέα μέτρα για να ενισχύσουν την ασφάλεια των μεταφορών στους δρόμους της Ε.Ε., αλλά να μην ξεχνάμε πόσο καθοριστικός θα είναι ο ρόλος της σύμπλευσης της βιομηχανίας αυτοκινήτων αλλά και της ανάληψης μέτρων από τις εθνικές Αρχές. 
   
Επιπρόσθετες πληροφορίες και στοιχεία   

Σύμφωνα με την ανάλυση που διεξήγαγε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το TRL, το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, τα προτεινόμενα μέτρα ασφάλειας των οχημάτων θα μπορούσαν να αποτρέψουν 24.794 θανάτους σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων κατά τη χρονική περίοδο από το 2022 έως το 2037. 

Δείτε τη σελ. 13 στο https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/ed4aff17-49c5-11e8-be1d-01aa75ed71a1/language-en 25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2017 στους δρόμους της Ε.Ε., ένας αριθμός που δεν έχει υποχωρήσει για τέσσερα ολόκληρα χρόνια. 

Δείτε: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-2761_en.htm   
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα δέσμη μέτρων μπορείτε να δείτε εδώ   

Σχετικά με το σύστημα alcohol interlock και την αντιμετώπιση του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, δείτε το https://bit.ly/2Ktd50g   

Για τις νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας δείτε το https://bit.ly/2Itv8Dh   

Σχετικά με το ETSC Το ETSC είναι ένας ανεξάρτητος Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες και αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στις μεταφορές στην Ευρώπη .https://etsc.eu/about-us/

 

Press Release

New EU vehicle safety standards could prevent 25,000 deaths within 15 years

  • European Commission announces major package of road safety measures including new targets to cut road deaths and serious injuries in half by 2030;
  • World’s most advanced new car safety standards will make life-saving technologies such as Automated Emergency Braking and overridable Intelligent Speed Assistance a standard feature on all new vehicles; currently these features are only available as an option on some models;
  • Race on for proposals to be approved by 28 EU Member States and the European Parliament.
17 May 2018
 
Brussels – The European Transport Safety Council, the independent transport safety advocates, have warmly welcomed a package of measures announced by the European Commission to help reduce the 25,000 deaths that occur on EU roads annually.

In a long-awaited and very significant announcement today the European Commission set a new EU target to halve road deaths, and for the first time, serious injuries in the decade to 2030.  Importantly the Commission has also proposed a package of new vehicle safety standards that could, by themselves, prevent more than 2000 deaths every year by 2032, ten years after the measures come into force.

Antonio Avenoso, Executive Director of ETSC, said:

“Taken together, today’s announcements could represent the biggest step forward in road safety in Europe since the introduction of the seat belt.  Road traffic injury is still the number one killer of young people across the continent so these essential measures cannot come soon enough. 

“Today’s announcements alone will not make the difference; it is absolutely crucial that EU Member States and the European Parliament give their backing to the plans and that they do not give in to pressure from car manufacturers, who are already attempting to weaken parts of the vehicle safety proposal.”


The EU published four road safety measures today as part of its so-called third mobility package, they include an overall outline of the road safety strategy for the decade to 2030; new vehicle safety standards; updated rules on road infrastructure safety management and a strategy for automated driving.
 
---
 
Notes to editors:
For further details on the main elements of today’s package, see our briefing.
 
Media contact
Dudley Curtis, European Transport Safety Council, +32 485 379945, dudley.curtis@etsc.eu

About ETSC
ETSC is a Brussels-based independent NGO dedicated to reducing the numbers of deaths and injuries in transport in Europe.
https://etsc.eu/about-us/
 

 

Communiqué de presse

25,000 morts pourraient être évitées grâce aux nouvelles normes de sécurité des véhicules de l’UE

  • La Commission européenne annonce un vaste ensemble de mesures en matière de sécurité routière, y compris de nouveaux objectifs visant à réduire de moitié le nombre de tués et de blessés graves sur les routes d'ici 2030 ;
  • Les nouvelles normes de sécurité automobile les plus avancées au monde vont faire de ces technologies pouvant sauver des vies, telles que le freinage d'urgence automatisé et le limitateur s’adaptant à la vitesse autorisée, un équipement de série sur tous les nouveaux véhicules. Actuellement, ces caractéristiques ne sont disponibles qu'en option sur certains modèles ;
  • Il s’agit désormais de faire approuver ces propositions par les 28 États membres de l'UE et le Parlement Européen.
17 Mai 2018

Bruxelles – Le Conseil Européen pour la Sécurité des Transports, défenseur indépendant de la sécurité des transports, a favorablement accueilli un ensemble de mesures annoncées par la Commission Européenne visant à réduire de 25 000, le nombre de morts qui surviennent chaque année sur les routes européennes.

Dans une annonce majeure et tant attendue, la Commission Européenne a fixé une nouvel objectif européen visant à réduire de moitié le nombre de tués et, pour la première fois, le nombre de blessés graves d’ici à 2030. Il est important de noter que la Commission a également proposé un ensemble de nouvelles normes de sécurité des véhicules qui, à elles seules, pourraient éviter plus de 2 000 décès chaque année d’ici 2032, dix ans après l’entrée en vigueur des mesures.
 
Antonio Avenoso, Directeur Exécutif de l’ETSC, a déclaré :

« Prises dans leur ensemble, les annonces d’aujourd’hui pourraient représenter le plus grand pas en avant en matière de sécurité routière en Europe depuis l’introduction de la ceinture de sécurité. Les accidents de la route demeurent la première cause de mortalité chez les jeunes sur tout le continent européen. Ces mesures essentielles ne peuvent donc plus attendre.

« L’annonce d’aujourd’hui ne fera pas tout changer. Il est absolument crucial que les Etats Membres de l’UE et le Parlement Européen apportent leur soutien aux propositions et qu’ils ne cèdent pas à la pression des constructeurs automobiles, qui tentent déjà d’affaiblir certains aspects de la proposition relative à la sécurité des véhicules. »

L’UE a publié aujourd’hui quatre mesures de sécurité dans le cadre de son troisième paquet mobilité, comprenant : un aperçu général de la stratégie de sécurité routière pour la prochaine décennie (2021-2030) ; de nouvelles normes de sécurité des véhicules ; des normes mise à jour sur la gestion de la sécurité des infrastructures routières et une stratégie sur la conduite autonome.

---

Notes à l’intention des rédacteurs :

Pour plus d’informations concernant les éléments majeurs du paquet mobilité d’aujourd’hui,  voir notre briefing (en anglais).



Δεν υπάρχουν σχόλια: